arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

مالزی به تحریم کنندگان نفت ایران می پیوندد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت «پتروناس» وابسته به دولت مالزی اعلام کرد در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران همه نفت وارداتی خود از ایران را از ماه آوریل قطع خواهد کرد.
خبرگزاري دانشجو به نقل از رویترز، شرکت «پتروناس» وابسته به دولت مالزی اعلام کرد در راستای تحریم‌های آمریکا علیه ایران همه نفت وارداتی خود از ایران را از ماه آوریل قطع خواهد کرد.

یک مقام شرکت نفت پتروناس مالزی گفت: شرکت نفت پتروناس همه نفت وارداتی خود از ایران را از ماه آوریل قطع خواهد کرد و به لیست تحریم کنندگان نفت ایران می‌پیوندد.

طبق این گزارش، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بزرگترین خریداران نفت ایران هستند. ایران روزانه بیش از ۲.۶ میلیون بشکه نفت به منطقه صادر می‌کند.

این مقام شرکت نفت پتروناس همچنین گفت: ما قصد داریم همه نفت وارداتی خود از ایران را متوقف کنیم و درحال حاضر به دنبال گزینه‌های جایگزین آن هستیم.

شرکت نفت پتروناس روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کند و از لحاظ آماری جزء واردکنندگان متوسط نفت ایران است.

این مقام شرکت پتروناس گفت: شرکت ما براساس دو قرارداد با شرکت نفت ایران از این کشور نفت می‌خرد که یکی از این قراردادها تجدید نخواهد شد.

قیمت نفت از مرز ۱۰۵ دلار در هر بشکه گذشت

ادامه نگرانی ها درباره وضع اقتصادی اروپا، قیمت هر بشکه نفت خام در پایان داد و ستدهای بازار نیویورک را با دو دلار و ۲۱ سنت افزایش ، به ۱۰۵ دلار و ۲۳ سنت رساند .

با وجود انتشار اخبار امیدوارکننده درباره بخش تولید آمریکا ، ادامه نگرانی ها درباره وضع اقتصادی اروپا و اختلال در عرضه نفت دریای شمال سبب شد قیمت نفت خام افزایش یابد.

در بازار لندن نیز قیمت نفت خام برنت دریای شمال با دو دلار و ۵۵ سنت افزایش ، در حد ۱۲۵ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه تثبیت شد .

شرکت انگلیسی «بی.پی» برای انجام عملیات تعمیر و نگهداری ، تولید نفت از سکوی ولهل خود را در دریای شمال متوقف کرد.

این مسئله در کنار ادامه نشت گاز از سکوی الگین شرکت فرانسوی " توتال "، بحران عرضه سوخت در این منطقه را تشدید کرده است.

خبر شتاب گرفتن روند پیشرفت فعالیت های تولیدکنندگان چینی نیز از دیگر عواملی است که به ادامه روند افزایشی قیمت نفت خام کمک کرد.

ایران چندی پیش در واکنش به جدیدترین تحریم های اتحادیه اروپا علیه بخش انرژی و بانکداری ایران، صادرات نفت به ۶ کشور اروپایی را قطع کرد؛ پس از این توقف صادرات، قیمت نفت در بازارهای جهانی به طور فزاینده رو به افزایش گذاشته است.
نظرات بینندگان