arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

لاریجانی عید نوروز را به روسای مجالس دیگر کشور‌ها تبریک گفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به روسای کشورهای آذربایجان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان و هند فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در بخشی از پیام با بیان اینکه محیط امنیت بین‌المللی نمایانگر روند فزاینده و پیچیده‌ای از چالش‌ها و فرصت‌هایی است که پیش روی ملت‌های ما قرار دارد، تاکید کرده است: فائق آمدن به چالش‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌ها، مستلزم توسعه و گسترش همکاری‌های راهبردی با تکیه بر علائق و پیوند‌های مستحکم فرهنگی و تاریخی میان ماست.

متن کامل پیام لاریجانی به شرح ذیل است:

السلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

خرسندم فرا رسیدن عید باستانی نوروز، روز اعتدال بهاری، موسم طراوت و شادابی را به جناب عالی و همکاران محترمتان صمیمانه تبریک و شادباش گویم.

نوروز تنها یک روز نیست بلکه نمادی است از فرهنگ و تمدن غنی مردمانی خداجو که در همه فراز و فرود‌های زمانه، برادرانه در کنار هم زیسته‌اند و هرگز پیوند‌های فکری، دینی و عاطفی می‌انشان قطع نشده است.

اینک در حالی نوروز را گرامی می‌داریم که ملت‌های ما در یک لحظه تاریخی و راهبردی قرار دارند. شاید برای نخستین‌بار در تاریخ معاصر مردم در هر گوشه جهان با تعلقات گوناگون فرهنگی، دینی و سیاسی برای استیفای حقوق انسانی پایمال شده خود از قدرت‌هایی که لجام گسیخته ارزش‌های الهی، انسانی و عدالت‌خواهانه را زیرپا نهاده‌اند، به پا خاسته‌اند.

از سویی محیط امنیت بین‌المللی نیز نمایانگر روند فزاینده و پیچیده‌ای از چالش‌ها و فرصت‌هایی است که پیش روی ملت‌های ما قرار دارد و فائق آمدن بر چالش‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌ها، مستلزم توسعه و گسترش همکاری‌های راهبردی با تکیه بر علائق و پیوند‌های مستحکم فرهنگی و تاریخی میان ماست.

از این رو اینجانب ضمن اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تقویت و تحکیم مراودات برادرانه فی‌مابین، بار دیگر این مناسبت فرخنده را به جناب عالی و مردم کشورتان تبریک می‌گویم، بهروزی و موفقیتتان را از خداوند متعال خواستارم.
نظرات بینندگان