arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۰۴۸
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

آقای جوانفکر! گویی نان برخی در دعوا با "هاشمی" است! - مصطفی فقیهی

جوانفکر که اوج سوابقش، ریاست ایرنا در یاسوج و آبادان است و "حضور در یک برنامه رادیویی در دفاع از صدور فتوی قتل سلمان رشدی" را همواره به عنوان یک رزومه ی سنگین بازگو می کند، تصور می کند هاشمی مانند او، آوازه خویش را مدیون عرصه خالی از حریفان دارد، حال آنکه نمی داند (یا نمی خواهد بداند) اگر نام و آوازه و مقبولیتی برای او هست...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


یکم:


موضوع انتصاب مجدد آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبر معظم انقلاب، پاره ای گروه ها و جریان های نوظهور را بشدت غافلگیر و آسیمه سر کرده است، تا آنجا که از سر شتابزدگی و دلواپسی، گاه موضعگیری های نا پخته و خارج از چارچوبی را اظهار کرده اند. برخی از همین نوفعالان (که تا پیش از ظهور دولت فعلی، نامی از انها نبود و شاید حضور در شرایطی چنین را در خواب رویای خود هم نمی دیدند) به طعن و طمع گفته اند "مقام معظم رهبری فرصت های زیای برای جبران در اختیار ایشان گذاشتند اما پیداست که ایشان کمتر به سمت جبران اشتباهاتش پیش رفته است" اما این نکته را نادیده گرفته اند که انتصاب مجدد او،  حاوی چه پیغام و پیامیست و چه کسانی را مخاطب قرار داده است. این همه نگرانی از همین جا برمی خیزد که سنگینی این آزمون با انتصاب مجدد او، برای این دسته از گروه های سیاسی دو چندان نشود و طمع خام تمامت طلبی افزون خواهان جدید بر آب نیفتد. این انتصاب، البته "نقد‌های تخریبگرانه‌ای را از پیشینه هاشمی موجب شد و چون پیشینه او به پیشینه انقلاب گره خورده ، در این ویرانگری بسیاری از بن پاره‌ها و شالوده‌های انقلاب نیز آماج قرار گرفت"

جالب این است که گروه ها و عناصر نگران، همان هایی هستند که همواره به خاطر حوادث پس از انتخابات 88، پیش بینی شیرین "اخراج آیت الله هاشمی از حاکمیت" را مطرح می کردند و در این مسیر، تردیدی به خود راه نمی دادند که "هاشمی به زودی با مجمع خداحافظی می کند" ؛ اینان طی چند سال اخیر کوشیده اند با اتهامات و بهانه های متنوع و افکندن توپ همه تقصیرها و قصورها به زمین حریف، همه جانبه تصویر هاشمی در اذهان عمومی، تیره کنند و با دامن زدن به اتهامات، استفاده ابزاری از مشکلات خود ساخته و مجال دادن غیرواقعی آن در پاره ای مطبوعات، سهمی از مشروعیت و مقبولیت مردمی را برای خود دست و پا کنند.

این گروه ها که از بد حادثه، خود در این سالها بخش هایی جدی از حاکمیت را در اختیار گرفته اند، همواره با شعله ورتر کردن آشوب های ذهن جمعی و تیره کردن فضای سیاسی، راه را بر نقد خود بسته اند و حیات و دوام خود را مدیون این اغتشاش هایی هستند که در اذهان عمومی می افکنند و بر فریفتن آنها، کار داوری درباره کارنامه نه هرگز کامیاب خویش را دشوار می کنند.

دوم:

به تازگی، آقای جوانفکر روزنامه نگار و مدیر نوپا - که گویی در دولت دهم، جا پای همسر سخنگوی تندمزاج دولت نهم گذاشته - در اظهارنظری موهن، هاشمی را به دلیل "سن بالا" ، با بازنشستگی فراخوانده است!

وی در اظهارنظری توهین آمیز خود گفته که "فکر میکنم که نگه داشتن افراد مسن در نظام حکومتی ظلم به آنها و خانواده هایشان نیز هست. آن ها حق دارند استراحت کنند و به شکل مناسبی تجربیاتشان را به دیگران عرضه کنند" و حتماً جناب جوانفکر دست بردار نیستند، مگر این که هاشمی نیز به سلک این نوکیسه گان سیاسی درآید و سلوک خود را با آنان همساز کند!




جوانفکر در این اظهارنظر مغلطه آمیز، تلویحاً تاریخ مصرف هاشمی را پایان یافته وانموده و در بن و بنیاد به طریقی شطینت آمیز و گستاخانه، تعیین تکلیف می کند و حکم اخیر رهبر معظم انقلاب در ابقای او را بی فایده می خواند. این اقدام صرف نظر از آن که مملو از توهین و زشتی است، کشیدن رقم مغلطه ای بر دفتر سیاست و گشودن باب شطح و طامات به پنداره همراهی افکار عمومی با آنان است.

