arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۷
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
جنجال بر سر مواضع اخیر رییس مجمع تضخیص مصلحت نظام

انتقاد شدید شریعتمداری از آیت الله هاشمی رفسنجانی: نگران بیان واقعیت ها هستید، چون پاسخ امام را سانسور کردید

جناب هاشمي! اين نكته بديهي تر از آن است كه از نگاه حضرتعالي پنهان مانده باشد. شما كه اهل مطالعه و رصد اخبار هستيد به يقين گزارش هاي منتشر شده از سوي مراكز استراتژيست آمريكا طي چند سال اخير را ملاحظه كرده ايد...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه کیهان در شماره امروز (چهارنشبه) خود، به شدت به مواضع اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ این روزنامه در گزارشی ، سخنان اخیر رییس مجمع تضخیص مصلحت نظام را اینگونه تعبیر کرد: رفسنجاني دشمني دشمنان را به گردن نظام انداخت/ حمایت غیرشرعی او از جریان فتنه

همچنین، حسین شریعتمداری طی یادداشتی به شدت از مواضع اتخاذ شده ی هاشمی انتقاد کرد. وی در این یادداشت هاشمی را به سانسور پاسخ امام و نگرانی از بیان واقعیات متهم کرده است.

مدیرمسئول کیهان همچنین بیان این جمله از هاشمی که "آمریکا قدرت برتر دنیاست" را اینگونه پاسخ داده است: آقاي هاشمي از آمريكا با عنوان «قدرت برتر دنيا»! ياد مي كند كه مخصوصاً با توجه به رخدادهاي چند سال اخير، چه در برخورد آمريكا با ايران و چه در برخورد با انقلاب هاي اسلامي منطقه، شكست در عراق و افغانستان و دهها نمونه ديگر از اين دست، تعجب آور است و فقط به عنوان يادآوري بايد گفت، همين چند ماه قبل - 13 دسامبر 2011/ آذرماه 90- نشست شوراي راهبردي آتلانتيك در واشنگتن با صراحت اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران، آمريكا را از بلنداي اقتدار 2001 به دره ضعف 2011 كشانده است و اينكه؛ تاريخ به نفع ايران در حال پيچيدن است و...

متن کامل این یادداشت در پی می آید:

اظهارات آقاي هاشمي رفسنجاني كه در روزهاي پاياني سال 1390 و در ديدار مسئولان فصلنامه مطالعات بين المللي با ايشان مطرح شده و ديروز خبر آن منتشر شده بود، بازتاب گسترده اي در رسانه هاي داخلي و بسياري از رسانه هاي خارجي داشت. درباره اظهارات اخير رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام اگرچه گفتني هاي فراواني هست ولي در اين مختصر به واكاوي يكي از اصلي ترين آنها كه وارونه نمايي آشكار است و عجيب تر نيز به نظر مي رسد بسنده مي كنيم و باقي به بعد مي گذاريم.

آقاي هاشمي رفسنجاني مي گويد «من در سال هاي آخر حيات امام(ره) نامه اي را خدمتشان نوشتم، تايپ هم نكردم براي اين كه نمي خواستم كسي بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح كردم و نوشتم شما بهتر است در زمان حياتتان اينها را حل كنيد. در غير اين صورت، ممكن است اينها به صورت معضلي، سد راه آينده كشور شود. گردنه هايي است كه اگر شما ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور كردن مشكل خواهد بود. يكي از اين مسايل، رابطه با آمريكا بود. نوشتم بالاخره سبكي كه الان داريم كه با آمريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم قابل دوام نيست. آمريكا قدرت برتر دنياست. مگر اروپا با آمريكا، چين با آمريكا و روسيه با آمريكا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاكره داريم چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟ معناي مذاكره هم اين نيست كه تسليم آنها شويم. مذاكره مي كنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند يا ما مواضع آنها را پذيرفتيم، تمام است»

درباره اين بخش از اظهارات ايشان بايد گفت؛

1- انصاف آن بود كه آقاي رفسنجاني در نقل ماجراي نامه خويش به پاسخ امام راحل (ره) نيز اشاره مي كرد. چرا كه اولاً؛ مذاكره و رابطه با آمريكا يكي از خطوط قرمز حضرت امام(ره) بود كه بارها بر آن تأكيد ورزيده و علت اجتناب از مذاكره و رابطه با آمريكا را نيز به وضوح بيان كرده بودند و ثانياً؛ حضرت امام(ره) به گواهي بينش و منش و آنچه از مواضع و بيانات ايشان در دسترس همگان است، هيچ ابهامي را بي پاسخ نمي گذاشتند مخصوصاً آن كه اين ابهام درباره يكي از اصلي ترين خطوط قرمز تأكيد شده از جانب حضرت ايشان بوده و از سوي كسي مطرح شده باشد كه مسئوليت مهم و حساسي- رئيس مجلس، قائم مقام فرماندهي كل قوا و...- در نظام داشته است. بنابراين كمترين ترديدي نيست كه امام راحل ما(ره) ابهام مطرح شده از جانب آقاي هاشمي رفسنجاني را بي پاسخ نگذاشته اند و سؤال اين است كه چرا آقاي رفسنجاني از پاسخ آن بزرگوار كه به يقين و مانند هميشه، مستدل و منطقي بوده است طفره رفته و به آن اشاره اي نكرده است؟! آقاي رفسنجاني با خاطره نويسي و تاريخ نگاري ناآشنا نيستند و سابقه شناخته شده اي در هر دو عرصه ياد شده دارند و تعجب آور است كه هنوز نمي دانند «نيمه نويسي» بي اعتبارترين نوع تاريخ نگاري و خاطره نويسي است و نشانه نگراني نويسنده و مؤلف از بيان برخي واقعيت هاست! حالا بايد پرسيد كه جناب رفسنجاني از آشكار شدن كدام واقعيت نگران بوده اند كه پاسخ حضرت امام(ره) را سانسور كرده اند؟!

