arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱

علت ترک اجلاس تاجیکستان توسط هیات آمریکایی چه بود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرارمدعیان در جلسه کمک به اقتصاد افغانستان که روز 7/1/1391 در تاجیکستان برگزار شد حوادثی رخ داد که قابل تامل است. رئیس جمهور ایران یکی از واقعیتهای تلخ را بیان کرد. وی به این مسئله اشاره کرد که علت بدبختی افغانستان حضور نیروهای اشغالگر است که تحت امر آمریکا در این کشور حضور دارند. بیان این واقعیت برای نمایندگان کشور آمریکا قابل تحمل نبود. لذا از جلسه فرار کردند.

 در جریان این فرار نکاتی وجود دارد که لازم است مطرح شود. اول اینکه: آنچه رئیس جمهور ایران گفت یک واقعیت است که همه جهان به چشم خود می بینند و هیچکس نمی تواند آنرا انکارکند. همه می دانند که اگر کشوری به کشور دیگر حمله نظامی کند موجب ویرانی و عقب ماندگی و درهم ریختگی کشور مورد هجوم خواهد شد. نمونه های بسیار زیادی در دنیای معاصر وجود دارد که مؤید این مطلب است. از روزی که آمریکاییها به افغانستان حمله کرده و آنرا اشغال کردند تا امروز، افغانستان نه تنها پیشرفتی نکرده است بلکه ویران تر هم شده و میلیونها انسان بی گناه به کام مرگ رفته اند و یا معلول و مجروح شده اند و یا خانه و زندگی خود را از دست داده اند و یا در کشورهای دیگر آواره اند.

دوم اینکه: آمریکاییها با فرارشان از جلسه صحت اشغالگری و شرمساری خود را تایید کردند و نتوانستند بنشینند و نگاههای تند دیگران را تحمل کنند. سوم اینکه: آمریکاییها با فرارشان از جلسه بی ادبی خود را نمایان ساختند. آنها در جلسات مختلف و به شکلهای مختلف به هر کشور و دولتی که بخواهند می تازند و تهدید می کنند. اما وقتی صحبت از خودشان می شود با بی ادبی جلسه را ترک نموده و قصد عوض کردن موضوع را دارند. چهارم اینکه: این فرار ذلیلانه نشان از ضعف سیاسی آنهاست. آنها احساس می کنند در اینگونه جلسات که سران کشورها حضور دارند بازنده میدان سیاست هستند. لذا با ترک جلسه می خواهند مسؤلیت سیاسی کارهایشان را به عهده نگیرند و به نوعی فرار به جلو می کنند.

پنجم اینکه: این فرار بی ادبانه از مجلس نشان از ضعف منطق و استدلال آنها دارد. اگر کشوری و دولتی کارهایش دارای پشتوانه عقلی و منطقی بوده و قابلیت استدلال را داشته باشد دلیلی برای فرار از جلسه وجود ندارد. آنها می توانستند بنشینند و مطالب را بشنوند و سپس با آمار و ارقام و ارائه دلایل عقلی ، استدلال نموده و خوبی خود را به اثبات برسانند. اما در افغانستان از آنها ، نه تنها خدمات و خیرات بجا نمانده است بلکه ویرانی و قتل و عقب ماندگی را به ارمغان آورده اند. به همین سبب از لحاظ منطق و استدلال کم می آورند. لذا بهترین گزینه برای آنها فرار از جلسه بود. چون بدنبال این فرار طبیعتا پاسخگویی هم وجود نخواهد داشت. انسان زورگو و بی منطق همیشه بدنبال بر هم زدن جلسه و فرار از پاسخگویی است. ششم اینکه: این فرار شرمسارانه آنها از جلسه نشان می دهد که آنها به دروغ شعار «آزادی بیان» می دهند. هروقت آزادی بیان خواسته آنها را تامین کند از آن دفاع و حمایت می کنند. اما اگر آزادی بیان خواسته آنها را تامین نکند آنرا به شکلهای مختلف می کوبند. چنانچه در جلسه مذکور مطالبی گفته شد که هم واقعیت دارد و هم منافع میلیونها انسان را تامین می کند اما چون با خواسته آنها همسو نبود طاقت شنیدنش را نداشتند و از جلسه فرار کردند. آیا کسانی که مدعی آزادی بیان هستند نباید خودشان حرف دیگران را بشنوند؟؟؟ آیاآزادی بیان یعنی اینکه آمریکاییها و قدرتمندان بگویند و بقیه لال شوند و فقط بشنوند؟؟؟

‌ هفتم اینکه: فرار آمریکاییها از جلسه نشان از افول و ضعیف شدن قدرت آنها و عزت و قدرت و اقتدار ایران اسلامی است. زمانی بود که آمریکاییها دستور می دادند و دولتها دستور آمریکا را روی چشم می گذاشتند و فوری انجام می دادند و اگر کسی سرپیچی می کرد بشدت گوش مالی شده و فورا پایه های حکومتش لرزان می شد. لذا کسی جرات ابراز وجود در برابر امریکا را نداشت. اما آنها امروز بقدری دچار ضعف شده اند که درمقابل ایران عزیز و مقتدر درمانده شده اند. و هیچ کاری نمی توانند بکنند. تنها راه باقی مانده برایشان خودزنی است. لذا لوله تفنگ را بسوی خود نشانه رفته و شلیک می کنند تا با مظلوم نمایی طرف مقابل را محکوم کنند. گرچه این حنا نیز امروز بی رنگ شده است. از آنجایی که «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» این رفتار آنها باعث جلب توجه بیشتر جهانیان می شود و ملتها بدنبال علت فرار آنها از جلسه می گردند. و پس از فهمیدن موضوع همان اتفاقی می افتد که آنها از آن فرار می کنند. یعنی تنفر نسبت به اشغالگر و دلسوزی نسبت به مردم مظلوم و اشغال شده و محبت نسبت به انسانهای آزاده ای که درمقابل اشغالگری و ظلم جهانی سر ذلت فرو نمی آورند. نتیجه نهایی همان خواهد شد که امروز در دنیا می بینیم.

 امروز هرکس در هر کشوری می خواهد رای بیاورد برضد آمریکا صحبت می کند و بیشترین رای را می آورد. البته این کار در کوتاه مدت فوایدی هم برای آمریکا دارد. از جمله اینکه از پاسخگویی خلاص می شوند. و دیگر اینکه سایر دولت مردان حساب کار خود را کرده و از اینکه از جنایات ضد بشری آمریکا در کشورهای اشغال شده صحبت کنند و از آمریکا بعنوان یک جنایتکار جنگی و مهاجم نام ببرند خودداری می کنند. قطعا روزهای بعد از این حادثه برای رسانه های صهیونیستی روزهای پرکاری خواهد بود. آنها از تمام امکانات و عناصر و نوکران خود با تمام توان استفاده خواهند کرد و بشدت سعی خواهند نمود تا موضوع را برعکس نشان دهند. آنها فرار آمریکاییها از جلسه را یک کارعاقلانه و گفتن حقایق را یک کار غیر عاقلانه جلوه خواهند داد. تا افتضاح فرار آنها را سرپوش بگذارند. و نیز با تبلیغات گسترده سعی می کنند کل موضوع را به همین جلسه ختم کنند تا جنایات جنگی آمریکا در اشغال افغانستان به فراموشی سپرده شود.

نویسنده:نیکومنش(مدرس دانشگاه)

نظرات بینندگان