arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۹۵۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۱

سوالات ‌یارانه‌ای خود را به این شماره پیامک ‌کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان هدفمندكردن یارانه ها گفت: پیامك 300025 سازمان هدفمندی یارانه ها آماده پاسخ گویی به سووالات مردم در خصوص یارانه نقدی است.

به گزارش  انتخاب به نقل از ایرنا،بهروز مرادی در گفت وگویی در مورد تعداد انصرافی ها از دریافت یارانه نقدی گفت: الزاما این تعداد انصرافی ها بر اساس بررسی های انجام شده زیاد نیست اما بخشی از انصرافی ها مربوط به اشتباه در نحوه ورود به سامانه refahi.ir است كه در روز های اخیر با اصلاح سامانه و درج گزینه عدم انصراف، سازمان هدفمندی یارانه ها تلاش كرده این مشكل را به طور كامل مرتفع كند.
 
رییس سازمان هدفمندی یارانه ها درباره اعلام تغییر اطلاعات خانوار ها گفت: تغییر اطلاعات خانوار ها ارتباطی به این سازمان ندارد ومربوط به مركز آمار است اما در تهران مردم می توانند به دبیرستان البرز كه به عنوان پایگاه اطلاعاتی مركز آمار تعیین شده و در شهرستان ها به فرمانداری ها و استانداری ها مراجعه كنند.
 
وی با بیان آنكه ، یارانه نقدی كماكان همان 45 هزار و 500 تومان است و دولت هیچ برنامه ای برای تغییر میزان كف یارانه نقدی واریزی به حساب سرپرستان خانوار ها ندارد، گفت:
 
دولت همچنان خود را مكلف به واریز 45 هزار و 500 تومان برای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار می داند كه این موضوع شامل افرادی كه پیامك مربوط به واریز مابه التفاوت فاز اول و دوم هدفمندی را نیز دریافت كرده اند یعنی همان 28 هزار تومان نیز می باشد.
 
رییس سازمان هدفمند سازی یارانه ها تصریح كرد: كماكان مبلغ 45 هزار و 500 تومان به حساب دریافت كنندگان این پیامك ها هم واریز می شود.
 
مرادی گفت: در صورت هر گونه تغییر در میزان و نحوه یارانه نقدی دولت مكلف است این تغییرات را بر اساس قانون به مردم اعلام كند.
 
به گفته وی ، مردم می توانند در خصوص اعلام تغییرات هویتی خود از قبیل ازدواج، تولد طلاق و فوت با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه 10 در سراسر كشور اقدام كنند .
 
رییس سازمان هدفمند سازی یارانه ها تاكید كرد: سرپرستان خانوار در صورت دریافت پیامك سازمان هدفمندی یارانه ها، به سایت این سازمان مراجعه كنند.
 
مرادی گفت: همه كسانی كه از طریق سامانه 300025 پیامك مربوطه را دریافت كرده اند، باید برای درج انصراف یا عدم انصراف خود، به سامانه www.refahi.ir مراجعه كنند.
 
وی تصریح كرد: كسانی كه به اشتباه پس از ورود به این سامانه گزینه انصراف را انتخاب كرده اند، براساس بررسی های انجام شده تعدادشان زیاد نیست و می توانند با مراجعه به یكی از شعبات بانكی كه حساب یارانه ای خود را در آن باز كرده اند، ظرف مدت چند دقیقه اقدام به اصلاح درج گزینه مربوطه از طریق ورود به سامانه اطلاعات اقتصادی خود، كنند.
 
وی در پاسخ به این پرسش كه آیا افرادی كه گزینه انصراف را انتخاب كرده اند و یارانه فروردین به حسابشان واریز نشده، در ماه بعد یارانه این ماه را دریافت می كنند یا خیر، اظهار داشت: حساب مربوط به واریز یارانه نقدی همواره برقرار است و سازمان هدفمندی یارانه ها در اولین فرصت پیش آمده، مبالغ مربوط به یارانه نقدی فروردین را به حساب كسانی كه به اشتباه گزینه انصراف را انتخاب كرده اند، واریز می كند، ضمن آنكه كف درنظر گرفته شده برای پرداخت یارانه نقدی برای همه دهك ها همان 45 هزار و 500 تومان می باشد و این 28 هزار تومان واریز شده در روزهای اخیر مربوط به مابه التفاوت یارانه نقدی فاز اول و دوم هدفمندی یارانه هاست كه به حساب برخی از دریافت كنندگان پیامك یارانه ای واریز شده است.
 
مرادی افزود: سازمان هدفمندی یارانه ها اگر در بررسی های جدید خود مطمئن شود كه 28 هزار تومان مربوطه به حساب دریافت كنندگان پیامك واریز نشده است، حتما پیگیر واریز این مبلغ به حساب آنها خواهد بود تا این مبلغ به حساب آنها بطور كامل واریز شود.
 
*** هنوز معلوم نیست 28 هزار تومان واریز شده برای یك ماه یا دو ماهه است

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه ها در ادامه، گفت: در صورت مشخص شدن مدت زمان در نظر گرفته شده برای واریز 28 هزار تومان، دولت به طور حتم آنرا به مردم اعلام می كند
 
و بازهم تاكید می كنم كه هنوز معلوم نیست كه آیا این 28 هزار تومان برای یك ماه یا دوره دو ماهه واریز یارانه نقدی در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود: دهك هایی هستند كه مبلغ 28 هزار تومان واریز شده و حتی همان 45 هزار تومان هرماه، تاثیری بر روی عملكرد اقتصادی خانواده هایشان نداشته است، به طوری كه برخی از آنها با مراجعه به ما خواهان حذف خانواده خود از دریافت یارانه نقدی هستند كه تعدادی از آنها جزء دهك های پردرآمد از جمله دهك دهم هستند، اگرچه برخی از خانواده های كم درآمد هم به علت آنكه این طرح را یك طرح عظیم اقتصادی می دانند، خواهان حذف دریافت یارانه نقدی از طریق سامانه هدفمندی یارانه ها هستند.
 