2- آقاي هاشمي رفسنجاني به اين بخش از تاريخ آن روزها نيز اشاره نكرده اند كه در اوايل سال 1369 در حالي كه هنوز يكسال از رحلت حضرت امام(ره) نگذشته بود، آقاي «جيمز بيكر» وزير خارجه وقت آمريكا طي سخناني - 30 فروردين/19 آوريل 1990- اعلام كرد كه آمريكا آماده مذاكره مستقيم با ايران است و 7 روز بعد - 6 ارديبهشت ماه/25 آوريل - آقاي عطاءالله مهاجراني معاون پارلماني آقاي رفسنجاني- رئيس جمهور وقت- در مقاله اي با عنوان «مذاكره مستقيم» كه در صفحه 2 روزنامه اطلاعات همان روز به چاپ رسيد، ايستادگي در برابر كاخ سفيد را «شعارگونه» ناميده و دقيقاً با همان استدلالي كه جناب هاشمي در اظهارات اخير خود مطرح كرده است خواستار مذاكره و رابطه با آمريكا مي شود و نكته در خور توجه آن كه در مقاله خود به گونه اي غيرمنتظره- شايد براي رد گم كردن- به اظهارات چند روز قبل «جيمز بيكر» اشاره كرده و اصرار مي ورزد كه مبادا كساني پيشنهاد ايشان را با پيشنهاد وزير خارجه آمريكا مرتبط دانسته و آن را «يك توطئه و يا فتنه» تلقي كنند. مقاله مهاجراني با توجه به مغايرت آن با ديدگاه بارها اعلام شده حضرت امام(ره) انتقادهاي فراواني را در پي داشت. اما، آقاي مهاجراني كه امروزه پرده ها را كنار زده و آشكارا به انگليس پناهنده شده و با آيپك (لابي صهيونيست ها) و MI6 (بخش اطلاعات خارجي اينتلجنت سرويس انگليس) همكاري نزديك دارد، برنظر خود اصرار مي ورزد و نهايتاً؛ رهبر معظم انقلاب در يكي از سلسله بيانات خويش به اين ماجرا پايان مي دهند كه شرح آن خواهد آمد.

اكنون اين پرسش مطرح است كه چرا جناب رفسنجاني به اين رخداد مهم و معروف تاريخي كمترين اشاره اي نكرده اند؟! شايد- فقط شايد- به اين علت كه اگر به رخداد ياد شده اشاره مي كردند چاره اي جز آن نداشتند كه نظرات مستدل مطرح شده از سوي رهبر معظم انقلاب را نيز مانند پاسخ حضرت امام(ره) ناديده بگيرند! كه در اين حالت، دو پرده پوشي پي درپي سؤال برانگيز بود! و اما پاسخ حضرت آقا به اندازه اي روشن و مستدل بود كه اگر به آن اشاره مي كردند در هيچ يك از اذهان واقع نگر و مردم دوست، جايي براي پيشنهاد مذاكره و رابطه با آمريكا باقي نمي ماند. نظر آن روز آقا كه نظر امروز ايشان و همان نظر ديروز حضرت امام(ره) است و از بلنداي دلسوزي حكيمانه براي مردم و صيانت از اسلام و منافع ملي مطرح شده است را در بند بعدي بخوانيد و خود درباره آن قضاوت كنيد.

3- حضرت آقا در سخنان آن روز خود فرمودند؛

«و اما مسئله اي كه اين روزها در سطح جمعي از اهل فكر و اهل نظر در جريان است، مذاكره كردن و مذاكره نكردن است... من معتقدم، آن كساني كه فكر مي كنند ما بايد با رأس استكبار- يعني آمريكا- مذاكره كنيم، يا دچار ساده لوحي هستند، يا مرعوبند. من بارها اين نكته را عرض كرده ام كه استكبار، بيش از اين كه نان قدرت و توانايي خودش را بخورد، نان هيبت و تشر خودش را مي خورد. اصلاً استكبار، با تشر و ابهت و شكلك درآوردن و ترساندن اين و آن، زنده است. مذاكره، يعني چه؟ صرف اين كه شما برويد با آمريكا بنشينيد حرف بزنيد و مذاكره كنيد، مشكلات حل مي شود؟ اين طوري كه نيست. مذاكره در عرف سياسي، يعني معامله، مذاكره با آمريكا، يعني معامله با آمريكا. معامله، يعني داد و ستد؛ يعني چيزي بگير، چيزي بده تو از انقلاب اسلامي، به آمريكا چه مي خواهي بدهي، تا چيزي از او بگيري؟ آن چيزي كه شما مي خواهيد به آمريكا بدهيد، تا در مقابل از او چيزي بگيريد، چيست؟ ما چه مي توانيم به آمريكا بدهيم؟ او از ما چه مي خواهد؟ آيا مي دانيد كه او چه مي خواهد؟ «و ما نقموا منهم الا ان يومنوا بالله العزيز الحميد». والله كه آمريكا از هيچ چيز ملت ايران، به قدر مسلمان بودن و پايبند بودن به اسلام ناب محمدي(ص) ناراحت نيست. او مي خواهد شما از اين پايبنديتان دست برداريد. او مي خواهد شما اين گردن برافراشته و سرافراز را نداشته باشيد؛ حاضريد؟»

اكنون بايد از آقاي هاشمي رفسنجاني پرسيد در پروژه پيشنهادي مذاكره و رابطه با آمريكا- و به قول حضرت آقا معامله با آمريكا!- چه «بهايي» را براي پرداخت در نظر گرفته ايد و در مقابل آن چه متاعي را از آمريكا انتظار داريد؟! آيا جز اين است كه آمريكا به اعتراف بارها اعلام كرده خود، بيشترين ضربه را از اسلام ناب محمدي(ص) كه ظلم ستيز و استقلال طلب است دريافت كرده است؟! و به هيچ چيز غير از بازگشت به دوران غارتگري گذشته در ايران نمي انديشد؟! و در مقابل به شما همان را خواهد داد كه به شاه و حسني مبارك و بن علي و علي عبدالله صالح داد!

4- آقاي هاشمي مي گويد «معناي مذاكره با آمريكا اين نيست كه تسليم آنها شويم. مذاكره مي كنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند، يا ما مواضع آنها را پذيرفتيم، تمام است»!

ظاهراً جناب رفسنجاني فراموش كرده اند كه آمريكا، مذاكره را فقط براي مذاكره مي خواهد و نه حل و فصل مسائل طرفين. چرا كه درگيري ما با آمريكا از ماهيت دو طرف ريشه مي گيرد و مادام كه ما در حاكميت بر اسلام ناب و ظلم ستيز تكيه داريم و آمريكا بر خوي استكباري خود تأكيد مي ورزد اين درگيري ادامه خواهد داشت و تنها در دو حالت خاتمه مي يابد. يا ما- نستجيربالله- از اسلام در حاكميت دست بكشيم - يعني همان كه آقا اشاره فرمودند- و يا آمريكا خوي استكباري خود را رها كرده و به قول حضرت امام(ره) «از خر شيطان پايين بيايد».

