arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

راهنمای خرید یخچال فریزر+جدول قیمت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر شما هم نقشه خرید یخچال در سر دارید اما هنوز نمی‌دانید کدام مدل را با کدام طرح انتخاب کنید این گزارش را از دست ندهید. ما به شما می‌گوییم در بازار داغ یخچال‌فریزرها چه می‌گذرد.

 

این روزها بازار یخچال‌ فریزرها درست بر عکس خودشان تا دل‌تان بخواهد گرم است. طرح و رنگ و مدل‌ها آنقدر متنوعند که انتخاب را با وجود همه زیبایی‌هایش سخت می‌کنند. اگر شما هم نقشه خرید یخچال در سر دارید اما هنوز نمی‌دانید کدام مدل را با کدام طرح انتخاب کنید این گزارش را از دست ندهید. ما به شما می‌گوییم در بازار داغ یخچال‌فریزرها چه می‌گذرد.


کنار در کنارها محبوب‌تر هستند

با توجه به نیاز خریداران و فروش بازار متوجه می‌شوید که به ندرت می‌شود خانواده‌ای از یخچال فریزرهای جدا استفاده کنند، زیرا با وارد شدن سایدبای‌سایدها به بازار، انگار دیگر فروش در دستان این اجناس است. مزیت‌هایی که این اجناس نسبت به یخچال فریزرهای جدا دارند بسیار زیاد است و از مهم‌ترین آن‌ها جمع و جور بودن نسبت به یخچال فریزرهای جدا هستند. از زمانی که ساید‌بای‌سایدها به بازار عرضه شد دیگر کارخانه‌های بزرگ دنیا روی یخچال فریزرهای جدا کار نکردند ولی سایدبای‌سایدها روز به روز بهتر و پرفروش‌تر شدند.


ایرانی‌های محبوب

از معروف و محبوب‌‌ترین برندهای محبوب ایرانی می‌شود امرسان و لورچ را نام برد که به نوبه خودشان فروش بالایی دارند و با برندهای خارجی کم و بیش در رقابت هستند. امرسان از لحاظ ظاهر، فیزیک و ابعاد دست کمی از برندهای روز دنیا ندارد اما از نظر کیفیت داخلی و تخصص یکسری کم و کاست‌هایی دارد. البته کارشناسان طول عمر فرون یا همان سردکننده این اجناس پایین‌تر از برندهای روز دنیاست، همچنین دینام آن‌ها هم کم‌کارتر از برندهای معروف است. عمر استاندارد این اجناس اما قابل قبول است در ضمن نمونه‌های ایرانی ارزان‌تر هستند. در مورد نمونه‌های ایرانی باید به این نکته اشاره کنیم که واقعا نمونه‌های مناسبی هستند اما متاسفانه مردم گاه به آن‌ها بی‌توجهی می‌کنند و این باعث شده که براساس برخی شایعات، برندهای معتبر داخلی محصولات خود را با نام‌های خارجی به فروش برسانند!


ال‌جی یک گام جلوتر

از شناخته‌شده‌ترین برندهای دنیا می‌شود ال‌جی، سامسونگ و ایندزیت را نام برد که پرفروش‌ترین آن‌ها در کشور ما گویا فعلا ال‌جی است زیرا ضمانتنامه آن تحت نظر شرکت ایرانی به نام گلدایران است. رنج قیمت مناسب و کارایی‌های بالای این برند آن را پرفروش‌ترین برند در ایران ساخته است. برند سامسونگ هم محبوبیت‌های خاص خودش را دارد ولی نصب قطعات آن در خارج از کشور و هماهنگ کردن دینام و موتور آن با ژنراتورهای استاندارد کشورهای تولیدکننده مانند آلمان و ژاپن این برند را در ایران پرمصرف ساخته است.


با کیفیت اما گران قیمت!

ایندزیت برند بسیار معروفی برای تولیدات لوازم خانگی در سراسر دنیاست. این برند 30 سال سابقه تولید لوازم خانگی در ایتالیا دارد. محصولات این برند با کارایی‌های بالا در سراسر دنیا عرضه می‌شود و همین خصوصیات آن را از گران‌ترین اجناس بازار ساخته است. بالا بودن قیمت لوازم‌های این برند آن را از کم‌فروش‌ترین اجناس ساخته اما به هر حال این یخچال فریزرها قابلیت‌های زیادی دارند.

