arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

"یک خانواده محترم" به کن رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با پایان صداگذاری فیلم "خرمشهر" (یک خانواده محترم) به کارگردانی مسعود بخشی و تهیه‌کنندگی محمد آفریده با مشارکت کشور فرانسه، این فیلم راهی شصت و یکمین جشنواره فیلم کن شد.

محمد آفریده تهیه کننده فیلم سینمایی "خرمشهر" با اعلام این خبر در خصوص کم و کیف مراحل فنی این فیلم به خبرنگار مهر، گفت: پس از پایان تدوین این فیلم توسط "ژاک کومیتز" تدوینگر خوش سابقه فیلم "پاتریس لومومبا" این فیلم وارد مرحله صداگذاری و تبدیل به سی و پنج شد.

این تهیه‌کننده درباره داستان این فیلم سینمایی گفت: "خرمشهر"(یک خانواده محترم) ملودرام خانوادگی است که داستان آن در دل جنگ و بمباران تهران اتفاق می‌افتد. این فیلم سعی دارد تغییراتی که افراد در طول جنگ می‌کند را به تصویر بکشد. در واقع نگاهی به روند شکل گیری دیدگاه افراد پس از جنگ دارد.

آفریده در پایان در خصوص کارگردانی مسعود بخشی گفت: بخشی یکی از کارگردان‌های خوب سینمای ایران است که آثار موفقی در حوزه فیلم‌های مستند داشته است. آخرین فیلم مستند بلند این کارگردان فیلم "تهران انار ندارد" بود که با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطب مواجه شد. این کارگردان در فیلم "خرمشهر" نخستین تجربه بلند داستانی در مدیوم سینما را کسب می‌کند و خوشبختانه در این فیلم آگاهانه به ماجراهای فیلم ورود پیدا کرده‌است.

لازم به ذکر است بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه، مهرداد ضیایی، بهناز جعفری، داود فتحعلی بیگی و... در این فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کنند.

عوامل فیلم سینمایی "خرم‌شهر"(یک خانواده محترم) عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مسعود بخشی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، مدیر صدابرداری: بهمن حیدری، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح مرزی، طراح صحنه و لباس: محمود بخشی، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: سهیل بیرقی، مدیر تولید: کامران حجازی، مجری طرح: هنر برتر فیروزه‌ای، تهیه‌کننده: محمد آفریده ، تولید مشترک بین‌المللی با حمایت و مشارکت مرکز سیما‌ فیلم.
نظرات بینندگان