بنابراين، وقتي مسئله فيمابين با مذاكره قابل حل نيست بايد ديد آمريكا مذاكره را براي چه مي خواهد و چرا اينهمه برآن اصرار مي ورزد؟! پاسخ بسيار روشن و خالي از ابهام است، آمريكا مذاكره را براي ارائه به نهضت هاي اسلامي و مخصوصاً اين روزها براي ارائه به انقلاب هاي اسلامي منطقه مي خواهد و به محض آن كه با آمريكا پاي ميز مذاكره بنشينيم، اين نشست را فاكتور كرده و به همه ملت هاي مسلمان و انقلابي مي فروشد كه «اگر الگوي نهضت و حركت ضد استكباري و ضد استبدادي شما انقلاب اسلامي ايران است، ايران نيز در نهايت چاره اي جز كنار آمدن با آمريكا نداشته است»! و به قول قيصر «همه راهها به رم ختم مي شود».

جناب هاشمي! اين نكته بديهي تر از آن است كه از نگاه حضرتعالي پنهان مانده باشد. شما كه اهل مطالعه و رصد اخبار هستيد به يقين گزارش هاي منتشر شده از سوي مراكز استراتژيست آمريكا طي چند سال اخير را ملاحظه كرده ايد و مثلاً از گزارش اخير «مركز تحقيقات كنگره آمريكا» باخبريد كه تأكيد مي كند «حضور ايران در پاي ميز مذاكره بي آن كه چيزي رد و بدل شده و امتيازي داده يا گرفته شود مي تواند تحولات اسلامي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را، تحت تأثير قرار داده و نهايتاً متوقف كند».

5- آقاي هاشمي از آمريكا با عنوان «قدرت برتر دنيا»! ياد مي كند كه مخصوصاً با توجه به رخدادهاي چند سال اخير، چه در برخورد آمريكا با ايران و چه در برخورد با انقلاب هاي اسلامي منطقه، شكست در عراق و افغانستان و دهها نمونه ديگر از اين دست، تعجب آور است و فقط به عنوان يادآوري بايد گفت، همين چند ماه قبل - 13 دسامبر 2011/ آذرماه 90- نشست شوراي راهبردي آتلانتيك در واشنگتن با صراحت اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران، آمريكا را از بلنداي اقتدار 2001 به دره ضعف 2011 كشانده است و اينكه؛ تاريخ به نفع ايران در حال پيچيدن است و...

گفتني است مقايسه آمريكا با چين و روسيه و انگليس هم قياس مع الفارق است زيرا درگيري اصلي ايران اسلامي با آمريكا بوده و هست و ديگر كشورهاي مورد اشاره در اظهارات آقاي رفسنجاني نه سابقه اي قابل قياس با آمريكا در برخورد با ايران داشته و دارند و نه از رابطه و مذاكره در پي رسيدن به اهدافي هستند كه آمريكا دنبال مي كند بنابراين رابطه و مذاكره با آنها مي تواند در چارچوب عزت و حكمت و مصلحت صورت پذيرد و چنانچه وارد فازي نظير آمريكا شوند- كه نمي توانند- به يقين با برخورد مشابهي از سوي ايران اسلامي روبرو خواهند شد.