سوم:

جوانفکر به گونه ای در مورد رییس مجمع تشخیص صحبت می کند که گویی آیت الله هاشمی مانند جوانفکر، سوابق و فعالیت هایش پیش و پس از انقلاب ایشان، بر مردم ناشناخته است؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی بر خلاف بسیاری از کسانی که امروزه به او جور و جفا می کنند، نامی بی پشتوانه نیست، تدبیری هوشمندانه و خردی پویاست که توانسته است در هر دوره، مقتضیات آن دوره را به ژرفی درک و دریافت کند و به شیوه اصلاح گری خود را متناسب با آن الزامات به سامان رساند و این نقطه، به درستی دلیل نگرانی این عناصر نوآمده است.

جوانفکر که اوج سوابق مدیریتی اش (پیش از دولت نهم) ریاست دفتر خبرگزاری ایرنا در یاسوج و آبادان است و "حضور در یک برنامه رادیویی در دفاع از صدور فتوی قتل سلمان رشدی" را همواره به عنوان یک رزومه ی سنگین بازگو می کند ، ظاهراً تصور می کند هاشمی مانند او، آوازه خویش را مدیون عرصه خالی از حریفان دارد، حال آنکه نمی داند (یا نمی خواهد بداند)  اگر نام و آوازه و مقبولیتی برای او هست، به قدرت برنامه ریزی و مهندسی اجتماعی و توان و تجربه سالیان او در پیش از انقلاب اسلامی و دوران مبارزه تا پس از انقلاب نیز مدیریت دفاع درخشان ملت ایران در مقابل قدرت های جهانی و سرانجام، اقتدار و مدیریت قابل ستایش او در دوره سازندگی تکیه داده است. نه آن که مهندسی اجتماعی او و کارکرد هر دوره او خالی از خلل و ایراد است اما نقطه های درخشان و مثبت شخصیت و مدیریت بازنگری شده توسط خود در تجربه ای بیست ساله، از او چهره ای ملی و فراجناحی ساخته است که هرگز نمی تواند توانمند و تأثیر گذار نباشد .

مدیر نوپای خبرگزاری ایرنا که طنازانه دل نگران خانواده ی اقای هاشمی و خواستار "استراحت" ایشان شده ، نیک می داند که قیاس "هاشمی سالخورده" و حتی بازنشسته اش با یک جماعت "جوان فکر" ، از جنس "مع الفارغ" است و فاصله ای به سال نوری...

جناب جوانفکر اگر آشکارا معترف نباشند، حتماً در خفا تصدیق می فرمایند که آرمان های محترم دولت قبلی و فعلی به هر معنا و مبنا که در نظر آید، در بطن خود وامدار کسانی چون هاشمی است. اندیشه هایی که امروز پاره ای نوآمدگان به وجود آن می بالند، از آن چشمه جوشیده و مگر می توان شکل گیری ذهنیت نسل جدید انقلاب را فارغ از فعالیت پردامنه عناصری چون او تاویل کرد؟ و مگر می توان ظهور امر مبارکی چون "دوم خرداد " و "سازندگی" (در دولت فعلی) را بدون زمینه سازی و سمت دهی او تصور کرد؟

به یقین، حضور مجدد آیت الله هاشمی در دوره جدید مجمع، تولد تازه و نقادی شده او در تاریخ انقلاب قلمداد خواهد شد و راه بر نوکیسه گان شتابزده، سخت ناهموار خواهد شد.

چهارم:

نکته ی آخر آنکه گویی تندی و اهانت و نامرتبط گویی های برخی نورسیدگان در دوره ی فعلی، راه ماندگاری و پیشرفت  های متنوع نیز شده، و الا هر ناظر منصف سیاسی می داند که حضور اخیر احمدی نژاد در مجمع  و اظهارات تشکرآمیز هاشمی از وی در جلسه اخیر مجمع؛  می تواند نقطه ی عطفی باشد و شاید خطی بر پایان درگیری های دولت و مجمع؛ اما گویی برخی نان شان در دعوا با هاشمی است!

