arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۸۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

ترامپ به دنبال تضمین کنترل جمهوریخواهان بر مجلس سنا / ترامپ: برای [شرکت در] تجمع انتخاباتی به منظور حمایت از دو سناتور بزرگ جمهوریخواه‌مان به ایالت جورجیا می‌رویم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از حضور در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جورجیا به منظور حمایت از دو سناتور این ایالت خبر داد. رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: «برای [شرکت در] تجمع انتخاباتی بزرگ ترامپ به منظور حمایت از دو سناتور بزرگ جمهوریخواه‌مان، دیوید و کِلی، به ایالت جورجیا می‌رویم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در حالی که کنترل جمهوریخواهان بر مجلس سنا به پیروزی دو سناتور ایالت جورجیا بستگی دارد، رئیس‌جمهور آمریکا از حضور در تجمعی برای حمایت از این دو سناتور خبر داده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از حضور در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جورجیا به منظور حمایت از دو سناتور این ایالت خبر داد.

بر اساس نوشته نشریه «ویک»، کنترل جمهوریخواهان بر مجلس سنا به پیروزی دو سناتور به نام «دیوید پِردو» و «کِلی لوفلر» در انتخابات نهایی سنا در پنجم ژانویه ۲۰۲۱ بستگی دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری خود نوشت: «برای [شرکت در] تجمع انتخاباتی بزرگ ترامپ به منظور حمایت از دو سناتور بزرگ جمهوریخواه‌مان، دیوید و کِلی، به ایالت جورجیا می‌رویم.»

وی در ادامه نوشت: «آنها افراد فوق‌العاده‌ای هستند که کشور و ایالت خود را دوست دارند. ما باید سخت تلاش کنیم و اطمینان حاصل کنیم که آنها پیروز شوند. #ایالات متحده آمریکا»

دو سناتوری که ترامپ قرار است برای حمایت آنان به جورجیا سفر کند، هم‌اکنون کرسی‌ مجلس سنا را در اختیار دارند و قرار است در این انتخابات با دو نامزد دموکرات به رقابت بپردازند.

ترامپ که بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی در انتخابات شکست خورده، ظاهراً به دنبال تضمین پیروزی این دو نامزد و کنترل هم‌حزبی‌های خود بر مجلس سنا است.

برآورد رسانه‌های آمریکایی حاکی است که جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال به عنوان رئیس‌جمهور بعدی آمریکا انتخاب شده است. این در حالی است که ترامپ ۲۳۲ رأی الکترال به دست آورده است.

با این وجود ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات خودداری کرده و شکایت‌هایی را درباره تقلب در فرایند رأی‌گیری در چند ایالت کلیدی مطرح کرده است که اکثر آنها رد شده‌اند.

نظرات بینندگان