arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۹۲
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱

از حمله به علامه طباطبایی و جوادی آملی تا ادعای عقد نیمه شب علامه حلی با دخترهمسایه

عباسی گفت: برای علامه حلی شب اتفاقی افتاد که نیمه شب پدر و مادرش را بیدار کرد و به خانه همسایه برد و دختر همسایه را همان نیمه شب برایش عقد کردند، چون دیگر مجرد بودنش حرام بود(!) و بر همین اساس نتیجه گیری می کند که باید جهادی بشود و جوانان از پانزده سالگی ازدواج کنند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ریشه های تحجری که امام خمینی (ره) در سخنانش بارها و بارها بر آن تاکید کرده بود، با قدرت گرفتن برخی طیف ها بار دیگر در حال برگ دادن است و به نظر می رسد یکی از نمودهای عینی این اتفاق، اظهاراتی است که توسط برخی اشخاص دارای سطح سواد نامشخص بیان می شود و آراء فلاسفه و عارفان جهان اسلام که هم اکنون شاگردان شاگردانشان نیز نظریه پرداز هستند، به کلی زیر سوال برده می شود و در این میان نسبت های ناروایی نیز به برخی علما الصاق می شود و در این میان آنچه تکان دهنده است، سکوت نهادهای مسئول در پاسخگویی به این قبیل اشخاص است.

 

به گزارش سرویس فرهنگی «بازتاب»؛ اظهارات عجیب اخیرا منتشره به این شرح است:«قطعا اگر مرحوم طباطبایی و مطهری میدانستند موضوع فلسفه ماده اولیه است هیچگاه بحث فلسفه اسلامی را مطرح نمی کردند. فلسفه اسلامی آکنده از التقاط هست و نمی تواند نجات بخش باشد... حکمت متعالیه ملاصدرا هزار و یک اشکال درآن هست که اگر بگویید اسلام است به قرآن و اسلام نسبت داده اید... اگر شما سرتاسر بدایه نهایه مرحوم طباطبایی را بخوانید به ایمانتان اضافه می شود؟!... اسلام چیزی به نام فلسفه ندارد. فلسفه یعنی دوستداری دانش و اصلا ربطی به عقلانیت ندارد و عقلانیت قرآنی چیز دیگر است. فارابی، ابن سینا، ملاصدرا تا فلاسفه امروزی همه اشتباه کردند. فلسفه نه حکمت است و نه عقلانیت... امام خمینی درس صدرایی خوانده ولی از صدرایی بودن عبور کرده و صدرایی نیست.این حجم چند صد هزار دقیقه ای تلویزیونی آقای جوادی یک نفر بگوید در جامعه اثرش چه بوده است؟! هرکجا گفتند ما حاضریم مناظره کنیم و با همان تکنیکی که در بدایه و نهایه است ثابت می کنیم که اینها نمی توانند کاری کنند... .»

 

اینها نوشته های یک چهره شاخص در حوزه فلسفه همچون علامه طباطبایی یا شاگردانش چون دکتر حسین نصر یا دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی یا یک فیلسوف مطرح مشرق زمین با تفکرات فلسفی پست مدرن نیست، بلکه اظهارات شخصی است که در زمینه های مختلف ادعاهای گزاف می کند و  ناپختگی هایش نیز در بسیاری اوقات مایه شادی و مفرح شدن اوقات شنوندگان را فراهم می سازد. این اظهارات توسط حسن عباسی، شخصی که یک ایرانی دروغگوی فراری از ایران او را کسینجر اسلام خوانده و عباسی هم این ماجرا را جدی گرفته، طرح شده و این مسئله با توجه به اظهارات پیشین عباسی تعجب برانگیز نیست؛ اما حسرت برانگیز هست. چرا که در این کشور حتی اگر درباره یک طیف دون پایه نیز صحبت شود، برخوردهای متعددی محتمل الوقوع است، اما شخصی که دقیقاً جایگاه مشخصی ندارد، تریبون به دستش داده می شود تا تمامی فلاسفه اسلامی و حتی فلسفه اسلامی را زیر سوال ببرد و حرکت چهره هایی چون آیت الله جوادی آملی را خنثی و ناتوان بخواند!