توضیح: چند سال پیش طی یادداشتی با عنوان "اراذل سیاست" در بخشی از نقد اظهارات موهن فاطمه رجبی در مورد آیت الله هاشمی، توضیحاتی در مورد "موضع خود در قبال سیاست های ایشان" داده بودم که بد نیست مجدداً دراینجا بازگو کنم : نگارنده خود بخشی از سیاست های آقای هاشمی را قابل نقد می کند. چرا که هیچ تاریخی تا آنجا که تاریخ بشری است مقدس نیست، آدمیان همه تر دامن و خطا آلوده‌اند و "جایی که برق عصمت بر آدم صفی زد/ ما را چگونه زبید دعوی بی گناهی".... بر این اساس هر تاریخی نقدپذیر است، تا نقد نشود، در مرداب سکون خود راکد می‌ماند و گندیده می‌شود. نقد شدن، نشانه زنده بودن است. پدیده‌ای که نقد نشود دیگر از فعالیت و نفوذ بازمانده است، اما آن گاه که حرمت و ادب در برخورد با بزرگان و حتی خطا کنندگان زیر چکمه‌های تحجر له شود و از دایره نقد فراتر رفته و نفی را در بر گیرد، دفاع از شخصیت این بزرگان، وظیفه هر فرد با هر تفکر سیاسی است.

* مصطفی فقیهی
مدیرمسئول

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
|
Spain
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
7
153
زیبا و مستدل بود ممنونم
ناشناس
|
Armenia
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
145
44
بعضی ها باید متوجه باشند که از کیسه رهبری خرج کنند. رهبری الحمدلله درایت دارد و خودش می داند چه تصمیماتی می گیرد.رهبری الحمدلله سیاستمدار-شجاع- با تدبیر و آگاه به امور هستند و مصلحت جامعه را از امثال افرادی که در پی تخریب دیگران هستند بهتر می داند.اگر واقعا اینگونه افراد پیرو رهبر بودند چنین نمی کردند. رهبر می گوید تخریب نکنید انتقاد سازنده کنید با هم باشید. در جهت منافع ملی حرکت کنید. سیاست رهبری جذب حداکثری است ولی متاسفانه بعضی افرادحرف گوش نمی کنند و از رهبری هم انقلابی تر شده اند.خدا هدایت کند این افراد را و برتقوایشان بیفزاید.( البته اگر قابل هدایتند و الا ...
پاسخ ها
بـابـایـــی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
بهترنیست سخنان رهبری را نقل قول نکنیــــــــم تا احیانا رای منفی صحبت هایمان با سخنان رهبری خـــــــلط نشود
کسرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
5
140
گویی ..... جوانفکر چفت و بس ندارد و سخنانش از زبان است و نه از عقل و فکر.......
مسافر هلند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
130
نان را باید به نرخ روز خورد دیگر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
158
6
جناب مصطفی فقیهی

مطلب کیهان امروز تقذیم به شما:

راديو فردا: طرح
ايجاد شكاف در حاكميت ايران شكست خورد(خبر ويژه)

ارگان فارسي زبان
سازمان سيا با بيان اينكه «محاسبات هاشمي رفسنجاني در زمينه طرح رابطه
با آمريكا كلا اشتباه از آب درآمد»، تصريح كرد: هدف از افزايش تحريم ها،
ايجاد شكاف در حاكميت ايران بود اما اين هدف عملي نشد.
وب سايت راديو
فردا در تحليلي خاطرنشان كرد: هاشمي رفسنجاني در نوبت اخير تمايل به
رابطه با آمريكا را علني كرد ولي محكوم كردن اظهارات وي از سوي جامعه
روحانيت تهران و جمعيت موتلفه اسلامي نشان داد كه هاشمي تا چه ميزان
پايگاهش در جناح راست پيشين و اصولگرايان كنوني را از دست داده است.
همچنين در هيچ بخشي از بلوك قدرت اعم از سياسي، نظامي، روحاني و امنيتي
موقعيتي ندارد. او با اظهارات خود نشان داد از دهه 60 در انديشه برقراري
رابطه با آمريكا بوده است.
اين وب سايت مي افزايد: هاشمي با اظهاراتش
درباره رابطه با آمريكا متهم شد كه در آستانه مذاكرات با 1+5 به اقتدار
نمايندگان ايران ضربه زده است. اما خارج از اين مجادلات، فشار خارجي يك
فرصت براي نيروهاي منتقد سياست هاي نظام است تا آن را زير سؤال ببرند و
بدين ترتيب خود را بركشند. يكي از اهداف افزايش تحريم ها ايجاد گسست در
داخل حكومت و تقسيم نيروها به موافقان و تجديدنظرطلبان است. به نظر مي
رسد هاشمي در نزديكي مذاكرات خواسته است از اين كارت استفاده
كند.
راديو فردا ادامه مي دهد: اعتراضاتي كه به هاشمي شد، موقعيتي است
كه نوع نگاه نيروهاي اصلي حكومت به رابطه با آمريكا را بازگو مي كند. اين
مواضع بر اين حقيقت انگشت مي گذارد كه حل بحران هسته اي و يا جلوگيري از
رسيدن آن به نقطه جوش به معناي عادي شدن روابط ايران و آمريكا نيست.
اين
تحليل خاطرنشان مي كند: در كل محاسبات هاشمي رفسنجاني اشتباه از كار
درآمد. حركت وي نه تنها توانست زمينه تنش زدايي با آمريكا را مساعد كند
بلكه باعث تقويت گفتمان ضد آمريكايي در حكومت شد. همچنين عقب نشيني وي
كه فاش سازي نامه به آيت الله خميني را صرفا بيان يك خاطره دانست نه
ارائه يك سياست، نيز موقعيت سست اش در حاكميت را نمايان ساخت كه ديگر در
اردوگاه اصولگرايان محلي از اعراب ندارد. اين اتفاق در مجموع به زيان
هاشمي تمام شد چون در حال حاضر نه نيروهاي اپوزيسيون در موضع قدرتمندي
هستند تا از اين موضع گيري استفاده كنند و نه اساسا آنها جايگاهي براي
هاشمي رفسنجاني قائل هستند. يكپارچگي اصولگرايان در محكوميت موضع
هاشمي در زمينه رابطه با آمريكا پرده از ناكارايي سياست «وسط ايستادن»
هاشمي را برمي دارد. او ديگر چكش تعادل نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
از کیهان نقل میکنی ؟ منبع معتبرتر نبود ؟؟!!
محسن لک
| Netherlands |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
اقای ناشناس مانند تمام همفکرانت هر مطلبی به مذاقت خوش اید در بهترین حالت با بی دقتی و معمولا با غرض پخش میکنی اولا این تحلیل علی افشاریست نه رایو فردا ثانیا اگر بناست این رادیو مرجع باشد خیلی خبرها رو باید ...................................... عزیزم ذوق زده نشو مطالاتت رو بیشتر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
جناب محسن لك،مطالعه زياد گاهي وقتها بدرد نميخوره اون چيزي كه بدرد ميخوره عقل و بصيرته كه درست يا نادرست بودن يه مطلب رو بتوني با اونها تشخيص بدي

