arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

نیسان تهدید شد: اگر از ایران خارج نشوید، قرداد میلیاردی تان با نیویورک لغو می شود

یک مقام ضدایرانی شهر نیویورک در گفتگو با تایمز اسرائیل گفت: "پورش" و "هیوندای" به سرعت متوجه شدند که باید از ایران خارج شوند، اما نمی دانم که چرا نیسان زیاد طولش می دهد و فعالیت خود در ایران را متوقف نمی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوایل ماه جاری، شهر نیویورک شاهد حضور تاکسی های جدیدی بود که مطابق با چالش های خیابان های "منهتن" توسط شرکت نیسان ساخته شده است.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از تایمز اسرائیل، این قرارداد 1 میلیارد دلاری در معرض تهدید قرار گرفته است چراکه بیل دی بلاسیو،، "مدافع عموم" شهر نیویورک این شرکت را تهدید به لغو آن کرده است.

"مدافع عمومی" سازمانی مستقل در امریکا است که بر شهرداری نظارت دارد و از نظر اعتبار و قدرت تنها یک درجه از شهرداری پایین تر است.

دیل بلاسیو، رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال 2000 و عضو سابق شورای شهر نیویورک، با استفاده از قدرت این سازمان از شهردار نیویورک مایکل بلومبرگ به دلیل عدم فشار به نیسان انتقاد کرده است.

سازمان او با راه اندازی گروه "ایران واچ لیست" که با گروه های ایران 180 و اتحاد علیه ایران هسته ای همکاری دارد به دنبال فشار بر روی 13 خودورو ساز بزرگ دنبا برای توقف فعالیت اقتصادی در ایران هستند.

به نوشته ی این نشریه صهیونیستی، هم اکنون "پورش" و "هیوانداری" از بازار ایران خارج شده اند. اما خودروهای نیسان، فیات، ولوو، میتسو بیشی، مزدا و تویوتا هنوز در خیابان های تهران دیده می شود.

این قرار داد میلیار دلاری هم اکنون تحت خطر قرار گرفته است. "بلاسیو" نیسان را تهدید نموده است که یا از ایران خارج شود و یا قرارداد این شرکت خودروسازی با نیویورک در خطر لغو شدن قرار می گیرد.



این مقام ضدایرانی شهر نیویورک در گفتگو با تایمز اسرائیل گفت: "پورش" و "هیوندای" به سرعت متوجه شدند که باید از ایران خارج شوند، اما نمی دانم که چرا نیسان زیاد طولش می دهد و فعالیت خود در ایران را متوقف نمی کند.

گفتنی است، وی یکی از گزینه های مقام شهرداری نیویورک در سال 2013 است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
خودم
|
UNITED STATES
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
2
12
لابد آخرش همه باید در حال رانندگی با پراید و پیکان بمیرند. مسئولین که بنز و بی ام و خودشان را سوار میشوند. بقیه هم که هویجند دیگر که با این کارهایتان حق سوار شدن ماشین های امن و خوب را میگیرید. حالا اگر میتوانید از این تهدید ها فرصت بسازید
عليرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
8
2
اصلا همشون برن، هممون ميريم تيبا ميخريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
1
10
بهتر است مطلب ديگري را درباره رشد اقتصادي اروپا بگويم. كشورهاي غربي و اروپايي دهها سال است كه پتانسيل بالاي رشد اقتصادي شان را پشت سر گذاشته اند و اكنون پتانسيل بسيار كمي براي رشد دارند چون تقريبا به سقف رشد اقتصادي رسيده اند و به همين دليل رشد اقتصادي شان پايين است اما كشورهاي در حال توسعه و نوظهور اقتصادي مثل چين و هند . همين الان پتانسيلهاي رشد اقتصاديشان را در حال استفاده هستند حتي با رشدهاي نزديك به دو رقمي.. كشورهاي اروپايي اين رشدهاي بالا را مثلا 20 يا 30 سال پيش دست يافته اند. اما بايد تاسف خورد براي كشور خودمان كه با وجود اينكه پتانسيل بالايي براي رشدهاي حتي دو رقمي دارد و ثروتهاي سرشار نفتي سالهاي اخير. به خاطر بي تدبيري و مديريت غلط اقتصادي دولتيها و ضعف مجالس. در رشدهاي پايين اقتصادي هستيم
پاسخ ها
امیر
| UNITED STATES |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
مگه لیوان آب هست که پر شده باشه؟ از اون حرفها بودها!
نظرات بینندگان