 

 

وقتی امثال حسن عباسی توسط عده ای از رفقایش با روشهای نامعمول پر و بال داده می شوند، به تلویزیون آورده می شوند و یا  پروفسور {به معنای کسی که دکترای تخصصی اش را اخذ کرده و دهه ها با چاپ ده ها جلد کتاب و مقاله "علمی پژوهشی"، مدارج استادیاری، دانشیاری و بالاخره استاد تمامی را طی کرده} خوانده می شوند، چنین اعتماد به نفس کاذبی به وجود می آید که چنین شخصی امثال آیت الله جوادی را به مناظره دعوت کند یا علامه طباطبایی، مردی که جهان پس از او دیگر رنگ چون او را ندید و شاگردش شهید آیت الله مطهری را به به عدم درک بدیهی ترین مسائل فلسفی متهم کرده و خودش را در حد سقراط و  افلاطون و ارسطو بالا ببرد. اینها بیش از آنکه از نفهمیدن در بیان نشات گرفته باشد، از ریشه های تحجری نشات می گیرد که امام درباره آنها بارها گفته بود.

 

امام (ره) در این باره در پیام خود خطاب به روحانیت و علما فرموده بودند: «اینها افکار جماعتى است که به «مقدسین» معروفند؛ و در حقیقت «مقدس نما» هستند نه مقدس. باید افکار آنها را اصلاح کنیم، و تکلیف خود را با آنها معلوم سازیم؛ چون اینها مانع اصلاحات و نهضت ما هستند و دست ما را بسته ‏اند... شما باید نشان دهید که در جمود حوزه ‏هاى علمیه آن زمان که هر حرکتى را متهم به حرکت مارکسیستى و یا حرکت انگلیسى مى‏ کردند، تنى چند از عالمان دین باور دست در دست مردم کوچه و بازار، مردم فقیر و زجر کشیده گذاشتند و خود را به آتش و خون زدند و از آن پیروز بیرون آمدند... یاد گرفتن زبان خارجى، کفر و فلسفه و عرفان، گناه و شرک به شمار می رفت. در مدرسه فیضیه فرزند خردسالم، مرحوم مصطفى از کوزه‏اى آب نوشید، کوزه را آب کشیدند، چرا که من فلسفه مى‏ گفتم. تردیدى ندارم اگر همین روند ادامه مى‏ یافت، وضع روحانیت و حوزه‏ ها، وضع کلیساهاى قرون وسطى می ‏شد.» و البته این گروه تنها مشکل امام نبودند، بلکه این گروه بر علامه طباطبایی نیز فشار می آوردند تا آنجا که علامه درس فلسفه را تحت این فشارها تعطیل و تدریس عرفان خود را محدود کرد.

 

با این حال آنچه تکان دهنده بود، نوع واکنش به این اظهارات است که در چند روز اخیر از عباسی منتشر شد و در اتفاقی جالب توجه، افکارعمومی موضع گیری جدی نشان نداد تا این پرسش مطرح شود که نکند خدای نکرده این تفکرات در حال ریشه دواندن است و برخی با سکوتشان در قبال این انحرافات در حال جان بخشیدن به این تفکرات هستند! با این حال نگاه های مردمی به این اظهارات نسنجیده با نقدهای متعددی همراه بود که حکایت از گلایه مندی نسبت به سپرده تریبون به امثال این شخص داشت که حد و اندازه خود را نمی شناسد و حد و مرزی نیز برای خود و رفقایش قائل نیست. با همه این مسائل، به سبب مکرر بودن از این دست اظهارات که البته این بار بیش از حد غیرقابل قبول بوده، تلاش شد از کنار این اظهارات بی سر و ته عبور کرد و اجازه مطرح شدن امثال این شخص را با نقدش هم نداد.

