arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۲۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

مهاجرت سگ‌های ایرانی به آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدافعان حقوق حیوانات در ایران تلاش می کنند تا به وضعیت سگ ها سر و سامان بدهند و تا جایی که می توانند امکاناتی را برای نگهداری از آنها فراهم کنند.

گروهی از این افراد در حومه هشتگرد کرج پناهگاهی را به نام وفا برای نگهداری از سگ های ولگرد و بی سرپناه ایجاد کرده اند. با وجود نبود کمک های دولتی و کمبود امکانات، این پناهگاه همکنون بیش از ۴۰۰ سگ را در خود جای داده است و روز بروز بر تعداد مهمانان آن افزوده می شود.

این وضعیت سبب شده است که گروهی از ایرانیان مقیم آمریکا به ابتکاری جالب و بی نظیر دست بزنند: مهاجرت دادن سگ های ایرانی به آمریکا.

فرانک که در ایالت کالیفرنیای آمریکا زندگی می کند، یکی از این افراد است. او هر روز بر روی صفحه فیس بوکش عکس هایی را از سگ های پناهگاه وفا منتشر و تلاش می کند تا خانواده ای را به پذیرش سرپرستی آنان متقاعد کند.

با توجه به اینکه سگ ها برای سفر به کشورهای دیگر نیازی به ویزا ندارند، کار انتقال آنها به آمریکا زیاد دشوار نیست. فرانک می گوید، واکسیناسیون و مدارک پزشکی تنها چیزی است که سگ ها برای مهاجرت به ایالات متحده نیاز دارند. به گفته فرانک، انتقال سگ ها به آمریکا حتی از انتقال به اروپا نیز ساده تر است چون در اروپا سگ ها برای مدتی در قرنطینه نگهداری می شوند ولی در آمریکا مقررات قرنطینه وجود ندارد.

مهاجرت سگ ها به آمریکا، تنها با کمک شبکه ای از افراد داوطلب و خیر میسر است: افرادی که خرج سفر سگ ها را پرداخت می کنند، مسافرانی که می پذیرند تا سگ را همراه خود بیاورند و در نهایت خانواده ای که سرپرستی آن را برعهده می گیرد.

سگ های ایرانی در آمریکا در بدو ورود با یک "شوک فرهنگی" نیز روبرو می شوند. دلیل اصلی این امر آن است که آنها اغلب زندگی در کنار یک خانواده را تجربه نکرده اند.

مریم، از دوستان فرانک، که یک مربی سگ است، مسئولیت برطرف کردن این شوک را برعهده دارد. او می گوید که به سگ ها آموزش می دهد که داخل منزل ادرار و مدفوع نکنند، به حرف صاحب شان گوش بدهند و عادت کنند که با قلاده به این طرف و آن طرف بروند.

به گفته مریم، سگ های ایرانی با وجود آنکه در ایران بسیار مورد بی مهری قرار می گیرند، با کمی توجه، زود با انسان ها دوست می شوند و پس از تنها چند جلسه تمرین برای زندگی در کنار خانواده آماده می شوند.

فرانک و دوستانش تا کنون موفق شده اند بیش از ۴۰ سگ را به آمریکا منتقل کنند و خانه گرمی را برای آنها بیابند. دو سگی که آنها اخیرا به آمریکا آورده اند، دلناز و دلبند نام دارند.

فرانک درباره این دو سگ می گوید: "آنها در خیابان شریعتی و معلم در گوشه ای بدون مادرشان پیدا شدند. سگ ها در آن زمان دو توله دو ماهه بودند که کک و کنه همه بدنشان را گرفته بود."

دلناز و دلبند پس از درمان و تهیه مدارک پزشکی با کمک مالی یک خانم ایرانی به سان فرانسیسکو منتقل شدند. این دو هم اکنون توسط دو خانواده آمریکایی در شمال کالیفرنیا نگهداری می شوند.

یکی دیگر از سگ هایی که توسط این گروه ایرانی هوادار حیوانات به آمریکا منتقل شده است، "لیو" نام دارد که یک سگ زیبای سفید رنگ است.

فرانک می گوید، یک مهندس آلمانی که چند سال پیش در کارخانه ای در شهر بابل در شمال ایران کار می کرده، به هنگام پایان ماموریتش با پناهگاه وفا تماس می گیرد و از مسئولان آنجا می خواهد تا مسئولیت مادر لیو و سه توله تازه متولد شده اش را که بی سرپرست بوده اند، برعهده بگیرند. او خود می پذیرد که رویا و یکی از توله هایش را به آلمان ببرد. فرانک و دوستانش هم دو توله دیگر، یعنی لیو و برادرش برنا، را به آمریکا منتقل می کنند.

صاحب لیو که یک خانم آمریکایی به نام شری است، از پذیرش سرپرستی لیو بسیار خوشحال است. او می گوید: "لیو خیلی پرانرژی و عاشق آدم هاست."

فرانک همیشه پس از به سرانجام رسی 1e8 دن تلاش های گروهش، تعدادی عکس از سگ خوشبخت در خانه جدیدش می گیرد و عکس ها را به همراه داستان زندگی آن سگ بر روی اینترنت منتشر می کند. او با این کار می کوشد تا دیگران را به حمایت از فعالیت های گروه تشویق کند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
5
26
آفرین..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
20
11
یعنی خبر مهمتر از این نبود؟
laleh
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
5
3
لطفآ تشریف بیاورید امریکا و ببینید که در پناهگاههای حیوانات امریکا ماهانه حدود سه هزار سگ را در هر شهر با دارو به خواب ابدی میفرستند.
نظرات بینندگان