وی درباره اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها براساس تغییر هویتی آنها، اظهار داشت: این تغییرات هویتی براساس قانون به طور اتوماتیك ماه به ماه یعنی 30 ام به 30 ام هرماه از طریق سامانه اطلاعاتی مركز آمار به ما اعلام می شود.
 
** حذف یارانه نقدی ایرانیان مقیم خارج

مرادی درباره آخرین وضعیت پرداخت یارانه نقدی، به ایرانیان مقیم خارج گفت: مقرر شده براساس قانون، به ایرانیانی كه بالای 6 ماه ساكن خارج از كشور هستند، یارانه پرداخت نشود و در این رابطه مسائل به طور دقیق از سوی مسئولان در حال پیگیری است.
 
وی افزود: این موضوع شامل تعداد اندكی از مردم جنوب كشور نمی شود؛ زیرا این قشر از توانمندی اقتصادی ضعیفی برخوردار هستند، به همین علت مجبور به رفت و آمد به كشورهای حاشیه خلیج فارس برای انجام فعالیت های اقتصادی به منظور افزایش توان مالی خود هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷۹
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
3
13
مواظب باشید با این پیامک ها حذفتان نکنند !!!!!!!!
آرمین 23
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
0
9
تا الان انقدر به مردم و دغدغه هایشان توجه شده کافی ست!!!! ملت پیامک بزنند نتیجه اش چیست؟؟!!!!!!!
موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
3
من زدم جواب ندادن
پاسخ ها
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
آخه کلا یارانت قطع میشه!!!
ناشناس
|
Armenia
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
1
10
همین که پیامک انصراف از یارانه برای مردم می فرستید یعنی اینکه برنامه ای دارید که با مردم صادق نیستید.دلیلی ندارد که پیامک برای مردم بفرستید و مردم را دچار دردسر کنید.هرکسی که نخواست می تواند خودش برود بگوید نمی خواهم.این بازی ها را مردم همه می دانند. آقایان اینقدر مردم را از نظام بدبین نکیند.مردم خیلی گردن شما حق دارند. همین مردم شما را روی کار آورده اند. اگرمردم نباشند شما هم نخواهید بود یارانه حق مردم است مال بابای شما نیست که اینقدر با مردم بازی می کنید.این مردم همان مردم زمان نیاز وجنگ و انتخابات ودفع فتنه و... هستند
خدا را خوش نمی آید اینقدر اینها را اذیت کنید. فشار گرانی و بیکاری و معضلات اجتماعی کمر مردم را شکسته است. تحمل هم حدی دارد. به این مردم ظلم نکنید .آخه چرا با این چندر غاز هر روز تن یک سری را می لرزانید. ازاول هم معلوم بود نمی توانید قانون هدفمندی را درست اجرا کنند. کو گوش شنوا- اگرنیت الهی در کار باشد و تعهد و تخصص و کاردانی ، آن موقع مملکت گلستان می شود. با این همه درآمد وضعمون این است آمار واقعی بیکاری- سن بالای ازدواج- گرانی- فشارهای خارجی- رقابت های ناصحیح داخلی را ببینید بعد تصمیم بگیرید.اگر من و شما ها به جایی رسیده ایم از صدقه سر انقلاب و امام و برکت خون شهیدان است.پس بیاییم با ملت شهیدان و سرزمین شهیدان روراست باشیم
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
کاملاً با حرفات موافقم، واقعاً که گل گفتی. این مردم خیلی خوبند و وجداناً سزاوار نیست این چنین زندگی داشته باشند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
0
5
اینا خودشون هم موندند میخواند چیکار کنند!
آخه درآمد افراد رو چطور میتونی تشخیص بدی؟ یکی فرش زیر پاش رو فروخته و مثلا" در بورس سرمایه گذاری کرده و از اونطرف دیگری پولاش رو فرستاده اونور آب و سرمایه گذاری و... و اینطرف هم فقط ماشینش باندازه کل دارایی نفر اوله، حالا شما با گردش مالی نفر اول را حذف میکنی، این کجاش درسته؟
طرف بخاطر یارانه مثل سگ داره زاد و ولد میکنه و کلی انگل وارد جامعه میکنه، حالا شما بیا به این یارانه بده تا مرغداری راه بندازه! اگر منابع محدوده تعداد فرزندان را هم محدود کن و اگر نامحدوده حذف یه عده چه مفهومی داره؟ سیاست یک بام و دو هوا و همه چیزمان محرمانه شده!
نورزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
2
باعرض سلام و خسته نباشید.ما در تاریخ دوازدهم شهریور یارانه مونو جدا از خونواده هامون ثبت کردیم ولی یارانه مون رو دو ماه قبل از ثبت نام واریز نکردن به حساب سرپرست خانواده.چه کار کنیم یارانه دو ماه رو بدن.تشکر
محمودندایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
0
0
اینجانب انصراف دادم می خواهم برگردد چکار کنم تشکر
سیدوحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
5
باسلام واحترام
دختر یکساله متولد۲۹/۸/۹۶دارم که یارانه ای تاکنون دریافت نکرده . خواهشمندم راهنماییم کنید .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
8
سلام
دختر من یک سال و هشت ماه هست ولی تا کنون یارانه دریافت نکرده هیچ ارگانی پاسخگو نیست لطفا پیگیری نمایید.با تشکر
نظرات بینندگان