arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

خاله كريم بنزما: ستاره رئال مادريد حاضر نشده 800 يورو پول به مادربزرگش بدهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كريم بنزما، ستاره جديد رئال مادريد اين روزها با گلزني هاي زيادش براي «كهكشاني ها» تبديل به چهره محبوبي شده است؛ او بالاتر از زيدان توانسته نامش را به عنوان برترين گلزن تاريخ رئال مادريد به ثبت برساند و از لحاظ مالي هم شرايط بسيار خوبي دارد؛ كريم با دريافت 35 ميليون يورو از ليگ يك فرانسه راهي تيم رئال مادريد شد تا از اين حيث ركوردار شود.

او اين روزها بدون در نظر گرفتن درآمد هاي تبليغاتي اش، ماهانه 708 هزار يورو درآمد دارد و مايه افتخار خانواده اش است. با اين حال و به گزارش مجله فرانسوي «VSD» اين بازيكن بنابر صحبت هايي كه خاله و دخترخاله اش اِلن و سميرا داشته اند، حاضر نشده مستمري غذاي مادربزرگش كه او را به نوعي بزرگ كرده، بپردازد و از همين لحاظ خانواده او به دادگاه خانواده احضار شده اند. در تاريخ 30 مي 2011 الن از دادگاه خواسته بود تا از كريم بنزما نوه متمول اين مادربزرگ 85ساله بخواهد تا كمك مالي ماهانه 1500 يورو به او كند تا او بتواند از عهده مستمري غذايش كه 800 يورو مي شود، برآيد. با اين حال و به گفته خاله كريم بنزما اين بازيكن اين پيشنهاد را نپذيرفته است.

بازيكن رئال مادريد در واكنش به اين پيشنهاد گفته: «چرا من تنها بايد خرج مادربزرگ را بدهم؟ او فرزند، داماد و اقوام ديگري هم دارد و به تنهايي حاضر نيستم اين خرج را متقبل شوم.» الن، خاله كريم بنزما كه دختري با 80 درصد معلوليت روي دستش مانده روزهاي دشواري را سپري مي كند. او در گفت وگو با VSD از شرايط سخت خودش گفته كه چطور با يك معلول آن هم بدون وجود همسرش زندگي را مي گذراند. شوهرخاله بنزما به علت عارضه قلبي جان خود را از دست داده و خاله اش به تنهايي از پس هزينه هاي سنگين زندگي برمي آيد. الن در گفت وگو با اين مجله در شرايطي درباره بنزما حرف مي زند كه اين موضوع را يك «راز شرمگين» توصيف مي كند. الن مي گويد شرم دارد يك سري حرف ها درباره بنزما بزند. خواهرزاده اي كه هنوز هم او را از روي علاقه «كوكو» صدا مي زند: «نمي دانم چه بگويم؟ شايد اگر شما هم جاي من بوديد، همين كار را مي كرديد، نه؟ به هر حال خود كريم باعث شده تا من از اين راز شرمگين حرف بزنم. موضوع اين است كه من مدت ها كار داشتم و از دستمزدم به خانواده ام و البته به مادرم هم مي دادم. اين موضوع البته كاملاطبيعي است چراكه ما همگي يك خانواده هستيم و به خاطر كمك به خانواده ام اين كار را مي كردم.»

 الن الان چهار سال است كه كار خود را از دست داده و از دولت كمك مالي دريافت مي كند. درباره دختر معلولش هم مي گويد كه اين روزها او در پانسيون هاي افراد از كارافتاده زندگي مي كند: «فقط مي توانم بگويم واقعا شرم آور است.» با اين حال خاله بنزما هنوز هم با مهرباني از او ياد مي كند و مي گويد: «زماني كه پدر كريم خانه نبود اين مادربزرگ بود كه از كريم مراقبت مي كرد.» كوكو كوچولو «پسر مهربان و بلوندي بود كه تا حدودي خجالتي هم بود.» او در شرايطي كه به يكي از عكس هاي كوچكي كريم خيره شده ادامه مي دهد: «البته در كوچكي كريم خيلي زيبا نبود ولي وقتي بزرگ تر شد، بهتر شد. او هر موقع كه خواهر هاي بزرگترش كتكش مي زدند، مي دويد و مي آمد در بغل من كه خاله اش بودم و آرام مي گرفت.» الن در حالي كه با غرور حرف مي زند ادامه مي دهد: «خيلي ها مي گويند او شبيه به من است.»

