arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

سفر خانوادگی کیش با هدف تبلیغات انتخاباتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محبوبه نژاد یوسفی : اندک اندک فعالیتهای انتخاباتی در میان برخی صنوف نیز رنگ وبوی سایر انتخاباتهارا میگیرد و برخی چهره های صنفی که اندک سابقه سیاسی یا انتخاباتی دارند تلاش میکنند با شیوه های دیگری نظر اصناف رابه خود جلب کنند.

به گزارش خبرنگار ما چندی است که انتخابات اصناف , اعم از انتخابات روسای اتحادیه ها و مجامع امورصنفی شکل وشمایل دیگری به خود گرفته و برخلاف گذشته که سوابق کاری , تخصص و اعتبار شخصیت از نظر مذهبی و صداقت ملاک قرار میگرفت , اکنون وعده های عجیب وغریب و شام وناهار دادن جای انرا گرفته است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین , چندی قبل یکی از اصناف پردرامد شهر مشهد, شاهد انتخابات بود , دراین انتخابات دو گروه کاندیداتوری تشکیل شده بود که اعضای هر گروه با مراجعه به واحدهای صنفی برای جلب رای انها تلاش میکرد .کار تا جایی بالا گرفته بودکه برخی حتی وعده هایی عجیب مانند افزایش کارمزد انها را به هربهانه ای دادند. برخی نیز از توقف عرضه مجوز های جدید صنفی برای افزایش قیمت جواز کسب را داده بودند و حتی عنوان کرده بودند که جواز کسب را هم میراثی کرده وفقط به اعضای خانواده یا بستگان اعضای فعلی جواز میدهند .

در یک انتخابات دیگر , به واحدهای صنفی وعده داده شده بود که بخش بازرسی و نظارت را تا حد تعطیلی کاهش خواهند داد و برخی نیز از وعده هایی حرف میزدند که اصلا درتوان انها نبود مثل دادن وام 10 میلیونی به هر واحد دارای مجوز .

اما دراخرین خبری که به دست خبرنگار ما رسیده , پیرو نزدیک شدن به انتخابات مجمع امور صنقی مشهد , یکی از روسای فعلی شورای اصناف این شهر که اتفاقا سابقه حضور در انتخابات مشهد را داشته , برای برگزاری یک همایش ساده صنفی , روسای اتحادیه ها را به همراه خانواده هایشان , به کیش برده و در یک سفر 3 روزه , حدود 3ساعت میزبان انها برای برگزاری همایشی که هنوز معلوم نیست , هدفش چه بوده است .

در این سفر که حدود 150 مسافر داشته ودر یک هتل مخصوص کیش برگزار شده , فقط 45 مسوول صنفی حضور داشته و مابقی مسافران را خانواده ها تشکیل میدهند .

گزارش خبرنگار ما حاکی است که این اولین بار است که شورای اصناف مشهد , برای یک همایش چند ساعته , روسای اتحادیه ها را برای چند روز به خارج از مشهد و کیش میبرد .

شنیده ها حاکی است که شورای اصناف برای هر مسافر کیش 500هزار تومان , یارانه پرداخت کرده و قرار شده مابقی هزینه را خود مسافران پرداخت کنند ,که البته نباید رقمی زیادی باقی مانده باشد و مبلغ یک تور 3روزه به کیش در این فصل همین حدود است .

تاکنون سابقه نداشته که یک همایش صنفی مشهد , در خارج از استان ویا حتی خارج از شهر برگزار شود , و این سوال را پیش رو قرار میدهد که مسوولان کمیسیون نظارت سازمان صنعت و تجارت خراسان رضوی , بر چه چیزی نظارت میکنند ؟

درعین حال اگر چه تبلیغ رکن اصلی هر انتخاباتی است , اما وارد شدن شیوه های غیرمعمول به جلب رای , از انتخابات های سیاسی به انتخابات هایی که باید رنگ و بوی تخصص و تعهد بیشتر در ان تاثیر داشته باشد , روند مطلوبی به نظر نمیرسد .

خبرنگار ما در این خصوص به اطلاعات بیشتری دست یافته که در روزهای اینده به ان خواهد پرداخت .
 

نظرات بینندگان