6- و بالاخره، اگرچه در اين باره گفتني هاي فراوان ديگري نيز هست ولي وجيزه پيش روي را با اشاره به بخشي از اظهارات رابرت گيتس -وزير دفاع پيشين آمريكا- در كنگره خاتمه مي دهيم. گيتس در پاسخ به علت ناتواني دولت بوش در مقابله با ايران اسلامي مي گويد «مشكل بزرگ ما با ايران آن است كه به ما احتياجي ندارد تا امتيازي از ما بخواهد و كسي كه امتيازي از شما نخواهد، امتيازي هم به شما نخواهد داد.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۵۰
مسافر هلند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
28
448
هیچکس نمی تواند در هیچ کجای دنیا, چیزی را به زور به باور کسی القا کند!!! درود بر هاشمی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
انسان مومن قدرت خدا را برتر از همه قدرت ها می داند و از قدرت دیگری نمی ترسد و حساب نمی برد.
محسن
| France |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
یادمان نرود که ایشان هم در زمانی ادامه دار سعی داشته بودند چیزهایی را به زور به باور کس یا کسانی القا نمایند ؟ درود بر همه آزادگان واقعی در نظام پایه ریزی شده توسط امام خمینی افراد در عین تاثیر گذاری و منشا اثر بود هیچگاه منشا اثر نبوده اند حرف آخر در همه برحه ها توسط مردم زده شده است چه دوم خرداد چه بعد از آن
mehran
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
370
28
دمت گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
کثرالله منفیاتکم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
16
410
آقاي حاج حسين به چند نكته توجه نكرده و بقولي مغلطه كردند :
اول اينكه سخنان آقاي هاشمي درباره ابرقدرت بودن آمريكا مربوط به حدود 23 سال پيش از ولي حاج حسين از سال 2011 و چند سال قبل از آن سخن مي گويد
دوم اينكه ايشان به آقاي هاشمي در مورد پاسخ امام به آن نامه گير داد در حالي كه خودش نيز پاسخ را در وجيزه اش ننوشت و بجاي آن سخنان رهبري را قرار داد.
سوم اينكه ايشان رابطه با روسيه و چين را معامله نمي داند بالاخره رابطه با هر كشوري معامله است كه منافعي برا ي هر دو طرف دارد و الا چه نيازي به رابطه با چين و روسيه ؟!!
پاسخ ها
من
| - |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
نا شناس جان
دمت گرم
کارت درسته
ناشناس
| Malaysia |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
والا به خدا ...
علي
| Belgium |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ايول
بارك الله فيك به اين استدلال . كاش بيشتر جواب اين مرد را ميدادي، خوشم اومد هموطن
مجتبی
|
Netherlands
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
5
66
.....واقعاچه دردی بالاترازاینکه این آقابخودش اجازه میده باچنین لحنی باحضرت آیت الله هاشمی حرف بزنه.........
مگرنمیداندآن امام عزیز فرمودند(نهضت زنده است چون هاشمی زنده است)
کمالی رزمنده دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
63
ختم کلام اینکه فقط منافق و فرقه منحرف حجتیه از اهانت به هاشمی دلشاد میشوند.
---- یک سئوال از آقای شریعتمداری کیهان:
اون زمان که دشمنان این ملت توسط جیره خواران منافق در صدد ترور هاشمی و سایر فرزندان روح الله از جمله همین سعید حجاریان مادر مرده بودند حضرتعالی کجا بودی و اگر اینقدر کاسه ات داغ تر از آش است و بقول حضرت امام کاتولیک تر از پاپ هستی چرا یه سنگی هم به طرف تو پرتاب نکردند؟
پاسخ ها
دانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آی گفتی.. نفست گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
4
56
آقا شریعتمداری...
تو کی هستی که به خودت اجازه میدی به محبوب دل یک ملت ، در ظاهر انتقاد و در باطن جسارت کنی؟
جمعش کن آقاجان.شرم هم خوب چیزیه.
و اما حضرتعالی انتخاب جان..امانتدار باش.نظریات مردم را نگذار تو جیبت و منتشر کن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
30
3
انتقاد شدید شریعتمداری از آیت الله هاشمی رفسنجانی: نگران بیان واقعیت ها هستید، چون پاسخ امام را سانسور کردید .
بله !...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
50
تو این مملکت هستند مردمی که آه ندارند که با ناله سودا کنند آنوقت یکی هر روز بلند میشه میره تو یک ساختمان و از جیب مردم واسه دل خودش قلم میزنه و تازه سر برج حقوق هم میگیره.
خوش خیال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
17
انتخاب اگه ما بگیم در این رابطه هیچ نظری نداریم ، منتش میکنی؟
ای بابا....
ناشناس
|
United States of America
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
41
حاج حسين جان اصلا حق با شما
نتيجه سياست فعلي اقتصاد كشور را فلج كرده گراني بيداد مي كند همين جوري ادامه بديم وضع بمراتب بدتر مي شود براي آن هم نظري داري؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
47
مردم تركيه هم مسلمان هستند . رابطه با امريكا دين و مذهبشان را ازشان نگرفته . حرف زور امريكارا هم قبول نمي كنند.
كره جنوبي هم با امريكا رابطه دارد ولي كره شمالي ....
يه نگاه به كره شمالي بكنيد يه نگاه به كره جنوبي
سیاست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
2
51
من که نفهمیدم آمریکا چگونه درعراق وافغانستان شکست خورد؟...
امير
|
Germany
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
2
34
لابد اين آقاي محترم به امام و انديشه اش نزديكتر بوده وامام را بهتر از آقاي هاشمي مي شناخته است.حكومت و مصالح مملكت در جامعه جهاني ايجاب ميكند با كشور ها در عين صيانت و پايبندي به اعتقادات رابطه وجود داشته باشد.و اين هيچ منافاتي با اسلام واصول انقلاب ندارد....تمامي ارتباطات خارجي بر پايه بده بستان هاي بين المللي يا به شكل عامتر منافع ملي استوار مي باشد.تجربه نشان داده آمريكا در اين بده بستان ها به دنبال چيست تنها مورد سئوال اين است آيا ميتوان آمريكا را متقاعد كرد براي تحت فشار گذاشتن ايران تجديد نظر كند و يا اين تعاملات منجر به جهت گيري متعادلتر و روشنگري بيشتر داخلي در ايالات متحده و حتي ايران داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ایول امیر جان.واقعا کاش زودتر می نوشتی که در صدر نوشته ها قرار می گرفتی.البته شاید " انتخاب " نظر منو بزاره توی جیبش و شما نتونی اینو بخونی.در هر صورت موفق باشی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
51
چين و روسيه فقط به ما ضرر زده اند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
43
آقای شریعتمداری شما که خودت در این یاداشت گفته ای آمریکا در سال 2001 در اوج اقتدار بوده و آقای هاشمی 14 سال قبل از آن این موضوع را به امام نوشته است.
چرا مسایل را با هم قاطی پاطی می کنی و تحویل ملت می دهی. فکر می کنی مردم .... و قدرت تفکیک مسایل را ندارند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آقا مثل اینکه حافظه کوتاه مدتت دچار مشکل شده بند 5رودوباره باحوصله بخون نقل قوله
رامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
51
3
من که حسین رو دوست دارم...!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
اگر منظورت امام حسینه باهات موافقم
soroosh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
30
درباره فرمایشات مقام معظم رهبری در واکنش به مقاله آقای مهاجرانی-آقای مهاجرانی بارها در جلسات پرسش وپاسخ دانشگاه ها اعلام کردند که همان روز مقام معظم رهبری در کمال تواضع و بزرگواری یادداشتی برای من فرستادند و مرقوم فرمودند که( مخاطب سخنان امروز من شمانبودید و اگر شایبه ای پیش آمده من از شما.....)
این سخنان آقای مهاجرانی هیچ گاه از سوی هیچ نهادی تکذیب نشد.
wd
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
36
به عبارت ديگر :
""انگليس سابقه اي قابل قياس با آمريكا در برخورد با ايران ندارد (!) و از رابطه و مذاكره در پي رسيدن به اهدافي نيست كه آمريكا دنبال مي كند (!) و بنابراين رابطه و مذاكره با انگليس مي تواند در چارچوب عزت و حكمت و مصلحت صورت پذيرد. ""
از انتخاب تقاضا داريم سابقه دشمنی روسيه و انگلیس با ايران را برای ياآوری نویسندگان کیهان هم که شده به صورت گزيده چاپ کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
تخریب حرم امام رضا و کشتار زائران در سال1291 توسط ارتش روسیه یادآوری شود که اگر آمریکا چنین جنایتی 500سال قبل انجام داده و عذرخواهی هم میکرد باز رهایش نمیکردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
56
اقای شریعتمداری از گرانی و بیکاری چه خبر...
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
40
خوبست جناب شریعتمداری یکبار هم که شده از طریق روزنامه خود یک نظر سنجی عمومی بعمل آورد و ببیند که
چند در صد از مردم با نظرات و تحلیل های ایشان در خصوص
مسایل داخلی کشور و مسایل بین المللی موافق و همراه هستند ، آیا تیراژ روزنامه کیهان که از دویست - سیصد هزار اوایل انقلاب بعد از سی و سه سال به یک سوم کاهش پیدا کرده خود نوعی رفراندوم نیست ؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
36
خوب بود آقای شریعتمداری ، اشاره ای هم به اظهارات جواد لاریجانی می کرد که گفته من 30 سال است که طرفدار مذاکره با آمریکا هستم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
35
به آقای شریعتمداری بفرمایید پاک کردن صورت مسله کار آدمهای بزدله -برای پیشرفت اهداف انقلاب باید دل رو به دریا زد و با اتکا به خدا و نیروهای انقلاب از تمام ظرفیتها استفاده نمود . در دنیای امروز اگر بازی گر خوبی نباشیم منزوی می شویم همانطور که الان هستیم . در هر زمینه ای که فکرش را بکنید داریم به عقب می رویم . حالا ایشان دلشان را به چی خوش کرده خود میداند.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
29
1
وقتی من میگم باید حرف دو طرف رو شنید بعد نظر داد واسه همینه .. به نظر من آقای هاشمی فقط حرفای قشنگی زده، هیچکس مخالف رابطه با آمریکا نیست ولی انصافا نگاه کنید آمریکا با عراق زمان صدام و روسیه و چین و پاکستان و طالبان و .. هم رابطه داشت ولی همه میدونن که با صدام چه کرد و با پاکستان چه میکنه و دشمن شماره یک روسیه و چین هم هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
58
2
مقام معظم رهبري:

کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند یا از الفبای سیاسی چیزی نمی‌دانند و یا الفبای غیرت را خوب ننوشته‌اند.
پاسخ ها
محمود
| France |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
هاشمی پاینده باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
نمیدانم تعداد منفیها به چه معنی هست!!!
تحویل بگیرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
29
اقای شریعتمداری : اگر آقای هاشمی به قول شما نیمه نویس میکند شما سیاست را نیز نیمه برداشت کرده اید . اگر در آن دوران که ایران با این قدرت نظامی و اقتدار نبود عده ای مثل هاشمی طرح رابطه با امریکا را مطرح نمی کردند بدون شک مطمئن باش آمریکا مانند عراق و افغانستان به ایران حمله نظامی می کرد و ضربه مهلکی به کشور وارد می نمود که تا 50 سال نتوانیم وضعیت کشور ار سر وسامان دهیم و این را مطمئن باش اگر امروز کشور مقتدر شده و شما می توانید در روزنامه خود هر آنچه که می خواهید بگوئید و به هر کس نسبت دهید مدیون سیاستها و بینش های متفکرانه هاشمی هستید . والا تا کنون چندین کفن را پوسیده بودید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
مطمئن باش اگه آمریکا توتنشو داشته باشه یک لحظه هم فرصت رو از دست نمیده عملا توجنگ شرکت کرد ماجرای هواپیمای مسافربری رو که از یادمون نرفته
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
45
جناب حاج حسين بفرما كه روسيه به ايران بيشتر خيانت كرده يا امريكا؟ هزار بار روسيه ، ولي ظاهرا حاج حسين فقط انچه كه دوست دارد مي بيند!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
مگر نمیدانید : قرارداد ترکمانچای و فلان چای و بهمان چای و به قول ظریفی ( چای شهرزاد ) رو همشو امریکا به ماتحمیل کرده ! تازه اگر به اسناد موجود در روزنامه کیهان مراحعه کنید ، می بینید قائله آذربایجان هم زیر سر امریکاییها بود ، بیخودی انداختند گردن روسها !! خزب توده هم که همه میدونند مال امریکاییها بود ، میگی نه برو از 118 بپرس !!!
تازه جنوب ایران رو هم در زمان جنگ جهانی اول و دوم اینگیلیسیها نبودند که ! امریکاییها اشغال کرده بودند !
. . . . بازم بگم ؟ بگم ؟؟
ارش7
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
44
اين آقاي شريعتمداري با همه مخالفه .فكر كنم فيلم گاليورو خيلي دوست داره.من ميدونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
24
ایران و سوریه و عراق و افغانستان مرز بین ابر قدرت ها ( امریکا و روسیه )هستند . هم اکنون هرچهار تا در دامان روسیه علیه امریکا میجنگند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
21
جناب هاشمي! اين نكته بديهي تر از آن است كه از نگاه حضرتعالي پنهان مانده باشد. شما كه اهل مطالعه و رصد اخبار هستيد به يقين گزارش هاي منتشر شده از سوي مراكز استراتژيست آمريكا طي چند سال اخير را ملاحظه كرده ايد و مثلاً از گزارش اخير «مركز تحقيقات كنگره آمريكا» باخبريد كه تأكيد مي كند «حضور ايران در پاي ميز مذاكره بي آن كه چيزي رد و بدل شده و امتيازي داده يا گرفته شود مي تواند تحولات اسلامي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا را، تحت تأثير قرار داده و نهايتاً متوقف كند».
جناب آقای شریعتمداری شما چرا برای تآیید نظر خود از گفته ها و نظریات آمریکاییها دلیل می آورید مگر نظرات شما با اونا یکی است؟ هر چی که آمریکاییها گفتند و پیش بینی کردند،دلیلی بر درستی آنها نیست
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
33
دقيقا چرا رابطه با آمريكا اينقدر تابو شده؟ چرا مقايسه آمريكا با چين و روسيه قياس مع الفارق هست حاج حسين؟