با اين حال چرا پسري به اين مهرباني كه تبديل به يكي از ستاره هاي تيم ملي فرانسه هم شده حاضر نيست مستمري مادربزرگش را بپردازد و خانواده اش را تا پاي دادگاه هم پيش ببرد؟ الن مي گويد خود كريم آدم بدي نيست و همه چيز زير سر مادر او – ملكه – است كه حاضر نيست به غير از «مادام بنزما» نام ديگري بشنود: «كريم پسر دردانه خواهرم است و بدون اجازه مادرش حاضر نيست دست به كاري بزند. اگر خواهرم با من مشكلي دارد نمي دانم چرا اجازه نمي دهد بچه اش به مادربزرگش كمك كند؟ واقعا شرم آور است.» الن در ادامه به زندگي سختش اشاره مي كند و مي گويد: «آنها پول شان را به مساجد و اغذيه فروشي هايي مي دهند كه دوست دارند؛ ولي ما مجبوريم برويم و در همان اغذيه فروشي ها غذا بخوريم!» البته اين موضوع تازگي ندارد. از سال 2008 تا به حال الن بخشي از مجله VSD را حفظ كرده كه در آن نوشته شده فرانك ريبري به اقوامش كمك كرده است: «فرانك ريبري به هر يك از افراد خانواده اش يك ماشين چهار سيلندر هديه داده است؛ بايد گفت كه او به خوبي هواي اقوامش را داشته است.»
    
    
    «اين راز نبايد برملامي شد»
     پس از اين گفت وگو بود كه يامينا بن هاتب ادو، مادربزرگ كريم بنزما در گفت وگويي با روزنامه «لو پروگره» فرانسه به اين جريانات واكنش نشان داد: «نگراني هاي زيادي در اين مورد در خانواده به وجود آمده است؛ به اين موضوع بيش از حد لازم دامن زده شده است و من از اين بابت خيلي ناراحتم. اين حرف ها هرگز نبايد از خانه ما به بيرون درز مي كرد. من به اين موضوع خوب فكر كرده ام و متوجه ام كه چقدر مي تواند كريم را تحت تاثير قرار دهد. واقعا دوست دارم كه اين جريان هرچه زودتر به پايان برسد. چيزي كه مرا ناراحت مي كند اين است كه در اين ميان از من به عنوان ابزاري استفاده شده تا به كريم و مادرش بتازند. براي من كريم هنوز تغييري نكرده و همان آدم قديمي است. من هنوز كارهايي كه او و والدينش براي من انجام داده اند را به خاطر دارم. البته بايد اين نكته را هم بگويم كه وقتي به چيزي احتياج دارم هرگز مستاصل نمانده ام و كريم به من كمك كرده است. وقتي بعد از 25 سال به الجزاير رفتم، اين كريم بود كه همه هزينه هاي مرا پرداخت كرد. حالاديگر نمي توانم اين روزها چيز بيشتري از او بخواهم چون به چيز بيشتري نياز ندارم.» البته بعد از مادربزرگ كريم بنزما نوبت به دايي او، سمايين، رسيد تا از خواهرزاده اش دفاع كند: «چطور جرات مي كنند بگويند كريم هيچ كاري انجام نداده است؟ مادر من فقط 800 يورو از مبلغ پانسيونش مانده كه براي او پولي در حد پول توجيبي است. فكر نمي كنم مادرم به پولي بيشتر از اينها هم نيازي داشته باشد. كريم پسر دست ودلبازي است ولي اين نبايد به آن معنا باشد كه سرمايه اش را بيخود و بي جهت خرج كند.»
نظرات بینندگان