arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۰۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۹

وال استریت ژورنال: ممکن است چین در اقدامی تلافی جویانه برخی شهروندان آمریکایی را بازداشت کند

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه نوشت که چین در اقدامی تلافی جویانه ممکن است شهروندان آمریکا را مورد بازداشت قرار دهد. به نوشته وال استریت ژورنال، هشدارهای آشکار بارها و بارها و از طریق چندین کانال مختلف اعلام شده است. گزارش تهدید بازداشت شهروندان آمریکایی توسط چین در حالی منتشر می شود که دولت آمریکا تا کنون چندین دانشمند چینی را بازداشت کرده و مورد تعقیب قضایی قرار داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه وال استریت ژورنال روز شنبه نوشت که چین در اقدامی تلافی جویانه ممکن است شهروندان آمریکا را مورد بازداشت قرار دهد.

به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشت که گفته می شود مقامات چینی هشدار می دهند که این کشور ممکن است در تلافی به پیگرد قضایی دانشمندان وابسته به ارتش افرادی را از آمریکا بازداشت کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، هشدارهای آشکار بارها و بارها و از طریق چندین کانال مختلف اعلام شده است.

گزارش تهدید بازداشت شهروندان آمریکایی توسط چین در حالی منتشر می شود که دولت آمریکا تا کنون چندین دانشمند چینی را به اتهامات واهی بازداشت و مورد تعقیب قضایی قرار داده است.

دادستان های آمریکا تابستان امسال "تانگ هوان" پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا در دیویس را به یک مورد اتهام تقلب در ویزا متهم کردند. بنا بر اسناد دادگاه تانگ در تقاضای خود برای ویزا گفته بود هیچ رابطه‌ای با «ارتش آزادیبخش خلق» چین ندارد. با این وجود، ماموران پلیس فدرال «اف بی آی» بعدتر از خانه‌اش عکس هایی از او در اونیفورم نظامی و اطلاعاتی از فعالیت او به عنوان پژوهشگر «دانشگاه پزشکی نیروی هوایی چین» را پیدا کردند.

پیش از آن نیز دولت ترامپ "چن سونگ" دیگر پژوهشگر دانشگاه استنفورد را به اتهام مشابهی دستگیر کرد.

نظرات بینندگان