arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۵ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

بزرگترین حیوانات تاریخ را بشناسید +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در بین این حیواناتی که در طول تاریخ بر روی زمین وجود داشتند، گونه هایی از دیگر حیوانات بسیار بزرگتر بوده اند که برخی از آن ها همچنان یافت می شوند و برخی دیگر منقرض شده اند.

*مگالدون: این موجود دریای یکی از بزرگترین کوسه هایی است که تاکنون وجود داشته است و در حدود 1.5 تا دو میلیون سال پیش بر روی زمین زندگی می کرده است. این کوسه طولی بیش از 16 متر داشته و فک آن به اندازه ای بوده است که  می تونسته یک کرگدن را به راحتی ببلعد. برخی از باستان شناسان معتقد هستند که از این موجود همچنان می توان در اعماق دریاها پیدا کرد.



*عقرب دریایی: اگر از حشرات و خزندگان می ترسید پس حتما از این موجود وحشت خواهید کرد. این عقرب دریایی در حدود 400 میلیون سال پیش زندگی می کرده است و بیش از سه متر نیز طول آن بوده. متخصصین اندازه بزرگ آن را وسیله ای برای دفاعش در مقابل دیگر حیوانات غول پیکر می دانند و عقرب های امروزی که در خشکی یافت می شوند از نسل همین موجود هستند.



*خرس های صورت کوچک: امروزه خرس های قطبی از جمله بزرگترین خرس هایی هستند که بر روی زمین یافت می شوند اما در حدود 500 هزار سال پیش خرس هایی روی زمین و در منطقه آمریکای جنوبی بوده اند که در حالت معمولی ارتفاعی بیش از 4 متر داشته اندو به عنوان یکی از بزرگترین گوشتخواران تمام تاریخ شناخته می شود. اسکلت های این موجود در سال 1935 در آرژانتین یافت شد.





*آرگن تاویس: این نام پرنده ای است که به نظر می رسد در 6 میلیون سال پیش در مناطق آمریکای جنوبی زندگی می کرده است و البته تا به امروز بزرگترین پرنده ای است که شناسایی شده است. فاصله بین دو نوک بال این پرنده چیزی در حدود هفت متر است و تقریبا به اندازه یک هواپیمای سسنا بلندی دارد. متخصصین به این نتیجه رسیده اند که این پرنده می توانسته به سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعت نیز برسد.



*کروکدیل امپراطور: این کروکدیل در آفریقا زندگی می کرده است و در نزدیک به 100 سال پیش زندگی می کرده اند. برحسب تحقیقات به عمل آمده محققان به این نتیجه رسیده اند که این کروکدیل تا اندازه 15 متری رشد می کرده است و وزنی در حدود 9 تن داشته است. همچنین فک این موجود نیز برابر با 2 متر بوده است و می توانسته هر چیزی را به راحتی با 100 دندانش از بین ببرد.





*آرگن تیناساروس: این موجود همانطور که از اسمش مشخص است از جمله دایناسورهای غول پیکر است و ارتفاعی بیش از 40 متر داشته و 100 تن نیز وزن آن بوده است. این دایناسور به عنوان بزرگترین دایناسور گیاه خوار است که بر روی زمین پا گذاشته است و اولین بار نیز در سال1988 در آمریکای جنوبی یافت شد.



*اسپینوزاروس: با بزرگترین دایناسور گیاه خوار آشنا شدیم و حال به بزرگترین دایناسور گوشت خوار می پردازیم. این دایناسور بیش از 15 متر طول داشته است و 10 تن نیز وزن آن بوده است. تیغه هایی که بر روی کمر این موجود وجود دارد خود به اندازه بیش از چهار متر است و همچنین بزرگترین فک را نیز در بین دایناسورها دارد.



*مار پیتون: تا به اینجا دیدم که حیوانات ماقبل تاریخ بسیار بزرگ بوده اند اما موجودات دیگری هم وجود دارند که امروزه همچنان هستند و از جمله حیوانات غول پیکر نیز به شمار می روند. یکی از این حیوانات مار پیتون است که طولی بیش از هشت متر دارند و از جمله خطرناکترین حیوانات نیز به شمار می روند.



*وال آبی: یکی دیگر از بزرگترین حیوانات روی زمین وال ابی است. این وال در گذشته به طول های بیش از 30 متر هم می رسیده است و وزن آن ها نزدیک به 150 تن است. اما این روزها به علت شکار طول آن ها نزدیک به 20 متر است. یکی از نکات جالب این است که نزدیک به 50 انسان می توانند تنها بر روی زبان این حیوان بایستند و حتی بچه های این وال ها نیز روزی 100 گالون از شیر مادر را می نوشند. احتمال می رود از این موجود تنها تعدادی کمتر از 10 هزار عدد موجود باشد.



*فیل آفریقایی: در حالی که وال آبی بزرگترین حیوان باقی مانده در آب است فیل نیز بزرگترین حیوان بر روی خشکی است و می تواند برای70 سال نیز زندگی کند. این فیل ها بیش از 5 متر ارتفاع دارند و با توجه به علاقه ای که با آب دارند از جمله حیوانات تمیز به شمار می روند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
غیر قابل انتشار: ۰
احمد محمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
9
34
الله اکبر
نظرات بینندگان