arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۰

سهمیه بنزین ویژه نوروز فعلا منتفی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، تاکنون دولت با اختصاص ۵۰ لیتر بنزین سهمیه ویژه نوروز موافقت نکرده است.

به گزارش مهر، با وجود آنکه مسئولان مختلف دولتی از اواسط اسفند ماه سالجاری از احتمال اختصاص سهمیه ویژه بنزین نوروزی خبر داده بودند، اختصاص ۵۰ لیتر سهمیه ویژه بنزین نوروزی فعلا با موافقت دولت مواجه نشده است.

عبدالله جلالی قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور امروز در گفتگو با مهر با بیان اینکه اختصاص سهمیه بنزین نوروز با توجه به نزدیک شدن به ساعات پایانی سال بعید است، گفت: به نظر می رسد دولت با اختصاص این سهمیه سوخت به خودروها در ایام نوروز موافقت نکرده است.

این در حالی است که محمد رویانیان هفته گذشته در پاسخ به سئوال مهر با رد منتفی بودن اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به خودروها، تاکید کرده بود: نگاه مسئولان و اعضای مختلف کابینه دولت به اختصاص سهمیه بنزین نوروزی متفاوت است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه برخی از اعضای دولت موافق و برخی مخالف اختصاص سهمیه بنزین نوروزی هستند، تصریح کرده بود: در حال حاضر تصمیم گیری نهایی درباره اختصاص سهمیه بنزین نوروزی گرفته نشده است.

به گفته این عضو کابینه دولت تصمیم نهایی درباره اختصاص سهمیه بنزین نوروزی توسط شخص رئیس جمهور گرفته می شود.

با این وجود خبرگزاری مهر ۲۵ بهمن ماه با انتشار خبری از منتفی شدن اختصاص سهمیه ویژه نوروزی به خودروها خبر داده بود.

برای نخستین ماه سال جدید بنزین سهمیه ای خودروهای شخصی ۶۰ لیتر و با نرخ نیمه یارانه‌ای ۴۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین در فروردین ماه سالجاری، برای موتورسیکلتها ۲۵ لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای و برای خودروهای شخصی ۵۰۰ لیتر سهمیه بنزین آزاد (۷۰۰ تومانی) پیش بینی شده است.

نظرات بینندگان