 

اما این شخص که به نظر می رسد با به میان کشیدن اشخاص بزرگ سیاسی و در فاز جدید مذهبی درصدد مطرح کردن خودش است، این بار پا را فراتر حد ممکن گذاشت و اظهاراتی بیان کرد که طرح مبسوطش مایه شرمندگی است.

 

عباسی در فیلمی که به تازگی در رسانه های اینترنتی منتشر شده، می گوید: برای علامه حلی شب اتفاقی افتاد که نیمه شب پدر و مادرش را بیدار کرد و به خانه همسایه برد و دختر همسایه را همان نیمه شب برایش عقد کردند، چون دیگر مجرد بودنش حرام بود(!) و بر همین اساس نتیجه گیری می کند که باید جهادی بشود و جوانان از پانزده سالگی ازدواج کنند. حتی اگر به فرض بعید اظهارات عباسی صحیح باشد که در هیچ یک از منابع جدی تاریخی به آن دست نیافتیم، علامه حلی در زمان حمله مغول به ایران می زیسته که شرایط تشکیل زندگی بسیار راحت بوده و اصلاً یکی از عواملی بوده که باعث شده پادشاه مغول ها به شیعیان علاقمند شود و امروز قرن ششم هجری قمری نیست و به جز این علامه حلی پیش از بلوغ، به درجه مجتهد مسلم رسیده بوده اما چند تن از نوجوانان پانزده ساله ما به بلوغ فکری رسیده اند، چه رسد به اجتهاد علمی و فقهی؟!

 

اگر قرار بر این مثال زنی ها باشد، لابد نعوذ بالله رسول خدا (ص) که در 25 سالگی با حضرت خدیجه(س) ازدواج کردند یا حضرت علی (ع) که در 24 سالگی با حضرت فاطمه (س) میثاق ازدواج بستند، درک کمتری از علامه حلی داشته اند؟! آیا باید عده ای که شناخت کاملی از فقه و اصول اسلامی ندارند، در این باره نظر بدهند و اینچنین ابتدایی ترین مسائل را برای به کرسی نشاندن حرفشان به بازی بگیرند؟  حقیقتاً چرا عده ای آزادند که هرچه دلشان می خواهد و تصور میکنند درست است بگویند و بسیاری مسائل را زیر سوال ببرند و این آزادی برای برخی دیگر در دسترس نیست؟!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۳۰
غیر قابل انتشار: ۲۶
تی تی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
90
219
یاد آمد روزگار خوب کودکی . چرخ چرخ عباسی !
پاسخ ها
بـابـایـــی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
یک نکته جالب نظرم رو جلب کرد وان تعدادمساوی 5 منفی به تمامی نظرات وکامنت هاست،جداچرا 5وچرا مساوی ؟؟؟!!!
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
108
166
کسی نیست به این آقا بگه با کدام پیشینه وکدام سواد نداشته ات درباره بزرگان دین که معلوم میشه اصلا شناختی نداری قاطعانه نظر میدهی. شیعه الان اگر شیعه هست بخاطر وجود علامه حلی وآملی و...... است
نوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
38
219
یاد اون موقعی که این آقا برای آقای خاتمی و هاشمی صحبت کرده بودند و آقایون با چه ولعی سی دی هایش را در مراکز . . . هم پخش می کردند
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آخ گفتی! دمت گرم! در منزل یکی از اقوام ساده لوح ما فقط برای مخالفت ایشون با هاشمی دهها دی وی دی با جلد رنگی و ... به چشم خودم دیدم. راستی، این سی دی ها نیاز به مجوز از ارشاد ندارند انگار!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
اینها نتیجه بی تقوایی سیاسی است. وقتی اجازه میدی با هاشمی و خاتمی و غیره اینطور بی محابا برخورد تخریبی شه خدا سر خودتم میاره دیر نیست که بعد از مطهری و طباطبایی و جوادی سراغ اینا هم بره، انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
104
203
وقتی همه چیز سیاسی شد نتیجه اش همین است این بابا چون چند تا فحش به سید مظلوم (خاتمی) داد محبوب بعضیها شد.
انوشيروان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
25
141
برادر من واقعا نمي دوني چرا عده اي همه گونه ازادي بيان دارند اما عده بسيار زيادي از كوچكترين حقوق بي بهره اند؟ خوابي يا خودتو به خواب زدي ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
14
112
جمله‌ای که نوشتيد همان سوال کليدی است: "چرا عده‌ای آزادند که هرچه دلشان می خواهد و تصور میکنند درست است بگویند... و این آزادی برای برخی دیگر در دسترس نیست؟!"
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
15
69
به عرض نویسنده محترم می رساند که شما از جواب ندادن بزرگان به آقای عباسی ناراحت نباش؛ چون شاعری گفته:

