arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

مالکی یکشنبه آینده به تهران می‌آید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزیر عراق یکشنبه آینده به منظور رایزنی درباره برخی مسائل اقتصادی، مشکل مرزها و آبها و پرونده سوریه به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری عراقی  "براثا"، "شاکر الدراجی" یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون از سفر قریب الوقوع "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق به ایران خبر داد و گفت که این سفر دارای دو بعد سیاسی و اقتصادی است و قرار درباره مشکلات مرزی و موضوع سوریه در این دیدار با مقامات ایرانی رایزنی شود.

وی تاکید کرد که پرونده سیاسی که مالکی با خود به ایران خواهد برد، مهمترین موضوع این سفر است. این پرونده مربوط به اوضاع سوریه و تاثیر این تحولات بر عراق، ایران و منطقه است.

دراجی تاکید کرد: در این سفر مشکلات عراق با ایران از جمله نوار مرزی میان دو کشور و موضوع آبها بررسی خواهد شد. این سفر همچنین دارای بعد اقتصادی نیز خواهد بود. فعالسازی نقش اقتصادی میان دو کشور، نیاز عراق به برق بیشتر،برغم وجود روند برق رسانی ایران به عراق و نیز ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایرانی در عراق از جمله مسائل اقتصادی مطرح در این سفر خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر عراق هفته آینده به ایران سفر خواهد کرد تا طی آن با مقامات مسئول ایرانی دیدار و گفت‌وگو کند.

"علی الموسوی" مشاور اطلاع رسانی عراق اعلام کرد که مالکی یکشنبه آینده در راس یک هیئت وزارتی برای بررسی چند مسئله مهم از جمله برق، انرژی و آب به ایران سفر خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق آخرین بار در اکتبر 2010 و پیش از آنکه بطور رسمی نخست‌وزیری عراق را برای دور دوم برعهده بگیرد، به ایران سفر کرده بود.

مالکی درحالی یکشنبه وارد ایران می‌شود که "مسعود البارزانی" رئیس منطقه کردستان و "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس‌جمهور عراق در ترکیه به سر می‌برند.
نظرات بینندگان