arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹

مدیرصندوق تامین خسارت های بدنی:پیشگیری از حبس مقصران جرایم دیه ناشی از حوادث رانندگی در اولویت صندوق است

صندوق تامین خسارت های بدنی به اذعان کارشناسان و مدیران ارشد می تواند به عنوان یک الگوی جدی برای نهادسازی عمومی تبدیل شود و در صورت ایجاد صندوق های مشابه، درصد رضایتمندی جامعه به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حال حاضر حتی یک زندانی دیه مرتبط به تصادفات در کشور وجود ندارد و این از دستاوردهای مهم صنعت بیمه به شمار می رود.

به گزارش انتخاب به نقل از بیمه مرکزی، دکتر علی جباری که در جمع وزیر اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی و هیات عامل نهادناظر، رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: احساس رضایت نمایندگان خانه ملت از عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی سند تاییدی بر عملکرد ماست و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به تمامی اهداف خود در زمینه تکالیف قانونی و مسئولیت های اجتماعی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، هدف اصلی این صندوق را اقدامات پیشگیرانه در حوزه حبس مقصران حوادث رانندگی اعلام کرد و گفت: سرعت رسیدگی در بررسی و پرداخت خسارات به گونه ای است که در کمترین زمان ممکن سرنوشت پرونده ها مشخص و تعیین تکلیف می شود.

جباری اظهار داشت: صندوق تامین خسارت های بدنی به اذعان کارشناسان و مدیران ارشد می تواند به عنوان یک الگوی جدی برای نهادسازی عمومی تبدیل شود و در صورت ایجاد صندوق های مشابه، درصد رضایتمندی جامعه به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت.

وی راه اندازي شعب صندوق در بیست و هشت استان كشور را تجلی هدف خدمت رساني سريع به آحاد جامعه دانست و افزود: اجراي طرح ملي و سراسري درخصوص بخشودگي جريمه موضوع بند (ب) ماده بیست و چهار را خدمات ارزشمندی دانست که بیش از پنج میلیون وسیله نقلیه فاقد بیمه را به جرگه بیمه شدگان اضافه کرد.

گفتنی است در نشست یادشده رییس کمیسیون اقتصادی و تنی چند از نمایندگان خانه ملت عملکرد صندوق تامین خسارت های بدنی را قابل قبول و در راستای توسعه رفاه اجتماعی و امنیت روانی جامعه ارزیابی کردند.

نظرات بینندگان