arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۱

تروریست نروژی: یا اعدامم کنید یا تبرئه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس به نقل از شبکه الجزیره نوشت: "آندرس برویک" تروریست نروژی وابسته به جریان فکری راست افراطی است که سال گذشته 77 نوجوان را در  اردوگاهی کشت.

وی مدعی شده که این اقدام را برای دفاع از اروپا در مقابل مهاجرت‌های بیشمار به این قاره انجام داده است و در دادگاه ضمن تأکید بر آنکه به هیچ عنوان ابراز پشیمانی نمی‌کند گفت یا باید اعدام و یا تبرئه شود و با حکم حبس مخالفت کرد.

وی این اظهارات را در "اسلو" پایتخت نروژ پس از آن مطرح کرد که در جلسه شهادت در دادگاه، خود را یک جنگجوی صلیبی معرفی کرد که تلاش می‌کرده از اروپا در مقابل مهاجرت بی شمار دفاع کند.

این تروریست 33 ساله تصریح کرد که این پرونده تنها دو نتیجه خواهد داشت، تبرئه یا مجازات مرگ" و چشم‌انداز محکومیت حبس را "حز‌ن‌انگیز" دانست.

بر اساس این گزارش، نروژ به هیچ عنوان مجازات اعدام ندارد و حکم حبس رسمی نیز نمی‌تواند از 21 سال تجاوز کند و درصورتیکه دادگاه تشخیص دهد که برویک پس از گذراندن این مدت هنوز خطری برای جامعه دارد، می‌تواند حکم کند که باقی عمرش را در زندان سپری کند.

بر اساس این گزارش، این احتمال هم وجود دارد که اگر روانپزشکان معین شده توسط دادگاه تشخیص دهند وی در حین ارتکاب جرم دچار مشکل روانی بود، برویک به تیمارستان منتقل شود و تحت درمان قرار گیرد.

این در حالی است که برویک تأکید کرد در صورتیکه فردی قبل از آنکه کشته شود، مرگ را با آغوش باز بپذیرد، 10 برابر قدرتمندتر خواهد شد و او هم‌اکنون با آغوش باز از مرگ استقبال می‌کند.

برگزاری دادگاه آندرس برویک تروریست نروژی وابسته به جریان فکری راست افراطی منجر به انزوای این جریان در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، سوئد، دانمارک و حتی نروژ شده است .آندرس برویک در جزوه ای 1500 صفحه‌ای که قبل از ارتکاب جنایاتش در اینترنت منتشر شده بود به شدت از سیاست‌های ضد مهاجرتی و ضد اسلامی جریان راست افراطی در کشورهای شمال اروپا دفاع کرده بود.

برویک در ماه ژوئیه 2011 ابتدا در مقر نخست وزیری نروژ بمبی کار گذاشت و سپس به اردوی نوجوانان هوادار حزب کارگر رفت و به کسانی که آنجا بودند تیراندازی کرد.

بر اساس این گزارش، برویک به این کشتار اعتراف کرده اما خود را مجرم نمی داند و اعلام کرد که حزب حاکم کارگر به دلیل مدارا با مسلمانان، هدف "حملات مشروع" او بوده است.
نظرات بینندگان