صد نامه نوشتم و جوابی ننوشتی
این هم که جوابی ننویسند، جواب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
103
28
حالا راستش رو بگو! چه چوب تری به تو فروخته که به فکر این حرفها افتادی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
20
128
حسن عباسی نتیجه گیری کرده که باید جهادی بشود و جوانان از پانزده سالگی ازدواج کنند.
جناب حسن آقا پدر این جوونا حساب پر وپیمانی مثل حضرتعالی ندارند!
پاسخ ها
ناشناستر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
راجع به چیزی که اطلاع نداری حرف نزن بچه جان
خط انقلاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
دوست عزیز حسن عباسی نیز همین را می گوید. یعنی مشکل جوان به گونه ای حل شود که بتواند کار لایق خود را بیابد مسکن داشته باشد . شما مخالف این هستید؟ کدام جوان 16 ساله دوست ندارد در آن سن خانه داشته باشد درآمد داشته باشد همسر داشته باشد؟ شما چرا در شرایط بد امروز گیر کرده اید؟
جم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آقایون عزیز والا بلا اصلا بحث پول نیست بحث خونه و ماشین نیست شما اگر اطرافتون بچه 15 ساله هست ببیم بلده خودشم جمع کنه؟ بر فرض که ماهی ده میلیون اومد تو حسابش اصلا میفهمه زن مناسب چیه یا چطور باید بچه داری کنه؟
علاوه بر اینها نویسنده محترم خیلی خیلی حرف قشنگی زده: بنابر حرف آقای عباسی العیاذ بالله العیاذ بالله درک امیرالمومنین به پای علامه نرسیده؟
چرا ذره ای انصاف ندارید و به همه چیز با دیده غرض ورزانه نگاه میکنید؟
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آقای خط انقلاب!!!شماخودت اگه دخترداشته باشی به پسر15ساله میدی؟یا اگه پسر15 ساله داشته باشی براش زن میگیری؟دربهترین شرایط هم این کاررونمیکنی!مااگه درشرایط بدامروزگیرکردیم شمادرشرایط 100سال پیش موندی.
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
7
42
مكان بحث علمي در رسانه نيست. اما اگر غوغا سالاري هدف ايشان نيست در يك مقاله علمي مستدل دلايل خود را بيان مي كرد و نشان مي داد كه فلسفه اسلامي وجود ندارد و علامه طباطبايي و بزرگان ديگر عمر خود را صرف موهوم كرده اند! و يا علامه جوادي آملي وقت و عمر خود را به عبث صرف مي كنند!
با ادعاهاي بزرگ و شاذ كسي بزرگ نخواهد شد. كف روي آب ممكن است همه سطح آب را فرا بگيرد اما نهايتا از بين خواهد رفت. اي كاش هر كس در حد دانش خود سخن مي گفت و اگر مطلبي را نمي فهميد بر باطل بودن آن حكم نمي داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
66
28
نکنه میخوای آقای عباسی رو هم فراری بدید؟!!!اگه پاسخی دارید به صورت کاملا منطقی و در فضایی بدون تشنج و تهمت زنی بگوئید تا درهای نقد و گفتگو در کشور بسته نشود.عباسی فحش نداده که ایشان را به باد تمسخر میگیرید!ایشان میگوید تئوری های تئوریسین های ما به روز نیست و همگام با تغییرات جامعه نمیباشد و برای همین با مردم ارتباط برقرار نمی کند.ضمنا ایشان کاملا مخالف مقدس نمایی هستند و حداقل این مورد به ایشان نمی چسبد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
ایشون هم پشتش به افرادی مثل شما گرمه که این سخنرانی ها را میکنه و البته آفای ضرغامی هم زحمت انتشارش را می کشند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
آیا اگه دیگری مثلا آقای مهاجرانی که قطعا ازاین آقاباسواد تره هم این حرف را می زد همین قدر تحمل داشتی آقای ناشناس؟
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
یعنی فرار آقای عباسی خیلی فرار مغزها حساب میشه؟
خوب فرار کنه ببینیم کسی ایشون رو به کشور خودش راه میده؟؟؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
11
47
