arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

قرضاوی: مبارک اگر عقل دارد از قدرت کناره گیری کند

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از رئیس جمهور مصر خواست اگر ذره ای عقل برای او باقی مانده است از قدرت کناره گیری کند و از مصر برود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از رئیس جمهور مصر خواست اگر ذره ای عقل برای او باقی مانده است از قدرت کناره گیری کند و از مصر برود.
 

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره ، یوسف القرضاوی در گفتگوی اختصاصی با این شبکه گفت سخنان من خطاب به مردم، ارتش و نظام حاکم بر مصر است. وی خطاب به مردم مصر گفت: به ملت مصر که قیام مبارکی را آغاز و علیه فساد در کشور قیام کرده است تبریک می گویم.



آنها با چشمان خود می بینند که عده ای ثروت های آنان را به خود اختصاص داده اند. مردم با این راهپیمایی ها و تظاهرات به این افراد نه گفتند. آنها از خانه های خود به خیابان ریختند و هیچ سلاحی نیز در دست ندارند و می گویند نمی خواهند به این زندگی خفت بار ادامه دهند آنها عزت و کرامت می خواهند اما متاسفانه با اقدامات و حملات نیروهای امنیتی روبرو شدند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به ارتش مصر گفت: از ارتش می خواهم از مصر محافظت کند. از ارتش نمی خواهم حکومت را به دست بگیرد زیرا نمی خواهیم بار دیگر حکومت نظامی در این کشور حاکم شود. از ارتش می خواهیم در این ناآرامی ها متعرض کسی نشود و از دور مراقب اوضاع باشد.

قرضاوی خطاب به نظام مصر و مبارک گفت: خیلی متاسفم که می بینم این نظام نابیناست و چشمان و گوشهای خود را باز نمی کند تا ببیند و حماقت خود را کنار نمی گذارد تا بفهمد. خیلی منتظر سخنان مبارک بودیم ولی وی به گونه ای سخن گفت که گویا در دنیای دیگری غیر از دنیای ما زندگی می کند و آنچه را در خیابان های مصر اتفاق می افتد نمی بیند و درک نمی کند و کشته ها و زخمی ها و رنج های این مردم را نمی بیند و احساس نمی کند.

وی از انحلال دولت سخن گفت. آخر برکناری دولت چه فایده ای دارد. وی درباره آنچه که باید سخن بگوید سخنی نگفت. نگفت که بار دیگر نامزد نمی شود و حکومت با برای کسی به ارث نمی گذارد و نگفت که پارلمان را که بر اساس تقلب و دروغ تشکیل شده است منحل خواهد کرد. این امر نشان می دهد این نظام نمی فهمد و از گذشته نزدیک و تجربه تونس عبرت نگرفته است. به مبارک توصیه می کنم از ریاست جمهوری مصر کناره گیری کند و از مصر برود. این مشکل هیچ راه حلی جز خروج وی از مصر وجود ندارد. سی سال حکومت بس است. به این مردم رحم کن تا مصر بیش از این ویران نشود. از سرنوشت زین العابدین بن علی عبرت بگیر و با پاهای خودت برو.
برچسب ها: قرضاوی ، مصر ، اعتراض
نظرات بینندگان