arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۸۹

انتقاد شدید ایت الله نوری همدانی از شیخ الازهر

ايت الله نوري‌همداني با انتقاد شديد از الازهر مصر در پشتيباني از «حسني مبارک»، گفت: الازهر فتوا داده و تظاهرات مردم مصر را حرام اعلام کرده است، در حالي که حسني مبارک فاسق فاجر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايت الله نوري‌همداني با انتقاد شديد از الازهر مصر در پشتيباني از «حسني مبارک»، گفت: الازهر فتوا داده و تظاهرات مردم مصر را حرام اعلام کرده است، در حالي که حسني مبارک فاسق فاجر است.

به‌گزارش ايسنا، ، اين مرجع تقليد در ديدار جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي و دانشجويان بسيجي دانشگاه‌هاي استان فارس با اشاره به حوادث اخير خاورميانه اظهاركرد: موج‌هايي از نور انقلاب اسلامي به کشورهايي همچون تونس، مصر، اردن و يمن رسيده و مردم بيدار شده‌اند.

وي افزود: به برکت انقلاب اسلامي در تونس بعد از 50 سال صداي اذان شنيده شد و بعد از 25 سال نماز جمعه بر پا شد.

اين مرجع تقليد با اشاره به بيداري مردم مصر عليه رژيم حسني مبارک، يادآور شد: مصر کشوري مهم و داراي سابقه فرهنگي است، اما متاسفانه فردي برآن حکومت مي‌کند که با رژيم صهيونيستي و آمريکا همکاري دارد.

وي ادامه داد: رژيم حسني مبارک، هيچ گونه پشتوانه‌ مردمي ندارد و تنها اوباما و آمريکا از او حمايت مي‌کند.

آيت الله نوري‌همداني با انتقاد شديد از علماي الازهر در حمايت از حسني مبارک، گفت: الازهر با استناد به آيه 27 سوره بقره فتوايي داده و تظاهرات را حرام اعلام کرده، بايد بدانند که آيه مربوط به تظاهرات کنندگان نيست، بلکه مربوط به افراد فاسق و فاجر است و مصداق آن حسني مبارک و رژيم او است که با رژيم صهيونيستي و آمريکا همکاري دارد، نه مرم مظلوم مصر .

وي افزود: اسلام برخورد فيزيکي با اهل سنت را ممنوع کرده است؛ چرا که دشمن سو استفاده مي‌کند، اما ما آماده مناظره با علماي اهل سنت هستيم، ولي متاسفانه آنان حاضر به مناظره نيستند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود مسئله حکومت را بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: مشروعيت، مقبوليت و مديريت صحيح و کار آمد پايه و بقا هر حکومتي است.

آيت‌الله نوري‌همداني با بيان اين که حکومت علاوه بر مقبوليت و مشروعيت به مديريت صحيح نياز دارد، اظهاركرد: در زمان غيبت امام معصوم‌(ع)، فقيه عادل، شجاع، مدير و مدبري مانند حضرت آيت الله خامنه‌اي بايد در رأس حکومت باشد تا بتواند آن را بر اساس اسلام و ارزش‌هاي اسلامي مديريت کند.

وي تصريح کرد: حاکم اسلام بايد در کنار مردم باشد و به مشکلات آنان آگاهي داشته باشد، نه مانند سلاطين، که مردم را در فقر مالي و فرهنگي قرار مي دهند و خود در فکر ساختن کاخ‌هاي مجلل هستند.

اين مرجع تقليد يادآور شد: هر انقلابي که مي‌خواهد بر پايه اسلام شکل بگيرد، بايد رهبري مانند حضرت امام‌(ره) داشته باشد تا به پيروزي برسد.

براساس گزارش مرکز خبر حوزه، اين مرجع تقليد در پايان يادآور شد: با ساقط شدن رژيم حسني مبارک، غصه بزرگ اين است که چه کسي را مي‌خواهند به جاي او بگذارند؛ مسلمانان مي‌خواهند حکومت بر اساس اسلام باشد، اما کسي را ندارند که شجاعانه مردم را رهبري کنند.
نظرات بینندگان