arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۵۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

سازمان هواشناسی و این همه پیش بینی نادرست!

طی روزهای گذشته، سازمان هواشناسی با افتخار از "وقوع برف و باران در تهران" طی این هفته خبر داده که همچنان با تحکم بسیار، بران تاکید می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
طی روزهای گذشته، سازمان هواشناسی با افتخار از "وقوع برف و باران در تهران" طی این هفته خبر داده که همچنان با تحکم بسیار، بران تاکید می کند.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری انتخاب؛ سازمان هواشناسی در تاریخ 5 بهمن (سه شنبه هفته گذشته) با آب و تاب فراوان و در قالب گفت و گوهای پی در پی با خبرگزاری های مختلف اعلام کرد:

با ورود سامانه بارش به نیمه غربی كشور از بعدازظهر در نوار و نیمه غربی كشور شاهد بارندگی‌هستیم كه بارش‌ها در مناطق مرتفع به صورت بارش برف است و این بارش‌ها ازچهارشنبه تهران را فرا می‌گیرد. و تا هفته ی اینده نیز ادامه دارد.

این در حالی است که با گذشت 4 روز از این وعده ی سازمان هواشناسی، نه تنها باران و برفی در تهران (حتی در ارتفاعات) دیده نشده، بلکه آب و هوا به مراتب گرمتر نیز شده است!

جالبتر  انکه سازمان هواشناسی در واکنش به پیش بینی نادرست خود، کوچگترین توضحیحی ارائه نداده و مجدداً امروز در گزارش تازه ای که برای خبرگزاری ها ارسال کرده، پیش بینی تازه ای در مورد ووقع باران در تهران کرده و البته هیچ اشاره ای به "برف" و حتی پیش بینی سابق این ازمان نکرده است.

در گزارش ارسالی جدید این سازمان آمده است:

مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از آغاز بارش‌ها در تهران از امشب خبر داد و گفت: در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف و در سطح شهر نیز به صورت باران خواهد بود.

حال، سئوال مهم اینجاست که از انجا که اساساً سازمان هواشناسی وظیفه ی اصلی اش، پیش بینی شرایط اب و هوایی آینده است و آنچه سابقاً نشان داده، خلاف پیش بینی های این مجموعه بوده، ادامه ی فعالیت پراشتباه و مبهم این سازمان برای چیست؟ چه دلیلی دارد وقتی یک تلویزیون انطرف آبی به نقل از سازمان هواشناسی کشور خود، دقیقترین پیش بینی ها را در مورد کشور ما می کند، خب ما هم برای حل این مشکل، به آنها بسنده نکنیم و حداقل سعی کنیم پیش بینی هایمان به پیش بینی آنان نزدیک باشد؟ البته طبعاً نه به خاطر آنطرف آبی بودن که به دلیل "دقیق" بودن در پیش بینی!

نظرات بینندگان