خدا را شکر که بالاخره گند ایشان درآمد و نمی تواند از زیر این گنده گویی ها فرار کند؛ هر وقت به برخی از دوستان یادآوری می کردیم که پدرآمرزیده ها این برادر سواد درست و حسابی ندارد و مهمل گویی ماهر است، باورشان نمی شد؛ ولی بالاخره موقعش شد و به اصطلاح شد روزی که: « هر یکی در کف عصا که موسی‌ام /می‌دمد بر ابلهان که عیسی‌ام / آه از آن روزی که صدق صادقان /باز خواهد از تو سنگ امتحان»
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
43
20
من نمیدونم چرا کسی که دارای نظریاتی هر چند مخالف عقاید و نظرمان باشداینطوری حتک حرمت میشود برای من مهم نیست ایشان دکتر هست یا نیست مهم اینه که واقعا اگر کسانی هستند که نظریه ها و سخنان اقای عباسی رو نقد کند بسم الله بیاید نقد کند
در هر حال با همین نقد افکار و عقاید بدون هیچ توهین و ..... جامعه به پویایی میرسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
نظر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم نظر؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
البته سخن آقامحمددرسته اما پرسش اینه که آیا شماها برای دگراندیشان هم چنین حقی قائلید یافقط این گروه حق دارند هرچه خواستندبگویند؟
ثمین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
برادر محمد هتک حرمت نه حتک حرمت.همین امثال شماها باید از این یارو طرفداری کنین.به شخصیت بزرگ آیت الله جوادی املی توهین کرده اونوقت شما سنگ شو به سینه میزنی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
10
69
وقتی درختان ریشه دار را ریشه کن کنید ، باید منتظر رویش بوته ها و علفهای هرز هم بود !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
7
40
وقتي به بادام وپسته وتخمه كدو وبادام هندي و باسلق و.....نميتواني دسترسي داشته باشي بايد پف فيل را بعنوان اجيل بخوردت بدهند
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
41
16
ايشان مثالي گفتند تا موضوعي را روشن تر بيان كنند. هر چند كه ممكن است اشتباه باشد. اين همه هجمه برايشان درخور نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
چیه نکنه تو هم از اوون عاشقاشی که برای فحش هایی که به خاتمی و هاشمی داد دوستدارش شدی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
4
31
مگه اون اتفاقی که واسه علامه حلی افتاده اینجوریه که یهو پیش بیاد؟ شب های قبلش چی؟
این آدم دکتره؟
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
5
18
اگر بيان ايشان، به معناي آزادي بيان باشد، بسيار خوب است و شروع خوبي است در كشور ما؛ اما اگر قصد انحصار طلبي و منع عقايد ديگر باشد و قرار باشد به همين شدت و قاطعيت با افكار مخالف رفتار شود، ديگر از اين جامعه توقع رشد علم و عالم، در هيچ زمينه اي، حتي علوم طبيعي نداشته باشيد و اين به معناي رسيدن به پايان خط است. 
فاروق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
12
26
نه اینکه موافق عباسی باشم
ولی سطح فهم و دانش انسانها اسم مدرک و کاغذی نیست که از دانشگاهها میگیرند
سيد حسين
|
United States
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
10
27
اگرسواد داشت توهين نميكردايشان درهرزمينه اي ميخواهد بگويداستاد است(هرگز نخورد اب زميني كه بلند است)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
8
39
آقایون جوابش را با مناظره بدهند-اینکه حرفش درست یا غلط است کاری ندارم ولی با این نظر که علامه نقد نشود یا ملاصدرا یا مطهری نقد نشوند مخالفم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
7
22
بابا حال میده بذارید حرف بزنه بخندیم تفریح دیگه ای که نداریم
سلمان فارسی
|
United States
|
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
5
16
سلام!!!
زمانی حسن عباسی را حلوا حلوا می کردند وبالا می بردند وحالا این قدر کوبیدن سنگین ایشان!!!
