arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱

بزرگترين رزمايش هوايي آمريکا، اسرائيل و اعراب عليه ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پايگاه خبري دبکافايل وابسته به محافل جاسوسي صهيونيستي نوشت که آمريکا از روز يکشنبه گذشته رزمايش مشترک هوايي رادر منطقه خليج فارس با شرکت کشورهاي عضو شوراي همکاري خليخ فارس آغاز کرده است که در آن 200 فروند جنگنده و بمب افکن آمريکايي و عربي شرکت کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" به نقل از مشرق؛ رزمايش بحرين از سال 1988 ميلادي آغاز شده ولي تا کنون فقط آمريکا در اين رزمايش مشارکت داشت اما امسال 10 کشور از جمله اردن در اين رزمايش شرکت دارند.

دبکا مدعي‌ است اين رزمايش، بزرگترين رزمايش هوايي منطقه است و ادعا کرده که هدف از آن، مقابله با جمهوري اسلامي ايران است. به ادعاي اين رسانه صهيونيستي، اين رزمايش شامل عمليات فرضي بازکردن تنگه هرمز پس از مسدود کردن آن از سوي جمهوري اسلامي ايران نيز بود.

منابع نظامي آمريکايي با اعلام اين موضوع به دبکا گفتند که 100 جنگنده آمريکايي ازناو هواپيمابر "يو.بي.اس.اينترپرايز" و "يو.اس.اس.آبراهام لينکلن" که نزديک سواحل جنوبي ايران مستقرند، به هوا برخاسته و اين رزمايش را به همراه 100 جنگنده ديگر ازکشورهاي عربستان سعودي، امارات متحده عربي، کويت و بحرين انجام داده اند.

دبکا فايل همچنين ممانعت از حملات هوايي ايران به پالايشگاه هاي نفت و بندرهاي صادرات نفت درامارات، عربستان، بحرين و کويت را از ديگر اهداف اين رزمايش دانسته و مدعي شد که اين رزمايش همچنين با هدف آزمايش ميزان هماهنگي بين نيروهاي هوايي و دريايي آمريکا با کشورهاي حاشيه خليج فارس صورت گرفته است.

در اين رزمايش همچنين جنگنده هاي ارتش رژيم اسرائيل نيز از سرزمين هاي اشغالي تا تأسيسات بزرگ آمريکا درجزيره کريت را که معادل مسافت سرزمين هاي اشغالي تا ايران است، پرواز کرده اند و در خلال مسير سوخت گيري اين جنگنده ها نيز به صورت هوايي انجام شد.

اين در حالي است که برخي محافل عربي حاشيه خليج فارس با ابراز تأسف از اين طرح‌ها تصريح کردند که اينها طرح هاي تجاوزطلبانه آمريکا و غرب است که مي‌خواهد کشورهاي حاشيه خليج فارس را به مقابله با ايران وادار کند.

اين رزمايش درشرايطي صورت مي گيرد که رژيم صهيونيستي بتازگي اعلام کرده که تهديدهاي خود به حمله نظامي احتمالي به ايران را نيز تا پاييز آينده متوقف خواهد کرد.

ترس صهيونيست ها وغرب از واکنش هاي احتمالي ايران و ماهيت اين واکنش ها مهم ترين عامل بازدارنده دربرابر حمله به تأسيسات اتمي ايران است، چرا که ايران اعلام کرده در صورت هر حمله احتمالي، رژيم صهيونيستي و همچنين تمامي هدف هاي آمريکايي در منطقه را موشک باران خواهد کرد.

اين در حالي است که ساعاتي پس از برگزاري اين رزمايشٰ فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، از برگزاري رزمايش مشترک ارتش و سپاه در رده "لشکر" در سال جاري خبر داد.

امير احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروي زمینی ارتش در نشست خبري که صبح امروز چهارشنبه برگزار شد، گفت: اين نيرو در سال جاري هشت رزمايش را در حوزه‌هاي مختلف برگزار مي‌کند که يکي از آنها رزمايش تخصصي هوابرد، ديگري رزمايش بي سابقه تخصصي هوانيروز و يک رزمايش مشترک با برادران سپاه است که احتمالاً در مرزهاي جنوب شرق يا جنوب غرب کشور انجام خواهد شد که انجام اين رزمايش در رده لشگر با برادران سپاه براي نخستين بار پس از انقلاب انجام مي‌شود.
نظرات بینندگان