arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۳ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

میت رامنی: اوباما را از کاخ سفید بیرون مي‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهارنیوز نوشت: رامنی: اوباما را از کاخ سفید بیرون مي‌کنم!
میت رامنی در سخنرانی خود که در ایالت نیوهمشایر انجام شد، سیاست های باراک اوباما را به شدت مورد حمله قرار داد. انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه سه شنبه در ایالت های نیویورک، پنسیلوانیا، دلاور، کنتیکت و رود آیلند برگزار شد. این انتخابات که برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه برگزار می‌شود، از ماه ژانویه آغاز شده و با پیشتازی میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست همراه بوده است.

میت رامنی گفت که آمریکا به مسیر جدیدی برای احیای عظمت خود نیاز دارد.
رامنی گفت: "امشب آغاز مبارزه تازه ای است برای متحد کردن همه آمریکایی هایی که یقین دارند، وضع کشور می تواند از این بهتر باشد." میت رامنی ادامه داد: "امشب آغازی است بر پایان سال های یاس آور اوباما و شروعی بر فصلی جدید و بهتر که با هم آن را به تحریر در خواهیم آورد." ستاد انتخاباتی باراک اوباما در واکنش به سخنان آقای رامنی هشدار داد که او با سیاست های بحران‌ساز اقتصادی، "آمریکا را به عقب برگشت خواهد داد."

تحلیلگران با اشاره به لحن آقای رامنی، سخنرانی سه شنبه شب را آغاز رسمی رویارویی او با باراک اوباما در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری عنوان کرده اند.
پس از کناره گیری ریک سنتوروم، سناتور سابق جمهوری خواه از رقابت های مقدماتی که در دهم آوریل اعلام شد، آقای رامنی به عنوان نامزد بالقوه این حزب شناخته می شود.
حزب جمهوری خواه نامزد ریاست جمهوری خود را در کنوانسیون ملی این حزب که در ماه اوت در فلوریدا برگزار می شود، به طور رسمی انتخاب خواهد کرد.

داوطلبی به نامزدی حزب جمهوری خواه برگزیده می شود که بتواند در انتخابات مقدماتی حد نصاب ۱۱۴۴ کرسی از کرسی های این کنوانسیون را به دست آورد.
رامنی تاکنون ۶۹۵ کرسی کسب کرده است. سرنوشت ۲۳۱ کرسی در انتخابات سه شنبه تعیین شد. نیوت گینگریچ، از روسای پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و ران پل، نماینده این مجلس تنها رقبای آقای رامنی هستند که در عرصه رقابت ها باقی مانده اند ولی به گفته تحلیلگران بختی برای نامزدی جمهوری خواهان ندارند. پیش تر، دختر گینگریچ اعلام کرده بود که پدرش منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات در ایالت دلاور است تا درباره آینده حضور خود در این رقابت های تصمیم گیری کند. با این حال، آقای گینگریچ در سخنرانی سه شنبه شب در ایالت کارولینای شمالی به طور مشخص درباره آینده مبارزات انتخاباتی خود صحبت نکرد.
نظرات بینندگان