arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۱۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

بولیوی از احتمال برداشتن پرچم‌ خود از روی کشتی‌های ایرانی خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بولیوی که به تازگی پرچم خود را بر روی ۱۵ کشتی ایرانی نصب کرده است، می‌گوید در صورتی که ثابت شود این کشتی‌ها متعلق به کشتیرانی ‌جمهوری اسلامی هستند پرچم خود را از آن‌ها پس خواهد گرفت.

به گزارش انتخاب به نقل از رویترز، ۱۵ کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی به تازگی با پرچم بولیوی در آب‌های بین‌المللی در حرکتند و این در حالی است که رویترز تاکید دارد این کشتی‌ها که تحت تحریم سازمان ملل هستند، با تغییر نام خود و استفاده از شرکت‌های صوری موفق به دریافت این مجوز شده‌اند.

تا چند ماه گذشته، پرچم مالت بر روی ۴۸ کشتی از ۱۴۴ کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی به اهتزاز در می‌آمد و قبرس نیز پرچم خود را بر روی ۱۲ کشتی جمهوری اسلامی نصب کرده بود، اما با شدت گرفتن فشارها بر مالت و قبرس برای پس گرفتن پرچم‌های خود از کشتی‌های دولتی ایران، در ماه‌های گذشته ایران از طریق دو شرکت صوری به بولیوی روی آورده است.

مدیرسازمان ثبت کشتی‌ها در بولیوی روز ۳۰ فروردین‌ماه با ارسال نامه‌ای به خبرگزاری رویترز با تاکید بر این‌که متوجه نشده است کشتی‌هایی که در هفته‌های اخیر به ثبت بولیوی رسیده‌اند، ایرانی بوده‌اند، افزوده است: در صورتی که ثابت شود این کشتی‌ها تحت تحریم‌های سازمان ملل هستند، بولیوی نام آن‌ها را از فهرست ثبت کشتی‌ها در این کشور خارج خواهد کرد.

مدیر سازمان ثبت کشتی‌ها در بولیوی در نامه خود آورده است: «ما هیچ شاهدی در دست نداریم که ثابت کند این کشتی‌ها ایرانی هستند... بولیوی هر یک از این کشتی‌ها را در صورتی که در فهرست تحریمی سازمان ملل یا هر کشور دیگری قرار داشته باشد، از فهرست ثبت خود خارج می‌کند.»

سخنگوی سازمان ثبت کشتی‌ها در بولیوی به خبرگزاری رویترز گفته است که این سازمان هنگام ثبت کشتی‌ها به جای کند و کاو مالکیت این کشتی‌ها، بیشتر بر روی مسائل ایمنی تمرکز می‌کند.

وی با این‌حال تاکید کرده است: در صورتی که مشخص شود این کشتی‌های متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی یا شرکت‌های تابعه آن هستند، بولیوی نام آن‌ها را از فهرست ثبت خود خارج می‌کند و این کشتی‌‌ها نیز قادر نخواهند بود هزینه‌ای را که برای ثبت متحمل شده‌اند پس بگیرند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
غزل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
14
7
چه حیف ..حالا با چی کف کشتی رو تمیز کنیم ؟ ....آدم شدین شماها ؟
پاسخ ها
قصیده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
توهین به پرچم کشور ها اصلا جالب نیست. فعلا که برای دور زدن قوانین کلی زحمت کشیدن تا ...
بی بی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
3
25
آیا این خفت نیست که کشتی خودمان با پرچم اجنبی در دریا حرکت کند ؟آیا این مفهوم اقتدار است؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
3
20
به این میگن دور زدن تحریم ها به خیال دولت مردان در عصر ارتباطات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
4
حالا باز برید بولیوی خانه های مهر بسازید و خودمون تو کلبه زندگی کنیم و برا ما هم باز شاخ بشن. البته خرده بهشون نمی شه گرفت! معنای سیاست خارجی فعال و همگام همینه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
1
حرکت هایی میزننا
نظرات بینندگان