چرا؟؟؟
در سیاست چه می دهند که اینقدر راحت آدم را له می کنند!!!
پاسخ ها
مسعودی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
جناب سلمان فارسی..
اولا از کدام تریبون ایشان حلوا حلوا میشد؟
بعد از اینکه اکبر گنجی با نوشتن اراجیفی همچون عالیجناب سرخ پوش پروژه تخریب هاشمی را کلید زد ، پس از متواری شدن او این حسن عباسی بود که بلافاصله سری دوم آن سریال را با تخریب سایر یاران امام تولید نمود.
بچه نشو رفیق..آخه تو زمانه ای که از 24 ساعت 16 ساعت کار میکنی تا بتوانی امورات خودت را بگذرانی..این آقا از کجا میاره می خوره که راست راست راه میره و فقط حرف می زنه؟
فرهنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
14
من حاضرم درهرجایی با ایشان و با هرکسی که ایشان دوست دارد،مناظره کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
فرهنگ عزیز منهم با شما هم عقیده ام اما..
مناظره کجا بود ؟ شما در نقد افاضات ایشان اگر یک سطر هم قلم بزنی باید در دادگاه..... پاسخگو باشی.
محسن
|
United States
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
7
22
عباسي كجا وايت... جوادي عاملي كجا بهتراست اوبرود كتاب عبيد زاكاني بخواند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
یعنی ازنظرشما عبید زاکانی اینقدربی ارزش است؟
ناشناس
| Switzerland |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
من که شک دارم ایشون قدرت درک طنز عبید زاکانی رو داشته باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
شاید منظورش این است که سخنان عباسی به طنز شبیه است تا واقعیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
22
دين يا دنيا مساله اين است. خدا كند توفيقي باشد تا به هر قيمتمي آخرتمان را فروشنده نباشيم.
وجود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
3
5
سلام
شما ظاهرا یک طرح بحث علمی رو مطرح کرده اید از آقای عباسی ، ولی در تحلیل خبر فقط به هجمه به شخصیت ایشان روی آورده اید و تکلیف اسلام و فلسفه که مورد اختلاف خیلی از بزرگان دیگر است و فقط سخن ایشان نیست را مشخص نکرده اید.همان ایرادی که به اقای عباسی گرفته اید به خودتان وارد است...مقام معظم رهبری چندسالست کرسی ازاد اندیشی را مطرح کرده اند ولی ظاهرا با همه مسائل باید سیاسی و نظامی برخورد شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
1
سخنان شما را با دقت گوش دادم تنها چیزی که دریافت کردم مغلطه بود و سفسطه و چرت و پرت مطلق آقای محترم هرکس دو زار منطق بدونه و از مطلق علم سر در بیاره میفهمه که شما فقط آسمون ریسمون میبافی و تقصیری هم نداری از کوزه همان برون تراود که دروست
از بس تو هر سوراخی انگشت میکنی و بدون تخصص خودتو صاحب نظر میدونی اینطوری شدی دیگه
خدا کمکت کنه
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
6
عزیزان، توهین نکنید، دلیل منطقی ارائه بدید. حضرت علی می فرماید: انظر الی ما قال لا الی من قال
حامد
|
United States
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
7
11
برای ایرانی بودن خودمان متاسفم که به راحتی بدون شناخت از کسی به این راحتی نظر میدیم!
کسانی که دکتر عباسی رو خوب میشناسن عداوت رو در این متن دیدند!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
37
میشه بگید نویسنده این مقاله کی بودش؟
Mersad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
3
113
دوست عزیز خیلی راحت میشه حرف های هر کسی رو سر و تهشو زدو کات کرد، آخرشم اون نتیجه ای رو که دوس داشت گرفت.
در ضمن، در مقاله ی شما چیزی جز تاختن به آقای عباسی و نقد حرفهای گلچین شده ی ایشون دیده نمیشه، شما اگه حرفی واسه گفتن داری اول سخنرانی ایشون رو به طور کامل بذار، بعد نقد کن.