اگر پيشينه تاريخي مدنظر باشه، روسيه كه وضع وخيم تري داره، چون قسمتهايي از خاك ايران رو جدا كرده...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
46
0
امریکا دشمن ما دشمن فعلی و همیشگی ما/امام خمینی جلد13 ص.ن -ص145
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
حداقل خودت به خودت و نظرت مثبت بده تا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
39
بردار حسين، حضرت امام بعد از كشتار حاجيان در سال 66 در رابطه با عربستان چه فرمودند. چرا بعد از ان با عربستان رابطه برقرار كرديد.
ما بايد با مقتضيات زمان تصميم بگيريم و مبنا منافع ملي باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
25
ببخشید آقای شریعتمداری، تفاوت انگلیس با آمریکا چیست. تنها تفاوتش این است که استعمار پیر انگلیس ریشه دار تر از آمریکاست. دشمنی های انگلیس با ایران هم که بر همه آشکار است. اصلا آمریکا فرزند انگلیس است. چطور رابطه با انگلیس اشکالی ندارد ولی با آمریکا دارد. همه می دانند که آمریکا به عنوان اسطوره دشمن انتخاب شده است تا همیشه باشد.
انتظار داشتم سنجیدیه تر و دقیق تر نقد کنید.
حضرتی
|
United States of America
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
38
پاسخ نچسب
استدلال نچسب
آسمان ریسمان بستنهای نچسب
ارجاع های نچسب
...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
28
شما فعلا به محبوبيت عجيبت برس!!!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
2
19
چقد خوب حرفای اقای شریعتمداری را نقد کردی ناشناس!
در ضمن حرفای اقای هاشمی چه ربطی به حمایت غیر شرعی او از فتنه داشت؟ من متوجه نشدم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
2
66
عین عبارت آقای شریعتمداری که در متن بالا آمده این است :
گفتني است مقايسه آمريكا با چين و روسيه و انگليس هم قياس مع الفارق است زيرا درگيري اصلي ايران اسلامي با آمريكا بوده و هست و ديگر كشورهاي مورد اشاره در اظهارات آقاي رفسنجاني نه سابقه اي قابل قياس با آمريكا در برخورد با ايران داشته و دارند و نه از رابطه و مذاكره در پي رسيدن به اهدافي هستند كه آمريكا دنبال مي كند
یعنی کشورهای مثل انگلیس و بویژه روسیه سابقه ای به مراتب سیاه تر از امریکا در نزد ملت ایران ندارند؟؟؟؟ واقعا از این آقا با این همه اطلاعات تاریخی حداقل ذکر این جمله جای تعجب دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
و به مراتب در عصر حاضر با حضور چین در بازار ایران این کشور دشمن پنهان و بزرگ این مملکت می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
26
آقاي حسين شريعتمداري . پاسخ شما را شايد روزي ايت الله هاشمي رفسنجاني ( عمرش دراز باد ) و قطعاً تاريخ خواهند داد . اينقدر عجله نكنيد . در ضمن يادتان باشد كه همپاي گذشتن قلم بر كاغذ ما هم به مرگ و لحظه وداع نزديك مي شويم پس سعي كنيد شريعتمدار باشيد .
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
50
1
درود بر شریعتمداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برو بابا !!!!!!
علی از اندیمشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
27
حناب آقای حاج حسین با اراداتی که به شما دارم ولی می خواهم بگویم این سخنان آیت الله رفسنجانی نیست که شما را وادار به نوشتن می کند بلکه حساسیت خاصی است که شما به ایشان دارید والا اقای احمدی نژاد چند نامه به روسای جمهور امریکا نوشتند وحتی در مورد چند موضوع با آنها به مذاکره پرداختند پس چرا موضع گیری آنچنانی نگرفتید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
30
11
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
درود بر هاشمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
خواهشا نظری ندهید که مثبت نگیرید
بخدا معنی خوبی برای شما نداره!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
24
من بعنوان یک بیطرف اگر بخوام حرفها و صحبتهای کسی رو باور کنم اون شخص قطعا آقای هاشمیه!
راستش اصلا آقای شریعتمداری رو نمیشناسم ولی حرفهاییکه میزنن رو نمی تونم قبول کنم چون مدام از مردمی حرف میزنه که نامرئی هستن!یا همه چیز رو به نفع خودشون و اطرافیانشون تفسیر میکنن و کلا تو دنیا ایشون و دوروبری هاشون فقط خوبن و ماشاءالله از همه چی هم خبر دارن!!!!!
ramin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
32
جدا کسب عنوان ...........چهره سال را به شما آقای شریعتمداری تبریک وتسلیت !!!!! عرض می نمایم ، جدا برازنده شماست ، مردم شعور دارن آقا، شعور، عوامفریبی تا کی !!!!!!!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
33
چرا هیات نظارت بر مطبوعات نسبت به تهمت و افترا آقای شریعتمداری به آیت الله هاشمی واکنشی نشان نمیده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چون
بی بی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
چون زیرا برای این که از آن جا که
ملتفت شدی جانم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
30
جناب شریعتمداری شما هیچگاه از ضدیت با هاشمی عزیز دست بر نمیداری فراموش نکن منصب شما با تلاشهای همین شخص برقرار شده است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
55
2
حاج حسین دوست داریم.حاج حسین عاشقتیم.هیچ کس به پای منطق حاج حسین نمیرسه.دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
منطق طرفداران كيهان را داشته باش:: نوكرتيم. عاشقتيم. دمش گرم . ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ادبیات پامنقلی رو باش : " دمت گرم - ناز نفست - ایول - بزن تو رگ - . . . . "
بد نیست انتخاب تحلیلی بر این ادبیات داشته باشد !
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
25
آدم افسوس میخوره که امثال آقای شریتمداری بااین تنگ نظریشان شدن نظریه پرداز ما بشترین ضربات را از روسیه و انگلیس دیدیم ولی من نمیدانم آقای شریتمداری چی به اونها داده وچی از اونها گرفته اگه چیزی هست به ما بگویید
روستانشیني از خاك ايران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
44
1
رابطه با آمريكا يعني زير بار زور و استكبار رفتن . فهم هيچ كس اندازه رهبري نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
خاک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
37 نظر منفی در برابر 1 رای مثبت
معنی!؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
28
اقای شریعتمداری تو بیشتر از کاسه داغ شدی تو هاشمی مغز متفکر امام را نکوهش میکنی دمت گرم همون احمدی نژادی که ساختی بزرگش کن تا خدا را چه دیدی شاید با افغانستان هم قطع رابطه کنیم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
37
مگر علی بن ابیطالب مرعوب یا ساده لوح بود که حتی با دشمنانش مذاکره میکرد؟!!!!!!!!!!1
اکبر
|
Canada
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
23
همان چیزهایی که به روسیه و چین داده ایم
مشایی نژاد
|
Canada
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
