arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۱۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

دنیزلی: کریمی را فقط تا آخر فصل تحمل می کنم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی ترک پس از بازی با الهلال در یک ملاقات خصوصی به رویانیان هشدار داده بود که کریمی‌ را فقط تا پایان فصل می‌تواند تحمل کند و برای فصل آینده او را نمی‌خواهد.

به گزارش انتخاب، کریمی‌ اولین بار در همان نخستین روزهای حضور دنیزلی در تهران و در یکی از اردوها مقابل دنیزلی ایستاد. پیرمرد ترک تاکید کرده بود که همه بازیکنان باید ناهار را در کنار هم بخورند اما کریمی ‌زیر بار پذیرفتن این دستور نرفت.

یک مصاحبه طعنه‌آمیز دیگر از علی کریمی‌ در پایان مسابقه ای که با تساوی پرسپولیس مقابل تیم 10نفره قطری و در حضور حدود 96 هزار تماشاگر به پایان رسیده بود.

هواداران پرسپولیس با چهره عصبانی کاپیتان تیمشان و اعتراضات بی محابای او به خوبی آشنایی دارند. قابلیت‌های فردی شماره هشت آن قدر قابل اعتنا و مسحور‌کننده هست که قرمزدوست‌ها همواره و در هر منازعه‌ای طرف علی کریمی ‌را گرفته اند و چاره ای غیر از فرار برای رقیب او باقی نگذاشتند.

این بار اما قضیه تا حدودی متفاوت است. علی کریمی ‌با مصطفی دنیزلی نمی‌سازد و از حضور این مربی روی نیمکت پرسپولیس راضی نیست. کریمی‌اولین بار در همان نخستین روزهای حضور دنیزلی در تهران و در یکی از اردوها مقابل دنیزلی ایستاد. پیرمرد ترک تاکید کرده بود که همه بازیکنان باید ناهار را در کنار هم بخورند اما کریمی‌زیر بار پذیرفتن این دستور نرفت.

پس از آن درگیری دیگری بین این دو در عربستان و پیش از بازی با الهلال اتفاق افتاد. ماجرا به جایی رسید که برخی از رسانه‌ها از احتمال خروج کریمی‌از ترکیب اصلی برای آن بازی خبر دادند اما با پادرمیانی محمد رویانیان قضیه فیصله پیدا کرد و دنیزلی در مصاحبه‌ای گفت: «کریمی‌مثل پسر من می‌ماند. او برای تیم ما بازیکن بسیار مهمی‌است.» پس از بازگشت پرسپولیس به تهران مدیرعامل باشگاه تاکید کرد که کریمی‌هم باید حد و حدود خود را به عنوان یک بازیکن نگه دارد و از سرمربی تیم حرف شنوی داشته باشد. در بازی با نفت تهران دنیزلی 90 دقیقه علی کریمی‌را روی نیمکت نشاند و پرسپولیس در آن بازی با سه گل برنده شد. هرچند گفته می‌شد آقای سرمربی به او استراحت داده تا برای بازی با الشباب در تهران سرحال باشد اما تعبیر دیگری هم وجود داشت و آن اینکه دنیزلی قصد داشت به هواداران و بازیکنان پرسپولیس تفهیم کند که تیم بدون کریمی‌هم می‌تواند بازی‌های درخشانی را ارئه بدهد. سرمربی ترک در تمرینات تفاوتی بین کریمی‌و دیگر بازیکنان قائل نیست و بارها به این بازیکن تاکید کرده که باید دوندگی بیشتری در زمین مسابقه داشته باشد؛ آنچه که برای شماره هشت به عنوان بازیکنی که همواره مورد تایید بوده و تعریف و تمجید شنیده تا حدودی سنگین است و از ابتدا قابل پیش‌بینی بود که این رابطه دوام چندانی نخواهد داشت.

کریمی ‌برای از پیش رو برداشتن رقیب جدید در قیاس با تجربه‌های قبلی اش کار دشواری دارد. مصطفی دنیزلی در میان هواداران پرسپولیس مرد محبوبی است و بخصوص پس از آنکه توانست بازی 2 بر صفر باخته مقابل استقلال را به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کند محبوبیت خود را در میان قرمزها چندین برابر کرد. از طرفی او آن قدر باتجربه هست که برای کنار زدن مخالفانش به ادبیات تند و برخورد مستقیم روی نیاورد و برنامه‌های مورد نظرش را آرام آرام و با استراتژی دقیق پیش ببرد. در سوی مقابل اما علی کریمی ‌کاراکتر تندمزاج و ادبیات صریحی دارد و زمانی که از کوره در می‌رود منطق چندانی در جملاتش به چشم نمی‌آید.

کریمی‌که نتوانسته با سرمربی جدید ارتباط برقرار کند پس از تساوی پرسپولیس مقابل الغرافه در ورزشگاه آزادی مصاحبه تند و تیز و غافلگیرکننده‌ای را انجام داد. او به‌طور خاص دنیزلی را هدف گرفت و گفت: «تساوی مقابل این همه جمعیت دست کمی ‌از باخت ندارد. مربی ما باید در مورد این نتیجه پاسخگو باشد. متاسفانه بعضی از بازیکنانی که در بازی قبلی تیم عملکرد ضعیفی داشتند در این بازی هم در ترکیب اصلی به میدان رفتند. نتیجه این کار چیزی جز از دست رفتن 2 امتیاز نمی‌تواند باشد.»

