arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۶۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

دولت: دو میلیون و 100 هزار شغل تا یک ماه پیش ایجاد کردیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شورای عالی اشتغال با بیان اینکه وعده 2.5 میلیون شغل محقق نشد، گفت:‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال از ایجاد 2.1 شغل در سال 90 تا دهم اسفند خبر داد که البته بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش انتخاب، محمد عطاردیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به تلاش دولت و مسئولان شورای عالی اشتغال برای ایجاد شغل در کشور گفت: هدف گذاری 2.5 میلیون شغلی که دولت در سال گذشته وعده داده بود محقق نشد و مسئولان دولت این موضوع را نیز اعلام کردند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مباحثی که شورای عالی اشتغال باید به آن توجه کند داشتن استراتژی و راهبرد دقیق درباره چگونگی ایجاد شغل است که متاسفانه این موضوع وجود ندارد.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی اشتغال با بیان اینکه لازمه ایجاد شغل تعیین مسیر دقیق و ارائه برنامه برای این موضوع است، تاکید کرد: برنامه‌های بدون پشتوانه و نظر کارشناسی مطرح می‌شود و برای آنها تصمیم گیری می‌شود.

این کارفرما خاطرنشان کرد: سرمایه و اعتباری که در سال گذشته برای موضوع اشتغال در نظر گرفته می‌شود بیهوده تلف می‌شود و کارایی لازم را ندارد.

به گفته عطاردیان، این مباحث مربوط به این دولت نمی‌شود و دولت‌های گذشته نیز اینگونه عمل می کردند و به پیشنهادات عمل نمی‌کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی افزود: در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال به مسئولان اعلام کردیم در صورت حمایت لازم از کارفرمایان قول می‌دهیم در سال یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

این عضو شورای عالی اشتغال با اشاره به نامه این شورا به کانون عالی کارفرمایان مبنی بر ارائه طرح ایجاد اشتغال در کشور بیان داشت: کارفرمایان برنامه خاصی برای ایجاد شغل در همه بخش‌ها دارند و این موضوع منوط به حمایت دولت از کارفرمایان است.

عطاردیان با بیان اینکه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال از ایجاد 2.1 شغل در سال 90 تا دهم اسفند خبر داد که البته بعید به نظر می‌رسد و این در حالی است که شاهد از بین رفتن بسیاری از کارگاه‌های کوچک و اشتغال موجود است که باید این موضوع را نیز لحاظ کرد.

این فعال بخش خصوص تاکید کرد: براساس آمار مرکز آمار نرخ بیکاری کاهش نیافته و بعید به نظر می‌رسد اشتغال وعده داده شده ایجاد شده باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
16
این 2.1میلیون واقعا اشتغال زایست یا اشتغال زدایی ؟
پارسال که اون 2.5میلیون اشتغال زدایی بود
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
4
به جای این حرفای پوچ بیاید افزایش واقعی حقوق کارگران و بازنشستگان را سر لوحه کار خود قرار دهید .ایجاد شغل جدید پیشکش ،به قول حضرت محمد زکات قدرت اجرای عدالت است.
حامد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
14
خدا روشکر که یه چیزی تو این مملکت برعکس تورم نرخش داره میاد پائین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
7
شغل چیه؟2.5یعنی چه؟من کیم اینجا کجاست
چیزی گفتیم که دور هم بامجلس خوش باشیم وگرنه آدم عاقل که دنبال این حرفا نمیره
نظرات بینندگان