29
11فروردین91 برابر بود با یکصدمین سال تخریب حرم رضوی و کشتار پناهندگان حرم توسط ارتش روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
نه بابا
سرکوب مشروطه خواهان،تصرف ایران،به گلوله بستن حرم،به توپ بستن مجلس و... همه اش کارآمریکاست اسنادش هم موجوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
ترکمن چای یادتون رفت
تازه شاید شنیده باشید که بازیه کامپیوتری ترکمن چای را هم درست کردن
اس سیصد
|
Canada
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
27
درود بر کشور دوست وبرادر چین وکالاهای با کیفیتش
bitaraf321@aol.com
|
Canada
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
31
حاجی همین حرفارو میزنی که مردم میگن نچسب ترینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
به تفلن گفته زکی !!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
حاجی ، شرکت های تبلیغاتی میخوان عکس شما رو برای تبلیغ تفلن استفاده کنند ! خبر داری ؟؟؟!!
ناشناس
|
Spain
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
25
هر چه فکر کردم که چگونه مطالبم را بنویسم که هم حرف دلم را بیان کرده باشم هم انتخاب آن را سانسور نکند و یا آنرا غیر قابل انتشار اعلام ننماید ، چیزی به ذهنم نرسید ! آخه ما که آزادی های حاج حسین را نداریم !
پاسخ ها
amir fd
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
+10000
dar b dar
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
5
az entekhab ham razi va ham na raziam.bekhater in ke behtarin ast ,raziam va bekhater in ke hich kodam az nazarat mra neshan namidahd narazi.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
25
نمی دانستیم که اجناس بنجل چینی در ایران بر اساس عزت است!!
این حاج حسین دیگه قابل ترحم شده !!
اسدی
|
France
|
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
25
اگرچه نظرات آقای رفسنجانی مربوط به حدود 24 سال قبل است ولی انصافا حرف دل امروز میلیونها ایرانی است که میخواهند با همه دنیا در صلح و صفا باشند و برای آبادی ایران تلاش کنند . آنانکه جز کوبیدن بر طبل دشمنی و جنگ هنر دیگری ندارند در بین مردم هم جائی ندارند .
تالشی
|
France
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
25
وجدانا در این سی و سه سال که با امریکا و اروپا و جهان آزاد دشمنی کردیم ولی با چین و روسیه دوستی نزدیک داشتیم کدام منفعت ملی عاید کشور شد ؟ سواستفاده ها و خیانتهای روسیه در نیروگاه بوشهر مثل روز برای مردم روشن شده است . چین هم که یک تنه با اجناس بنجل و مزخرف خود کمر به نابودی تولید ملی ما بسته است . دولتمردان بدانند که مردم اینها را خوب می فهمند .
ناشناس
|
Canada
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
27
اگه با آمریکا هم مذاکره (معامله) کنیم که دیگر دشمنی باقی نمی ماند که به بهانه آن ضعفهای خودمان را بپوشانیم و به گردن او بیندازیم. خلاصه دشمنی با آمریکا برای سرما گرما بد نیست.
البته فکر نکنم این نظر را منعکس کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
18
‫منطق عدم گفت و گو اگر مبنایی داشت، هیچ پیامبری به سراغ هیچ حاکم ظالمی نمیرفت، نه موسی به سوی فرعون می آمد، نه عیسی با کاهنان یهودی دیدار میکرد، نه پیامبر اکرم پیام صلحی با مشرکین می بست، نه امام حسن با معاویه دیدار میکرد، نه... برای آنکه حرفش مبنا و منطق دارد، هر جلسه گفتگو فرصتی است برای تبیین حق، و گامی است به جلو، و برای او که چیزی برای گفتن ندارد، گامی است به پس!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
15
لطفا پای درد دل اهالی مسکن مهر در سمنان نیز بنشینید که از ده روز مانده به عید خانه را به بندگان خدا تحویل دادند که انشعبات گاز، برق وآب ندارد واین در حالی است که قسط ماهی 300 هزار تومان نیز از زمان تحویل کلید شروع شد وکارگران که این واحدها را تحویل گرفتند مجوبر شدند به خاطر فرار از هجوم همزمان قسط واجراره بها به منزل جدید کوچ کنند ودر شرایط نامناسب به سر مب برند وظاهرا صداشون هم به جایی نمی رسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
22
از جناب ایشون خواهش میشه از جناب مردم حرف نگویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
20
نظرات شريعتمدارى خنده آور و تعجب برانگيز است؟؟؟
به نظر ميرسد ايشان به پاكي و انساندوستي و درستي و صداقت و اين قبيل صفات ممتازه چين و روسيه و انگلستان ايمان كامل دارند؟؟؟ در حاليكه اگر به تاريخ رجوع بفرمايند حتما برايشان تاريخ ايران در زمان قاجاريه كه بسيارى از شهرها و ايالات ايران توسط روسيه عزيز و پاك و انسان دوست از مام ميهن جدا شدند و قراردادهاى ننگين ديگر را حتما به خاطر خواهند آورد.
چرا راه دور بريم جناياتي كه روسيه يا شوروي آن زمان در افغانستان مرتكب شدند كم از جنايات امريكا در ويتنام نيست،يا همين چين ، كشور عزيز و دوست و برادر؟؟؟
در گذشته و حال حاضر چه جناياتي در كشورهاهمجوار خود مانند بوتان و تبت مرتكب شده و ميشود!!!
تكليف انگلستان هم كه مشخص است!!!
....و چين هم با اين صادارات كالاها ، اجناس و خودروهاِ سنگين و سبكش ملت ايران را در تصرف خودش در آورده و كم هموطناني نيستند كه به دليل استفاده از اين اقلام جانشان را از دست داده اند و يا جان كسي را گرفته اند!!!( به عنوان نمونه كاميونهاى howo ... و خيلي اقلام ديگر؟؟؟
شايد هم آقاي شريعتمداري وقت مطالعه تاريخ و يا بررسي خيلي از چيزهاي ديگر را ندارند ...!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
19
خوب الحمدالله در سال 91 برادر حسین توطئه یاب هم دست بکار شد و این بار نیز به طرزی موفقیت آمیز یک توطئه دیگر را کشف و منهدم نمود اما این براد رعزیز توضیح نداده است که در طول تاریخ ایران بیشترین ضربه ها و مشکلات را از جانب انگلستان و شوروی تحمل نموده ایران توسط این دوکشور اشغال شد ایران توسط این دو کشور تقسیم شد قحطی و اشغال و مردمی که کشته شدند و فجایعی که روی داد توسط این دو کشور در ایران انجام شد خاک ایران توسط این دو کشور از وطن اصلی جداشد در طول سالهای انقلاب بیشترین حمایتها توسط اسن دوکشور از دشمنان ایران انجام شد حالا چطور مقایسه اینها قیاس مع الفارق شده خدا میداند لااقل این اندازه به خودتان جرات بدهید که از خیانتها و جنایتهای انگلستان و روسیه در ایران حرف بزنید نیازی به رابطه با امریکا داشتن یا نداشتن حرف دیگری است اما ندیده گرفتن جنایات انگلستان و روسیه حرف بسیار نادرستی است که فقط میتوان از زبان برادر حسین توطئه یاب شنید
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
22
جناب آقای شریعتمداری با سلام بهتر نبود تا اظهارنظر در خصوص بیانات شخصیتی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی را به عزیزانی در حد و اندازه خود ایشان واگذار میکردید؟ یا آنکه در سال 91 حضرتعالی یک شبه به درجات عالی ارتقا پیدا کرده اید و ملت بیدار و انقلابی اما صبور ایران خبر ندارند!