کریمی‌ در حالی این‌ گونه به دنیزلی تاخت که عملکرد این تیم در لیگ قهرمانان آسیا فراتر از حد تصور بوده و به ‌رغم این تساوی، قرمزها کماکان شانس اول صعود از گروه هستند. به نظر می‌رسد او زمان مناسبی را برای زیر سوال بردن عملکرد پیرمرد ترک انتخاب نکرد و بعید نیست این عجله کار دست کاپیتان دوم پرسپولیس بدهد. سابقه حضور مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران نشان می‌دهد او هم کسی نیست که با ستاره‌های معترض مماشات کند. دنیزلی در پاس حتی رودرروی مدیرعامل باشگاه ایستاد و به همراه تیمش به اصفهان نرفت.

او در پرسپولیس پایش را در یک کفش کرد و موفق شد به حضور چند ساله حمید استیلی روی نیمکت این تیم پایان بدهد. پیرمرد به محض بازگشت دوباره به ایران محمود خوردبین را به عنوان یکی دیگر از اعضای ثابت نیمکت پرسپولیس خانه نشین کرد و جالب اینکه در هیچ‌کدام از این موارد به‌خاطر نمی‌آوریم او به طور مستقیم با کسی طرف شده باشد و یا مصاحبه تند و تیزی انجام داده باشد. درست برخلاف کریمی‌که با هر جرقه‌ای کلمات تحریک‌کننده‌ای را به صورت مدیر و سرمربی پرتاب می‌کند. با این حساب برنده این نبرد پنهان و آشکار چه کسی می‌تواند باشد؟

کریمی‌ و دنیزلی هر دو به نفر اول بودن عادت کرده اند و این اصلی‌ترین دلیلی است که آنها نمی‌توانند با هم کار کنند. دنیزلی در ترکیه هم در هر تیمی‌که کار کرده مرد اول سکوهای تماشاگران بوده و اینچنین بود که در گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه هیچ بازیکنی به اندازه او تشویق نمی‌شد. این ویژگی مشترک بین او و شماره هشت پرسپولیس است. کریمی‌حتی با ایمون زاید هم که پس از هت تریک در بازی با استقلال به یکی از محبوب ترین بازیکنان پرسپولیس تبدیل شد رابطه خوبی ندارد. ادعای او درباره بازیکنی که مقابل سپاهان ضعیف کار کرد اما باز هم در ترکیب اصلی قرار گرفت دقیقا ایمون زاید را نشانه می‌رفت. زاید در بازی با سپاهان در دو نوبت مانع گلزنی کریمی‌شد و در بازی با الغرافه هم پاس طلایی کریمی‌را از داخل محوطه جریمه به خارج زد.

قرارداد علی کریمی‌ با پرسپولیس در پایان این فصل تمام می‌شود اما دنیزلی یک فصل دیگر با قرمزها قرارداد دارد. سرمربی ترک پس از بازی با الهلال در یک ملاقات خصوصی به رویانیان هشدار داده بود که کریمی‌را فقط تا پایان فصل می‌تواند تحمل کند و برای فصل آینده او را نمی‌خواهد. فصل آینده یک نفر از این دو در پرسپولیس خواهد بود و البته که انتخاب کریمی‌ و تسویه حساب با دنیزلی از لحاظ مالی به هیچ عنوان برای باشگاه مقرون ‌به ‌صرفه نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
9
33
سر مربی تیم حرف اول وآخر رومیزنه اگه قرار باشه بین کریمی ودنیزلی یکی انتخاب بشه بهتره اون فرد دنیزلی باشه
امیر_همدان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
6
31
اقای کریمی با اینکه بازیکن بزرگی هستند ولی گاهی اوقات از حد و حدود خود خارج میشوند
استیل اذین رو ایشان بستند که یادشون رفته بود مدافع هم باید جذب کرد با اون همه ستاره سقوط کرد.
کلا دوست دارن متفاوت باشند!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
7
33
کریمی و دنیزلی هر دو دوست داشتنی هستند.
ولی بنظر من کریمی باید حد و اندازه خود را بداند. او باید بدود، پاس بدهد و گل بزند!
دخالت در امور فنی توسط یک بازیکن در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
6
28
کریمی بیشتر از حد در کار دیگران دخالت میکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
14
5
حرف جناب علی کریمی کاملا درست است .تساوی آن هم در خانه با حضور 96 هزار تماشاگر خجالت آور بود من شخصا با این بازی بی انگیزه و بی حال و بی برنامه در برابر این همه تماشاگر خجالت کشیدم تازه شانس آوریدیم در لحضات آخر بازنده نشدیم!!!...دنیزلی با مهدوی کیا و هاشمیان هم مشکل داره !
نظرات بینندگان