arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

مظلوم نمایی دوباره اسرائیل: حکومت ایران جا پای هیتلر گذاشته/ ایران کانون ترور است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مراسم یادبود قربانیان «هولوکاست» با انتقاد از برنامه هسته ای ایران گفت: «کسانی که تهدید ایران برای نابودی موجودیت اسرائیل را انکار می کنند از هالوکاست درس نگرفته اند.»

در روزی که رژیم صهیونیستی آيين های ساليانه گراميداشت ياد قربانيان هولوکاست را برگزار می کند، سران اسرائيل بار ديگر مدعی شده اند که اگر جلوی برنامه هسته ای ايران گرفته نشود، ممکن است يهوديان دوباره مانند زمان هيتلر قتل عام شوند و فاجعه هولوکاست تکرار گردد.

بنيامين نتانياهو که سخنران اصلی آيين گشايش قربانيان هولوکاست در موزه «يد و شم» در اورشليم بود، با تأکيد بر اينکه «وظيفه جامعه جهانی جلوگيری از برنامه هسته ای ايران است»، گفت: «تضمين آينده يک ضرورت است؛ يادبود هولوکاست تنها يک امر تشريفاتی نيست و ما هرگز سر خود را (مانند کبک) در برف فرو نکرده و خويش را گول نمی زنيم».

نتانياهو مدعی شد: «ملت يهودی همچنان با خطری که موجوديت و حيات و بقای آن را تهديد می کند، روبروست».

به نظر می رسيد که نتانياهو دراين سخنان، بار ديگر به نحوی غير مستقيم و تلويحی به سخنان باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، در باره نتايج به دست آمده از مذاکرات روز شنبه گذشته ميان جمهوری اسلامی ايران با گروه کشورهای ۱+۵ در استانبول، واکنش نشان می دهد.

 نتانياهو در ادامه برای قدرت های جهانی درمورد رويکردی که بايد در قبال ايران در پيش گيرند، تعيين تکليف کرد و ادعا کرد که «ايران مجهز به سلاح هسته ای است و چنين ايرانی برای اسرائيل يک تهديد حياتی است و برای صلح و ثبات کشورهای ديگر و جهان نيز يک تهديد خواهد بود».

نخست وزير اسرائيل ضمن فراخوان جامعه بين المللی به «ايستادگی» در برابر ايران، گفت: «البته قبل از هر چيز، اين وظيفه خود ماست؛ باور ما ابتداء و مهم تر از هر چيز به توانايی های خود ماست».

نتانياهو گفت که «ايران نه تنها آشکارا و با قاطعيت از نابودی اسرائيل دم می زند بلکه با پيگيری مُصرانه ای در حال توليد سلاح اتمی است تا هدف تعيين شده خود را عملی کند».

در حالی که در ماه های اخير حتی بسياری از مقامات و سياستمداران از نتانياهو به خاطر «سوء استفاده های مکرر» از يادبود قربانيان هولوکاست برای مقايسه سياست ها و برنامه هسته ای ايران انتقاد کرده اند، نتانياهو در سخنرانی خود در اقدامی بی سابقه به اين انتقادها پاسخ داد.

در اين گونه آيين ها در اسرائيل، سخنرانان از ميان مقامات کشوری و لشگری، همواره جنبه رسمی را حفظ می کنند تا نماينده همه اقشار و احزاب و طيف ها تلقی شوند اما آقای نتانياهو گفت برای همه انتقادهايی که از او شده است، پاسخ دارد.

وی گفت: «ترس و خودداری از گفتن اين که ممکن است هولوکاست ديگری تکرار شود و پنهان کردن اين حقيقت که کسانی دوباره می خواهند قوم يهود را منهدم کنند، يک تحقير در يادبود قربانيان هولوکاست نيز هست و نخست وزير اسرائيل نه تنها مجاز است که ياد يک سوم از قوم به قتل رسيده خود را مطرح کند، بلکه حتی چنين بيانی، وظيفه نخست وزير است».

به نظر می رسيد که آقای نتانياهو با اين سخنان، به رهبران و عواملی در دنيای غرب نيز که اقدام او را در قياس کردن ايران با حکومت نازی های زمان هيتلر اغراق می دانند، پاسخ تلويحی می دهد.

نخست وزير اسرائيل همچنين روز چهارشنبه در نشست هيات دولت خود در يادبود هولوکاست، پيراهن يک يهودی کشته شده در يونان را که از موزه «يد و شم» به امانت گرفته بود، بلند کرد و گفت: آنچه که هيتلر «راه حل نهايی» برای نابودی کامل قوم يهود می خواند، در اين اسناد ثبت شده است...و حکومت امروز ايران نيز جا پای جای او می گذارد.

پرز: ایران کانون ترور است!

شيمون پرز، رييس جمهوری اسرائيل، نيز در آيين امسال هولوکاست در موزه «يد و شم»، نسبت به «تقويت ايران» و «خطری که ايران برای جهان آزاد و متمدن دارد»، هشدار داد.

پرز گفت: «بشريت باید از فجايع هولوکاست پند گيرد و با خطرهای حياتی، پيش از آنکه دير شود، مقابله کند».

پرز، ايران را کانون و قلب «تروريسم» و «خطری برای جهان» ناميد ولی گفت «توانايی های آشکار و پنهان اسرائيل را نيز در رويارويی با چنين خطری، نبايد دست کم انگاشت».
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
3
8
وقتی امثال شماها از بشریت حرف میزنید حالم از خودم و این دنیا بهم میخوره
بابک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
1
12
جالبه که اسراییل مظلوم نمایی می کنه!!! و ما به جای اینکه مظلومیت خودمون رو نشون بدیم قلدری می کنیم و کرکری می خونیم ...
نظرات بینندگان