یادمه یه مسیحی نقد عجیبی به نهج البلاغه نوشته بود اونم به شیوه ی شما(همون شیوه ی کات کردن متن )

راستی مگه خود امام علی (ع) تو یکی از سخنانشون نگفتن که : "فرزند سه حق بر پدر دارد: اول انتخاب نام نیکو، دوم کتابت، نوشتن و سواد آموزی، سوم ازدواج، زمانی که فرزند بالغ شد."
حضرت موسی هم تو سن 15 سالگی ازدواج کردن.

در زمینه ی مدرک ایشون هم، امام علی یه سخن خیلی جالب دارن به این مضمون که : "نبین کی میگه؛ ببین چی میگه".
شما اگه قدرت نقد داری نقد کن، فهم و درک به مدرک نیست
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
2
5
به نظرم اقای عباسی برود دنبال مسایل و کارهای سیاسی براش بهتره. اقای دکتر عباسی شما که این همه می فهمید چرا در مبانی اسلامتون به این نکته توجه نکردید که هر که علمش بیشتر باشه ادعای کمتری میکنه. میدونی چرا؟ چون هر چه بر علم و فهم کسی افزوده میشه اون فرد خودش رو در برابر خدا کوچکتر میبینه و لذا در قبال بندگانش هم فروتنی پیشه میکنه.البته خوشحالم از اینکه شما اینجوری نیستید. چون براحتی میزان علم شما رو میشه فهمید.
msn
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
11
43
سلام
دکتر عباسی خیلی با سواده و در ضمن خیلی از ما از مبانی فلسفه چیزی نمیدونیم که راجع به اون بحث کنیم

کسی میتونه بره باهاش مناظره کنه
تونستید برنده بیرون بیایید
که بعید میدونم
پاسخ ها
sunrise
| United Arab Emirates |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
عزیز!
ما نمیتونیم باهاش مناظره کنیم
اما علامه حلی و علامه طباطبائی کتاباشون این آدم رو میخوره وای به اینکه خودشون بودند...
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
8
واقعا یه عده چرا همه چیز را به هم پیوند میدن
خوب طرف میخواد بحث کنه جوابشو بدین
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
36
5
وقتی در جنگ اول عراق و غرب این حسن خان عباسی جنگنده های اف 23 آمریکا! را عامل حملات هوایی اعلام کرد خیلی چیزها دستم اومد. اما خمیر زیاد آب برد تا بدانید این بابا حرافی بیش نیست. آخه اف 23 فقط نمونه اولیه داشت و مغلوب اف 22 شد و هرگز عملیاتی نشد. شاید حسنک اونا رو عملیاتی کرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
0
11
ممنون از تحلیل جالبتون
ولی تا اونجایی که ما تو کتابا خوندیم حضرت علی (ع) در 18 سالگی با حضرت فاطمه (س) ازدواج کردند
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
2
3
راستی سردار شمخانی در خصوص ایشان گفت که حضوری در جنگ نداشته؟؟؟؟؟؟؟؟
آیدین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
3
26
عباسی کارش درسته.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۵
0
6
ای بابا هرکی 1چیزی گفته ها خداوکیلی بیشترتون نفهمیدید حرفش چیه اما دارید نظر میدید. این حرفارو میزنید که 1کلاغ 40 کلاغ میشه.وقتی از چیزی خبرندارید نظر ندید دیگه.
نظرات بینندگان