 


سرگرمی با سایدبای‌ساید

حدود 3 سال است که سامسونگ محصول تازه‌ای را به بازار ارائه کرده که توانسته هواداران زیادی را به خودش اختصاص بدهد. هر خانم خانه‌داری با دیدن این محصول بدون تردید برای خرید وسوسه می‌شود! سامسونگ برای نخستین‌بار در ایران ساید‌بای‌سایدی را به بازار عرضه کرده که روی آن یک LCD نصب شده است و می‌شود آن را با آنتن‌های معمولی به شبکه‌های تلویزیونی وصل کرد و دیگر حتی در آشپزخانه و در حال کار هم تلویزیون تماشا کرد. با این کار سامسونگ 2 محصول را در یک مجموعه ارائه داده. ولی بعد از مدت یک سال، برند ایندزیت، آپشن جدیدی را به یخچال اضافه کرد. محصولی که ایندزیت ارائه داد با یک LED و به همراه داشتن دوربین در درون یخچال بود، یعنی بدون باز کردن در یخچال می‌توانید از محتویات داخل آن، دما و رطوبت فضای داخل یخچال باخبر شوید. بعد از وارد شدن این تولیدات جدید توجه بسیاری از خریداران به این یخچال‌ها جلب شد.

 


به رنگ چوب

مدل‌های مختلفی از هر برند در بازار عرضه ‌شده و هر‌سال تنوع آن‌ها زیادتر می‌شود. کارشناسان معتقدند اکثریت مدل‌های زیبا با تنوع رنگ‌ها به برند سامسونگ اختصاص دارد، زیرا طرح‌های جالب با رنگ‌های متفاوت از خود ارائه می‌دهد و این برند به ظاهر بسیار توجه می‌کند.رنگ محبوب این اجناس سفید (یخچالی) است ولی در طول این 2 سالگذشته رنگ‌های نقره‌ای و کرم قهوه‌ای هم فروش بسیار بالایی داشته‌اند. مدل جدیدی که ال‌جی ‌ برای سال جدید، یعنی سال 91 ارائه کرده است بسیار جالب است. این مدل به این شکل است که طرح بدنه یخچال به رنگ آجری با مدل‌های چوبی و با رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای بسیار براق و پرزرق و برق است که طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

 


چگونه یخچال‌های‌مان را بشوییم؟

لازم است به منظور پیشگیری از بوی نامطلوب، یخچال را تمیز نگه دارید. غذاهای فاسد را فورا بیرون بیاورید، در غیر این صورت ممکن است بر سطح پلاستیکی کشوهای دستگاه اثر گذاشته و آن‌ها را کدر کند. برای پاک کردن سطح بیرونی و تمیز ماندن آن از محلول آب گرم و صابون یا مواد پاک‌کننده ملایم استفاده کنید. توصیه می‌شود به طور مرتب قسمت داخلی را تمیز کنید تا از بدبو شدن داخل دستگاه جلوگیری شود. تمامی قطعات داخلی را با محلول جوش شیرین یا ماده پاک‌کننده ملایم و آب گرم شسته و حتما خشک کنید. رطوبت اضافی را با اسفنج و پارچه خشک پاک کنید تا باعث شوک الکتریکی نشود.هرگز از اسکاچ، برس سیمی و فلزی برای تمیز کردن استفاده نکنید. از پاک‌کننده‌های اشتعال‌زا و سمی استفاده نکنید و به هیچ عنوان با دستان خیس سطوح منجمد را لمس نکنید زیرا اشیا در اثر تماس با سطوح سرد بلافاصله به آن می‌چسبند.


آن‌ها چند سال عمر می‌کنند

طول عمر یک یخچال‌فریزر استاندارد 5 سال است ولی اگر ماده‌ سردکننده آن از گاز استاندارد تشکیل شده باشد تا 10 سال هم به طور استاندارد کار می‌کند. عمر این اجناس به نحوه استفاده از آن‌ها هم بستگی دارد اگر به نکات ایمنی از قبیل: کنترل برق، استفاده دینام، تمیز نگه داشتن آن‌ها، تعویض به موقع ماده‌ سردکننده، بررسی سیم برق آن توجه کنید می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. یخچال فریزرها حتما باید از دیوار و لوازم برقی دیگر آشپزخانه فاصله داشته باشد تا خراب نشوند. پایه‌های یخچال فریزر باید تراز باشد تا لق نزند و به یاد داشته باشید روی آن نباید چیزی گذاشته شود، زیرا به یخچال فشار می‌آورد.

نظرات بینندگان