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
21
تا ابد که نمیشه این دشمنی ادامه داشته باشد.تا کی باید به چین وروسیه باج داد.
دشمنی ما به غرب به ضرر ملت وکشور ماست وبه نفع چین و روسیه.
اكبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
28
شجاعت هاشمي در بيان نظر تاريخي قابل تحسين است درودبر هاشمي
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
20
اقای شریعتمداری ما در تمام دوران انقلاب همه اش مرگ برامریکا گفته ایم بهتر نیست یکبار هم که شده با انها برای حفظ منافعمان وارد مذاکره شویم تا مملکت مامانند مالزی و کره جنوبی رو به پیشرفت برود و این همه تنش نداشته باشیم ایا هرگز از نظر اکثریت مردم جویا شده اید که چه میخواهند این ملت نیاز به ارامش ، ثبات ،اشتغال،درامد،عزت نفس، ازادی ، افزایش نرخ ازدواج بجای طلاق و......دارند البته دراینصورت افرادی مثل جناب عالی که نانتان از محل همین درگیری ها وکوبیدن بر طبل جنگ تامین میشود بیکار خواهید شد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
21
حاج حسین از ژاله صانع ببخشید صانع ژا ژا ژاله (به کمک مجری) چه خبر
حاج حسین تو در سانسور ید تولایی داری از هاشمی دفاع نمیکنم اما یادمان نمیرود که روزی که صانع ژاله را مصادره کردی حتی اسمش را بلد نبودی
علی
|
Germany
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
24
دلم برای آقای شریعتمداری با این استدلالاتش سوخت !!!!!!!!!!
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
23
نان امثال شريعتمداريها در عدم رابطه با آمريكاست. در يك جامعه بسته است. در يك جامعه دور از نقد و انتقاد و جامعه چندصدايي است. در يك جامعه اي است كه دوستان و همفكران شريعتمداري تمامي مراكز قدرت را در دست داشته باشند و هر مخالفي با يك انگ و برچسبي اجبارا سكوت اختيار كرده و خانه نشين شود.
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
17
آقاي شريعتمداري. آقاي هاشمي يك واقعيت تاريخي را نقل كرده است. دروغ كه نگفته. ضمنا فعلا سخن از مذاكره است تا بيشتر از اين هزينه هاي كشورداري و مملكت داري و اقتصاد و تجارتمان بالا نرود. كي گفته بياييد همين فردا ارتباط برقرار كنيم؟! ضمنا همين رييس جمهور محبوب شما همان سال اول يعني سال 84 كه روي كار آمد در اولين كنفرانس مطبوعاتي اش گفت اگر مصر بخواهد مي تواند همين فردا سفارتش را در ايران بازگشايي كند!! يا ما سفارتمان را در مصر فعال كنيم!! چرا آن موقع صداي شما و دوستانتان در نيامد؟!! نخير آقاي شريعتمداري....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
15
5
حضرت امام فرمودند انگلیس از هر دو(آمریکا و شوروی) بدتر است!! مرگ بر انگلیسی های دین و وطن فروش!!
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
31
حاج حسين . زوزنامه شما سالهاست كه به فحش نامه و تهمت نامه تبديل شده و شده مركز پخش شايعه و سانسور سخنان و پاسخهاي ديگران.. لطفا شما ديگران را به سانسور و ... متهم نكنيد. شما و روزنامه تان سالهاست معلوم الحال هستيد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
1
30
ما از مواضع هاشمي قويا حمايت مي كنيم.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
3
19
‫من در امریکا زندگی میکنم، و رفتار هیات حاکمه و سیاست خارجی این کشور را به شدت نکوهش میکنم، اما به گمانم باتوجه به اینکه حرف جمهوری اسلامی حق است، مذاکره نکردن و نداشتن رابطه به ضرر صاحب حق تمام میشود. باید گفتگو کرد و اذهان عمومی امریکا را آگاه کرد. فراموش نکنیم که همین سیاست ولو به شکل نیم بند، در دوره محمد خاتمی، کشور را از خطیر ترین دوره حاکمیت تندروان جمهوریخواه که دو همسایه ما را آماج حمله امریکا کرد به کل مصون داشت، و این خدمت بزرگ که به کمک سیاست تنشزدایی و گفتگوی غیر مستقیم بدست آمد در کارنامه خاتمی درج است. حتم بدانید که گفتگوی صاحب حق دل طرف مقابل را میگشاید و همراه میکند، به خصوص که طرف مقابل امروز حق طلب تر است تا دولت بوش- فرصت ها را از دست ندهید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
دوست عزیز به شرطی که طرف گوش شنوا داشته باشه وبخواد قبول کنه اگرفکرمیکنید سیاستهای خاتمی ما رو مصون کرد اشتباه میکنید میشه بفرمایید دولت بوش به نامه خاتمی چه پاسخی داد ؟اونها حتی پاسخی به نامه ایشون ندادن چون ایشون رو هیچ کاره میدونستن به قطع ویقین بدونید اگرنتیجه جنگ افغانستان وعراق آن چنان بود که پیش ببنی کرده بودند حمله به ایران قطعی بود آقای خاتمی فقط حلقه محاصره ایران رو تنگ وتنگ ترکرد این حمله اتفاق می افتادیا با خاتمی یا بدون خاتمی دنیا نمیداند که حق با فلسطینیهاست نتیجه این همه گفتگو چه شد ؟جنوب لبنان را گفتگو آزادکرد یا مقاومت ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
0
11
یکی نیست به این حسین آقا بگه این حرفا مال سالهای قبله شرایط آنوقت کجا حالا کجا
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
12
3
امیدوارم دیگه هیچ کالای چینی تو ایران نبینم برن مردم خودشون رو مسخره کنند کالا فقط کالای ایرانی . به امید روزی که اختلافات آیت الله هاشمی و دیگر مسئولانمان پایان پذیرد و منتظرم روزی را ببینم که سید علی پرچم رهبری را به مهدی فاطمه میدهد
پاسخ ها
فاطه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
کاملا باهت موافقم . انشالله
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
7
0
امیدوارم دیگه هیچ کالای چینی تو ایران نبینم برن مردم خودشون رو مسخره کنند کالا فقط کالای ایرانی . به امید روزی که اختلافات آیت الله هاشمی و دیگر مسئولانمان پایان پذیرد و منتظرم روزی را ببینم که سید علی پرچم رهبری را به مهدی فاطمه میدهد
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
0
5
هاشمي عزيز. غمناك نباش. مي دونم توي اين دو سه سال خيلي غم بزرگي داشتي. اما عيبي نداره. تو بيشتر از گذشته توي دل ملت هستي. به قول شهيد بهشتي مظلوم كه او هم قرباني كينه و تحجر شد آسياب به نوبت....
سوشیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
0
10
أقای شریعتمداری باسواد ازحقوق ایران نسبپ به دریای حزرچه حبر؟
ناشناس
|
Hong Kong
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
1
درود بی پایان بر شریعتمداری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
0
1
این حاج حسین اکر حرفی به نفعش نباشه هم کره هم کوره
سمیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
0
بازجرف رابطه باامریکا شد چقدر ازدهان دوستان اب راه افتاد الحمدولله همه دلسوز وشفیق ).باانصافها اگرروسیه به ما خیانت کرده دلیل میشه که امریکا خوبه ودوست ماست ؟طلحه وزبیر هم خیلی مقام داشتند ولی چه کردند؟پس ملاک حال افراداست .دوستان بیش از پنجاه سال دشمنی امریکاباملت ایران رایادشان رفته؟یاعاشق امریکا هستید؟وحرفهای همه بیفایده است زیرا(اگر بردیده مجنون نشینی--بغیرازخوبی لیلی نبینی)
نظرات بینندگان