در ضمن كيهان فعلا يكي از معتبرترين مراجع خبري براي خيلي ها تو ايرانه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
اقای با بصیرت میشه بگید اون خیلی ها کیان که کیهان مرجع خبریشونه ؟
آرمین 23
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
6
149
به یاد آن شخصی افتادم که در تلویزیون و در مصاحبه زنده, به هاشمی توهین سنگینی کرد و کسی هم واکنشی نشان نداد!!!! آن اتفاق خودش گواه همه ی جریانها بود..
حقیقت گو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
62
تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف
بهتر آن است که اسباب بزرگی فراهم بکنی جناب جوانفکر!
به گمانم سروده ی مردم رو هم خراب کردم رفت پی کارش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
7
90
درود بر حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی
مسافر خسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
60
مگر همین چند وقت پیش علنا در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران آدمی!! نیامد و به او هتاکی نکرد؟؟؟ این موضوع بحث هایی دارد که غالبا نصفش غیر قابل چاپ است..
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
101
چو بيشه زشيران گردد تهي
شغالان درآن كنند پادشهي
ناشناس
|
Canada
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
58
انچکه واضح و مبرهن است دوام انقلاب و نظام بر روی دوش امثال اقای هاشمی بوده وهست ونظام بدون شک وام دار ایشان است ..... و اگر ایشان نقل قول امام را در مورد رهبری در مجلس خبرگان بازگو نمی کردند شاید الان وضع کشور طور دیگری می بود و کسانی امثال اقای جوانفکر به کار اصلی خود ...... مشغول بودند نه در کسوت رجال سیاسی.
پاسخ ها
رزمنده دفاع مقدس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
..... و اگر ایشان نقل قول امام را در مورد رهبری در مجلس خبرگان بازگو نمی کردند شاید الان وضع کشور طور دیگری می بود و کسانی امثال اقای جوانفکر به کار اصلی خود ...... مشغول بودند نه در کسوت رجال سیاسی.
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
70
مملکتی را که در آن کار نیست
هر که گدایی بکند عار نیست!!!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
56
درود بر آقای فقیهی عزیز و دوست داشتنی! ازآقای خاتمی محبوب و عزیزهم کاش یادی می شد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
37
آب که سر بالا بره این اتفاقا می افته !! این کارا فقط از فکرهای جوان برمی آد که فکر شرمندگی از ناپختگی های خود رو در آینده نزدیک نمی کنند . البته شاید اینجا ماندنی نیستند !!!! ولی جواب تاریخ رو باید داد ...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
5
34
شکی نیست که انقلاب اسلامی ایران بی نام خمینی و یاران با وفایش چون مقام معظم رهبری و آیت ا... هاشمی و محمد خاتمی و... در هیچ جای جهان شناخته شده نیست. نوکیسه گان سیاسی در چند ساله اخیر گمان اشتباه بردند که بیشه خالی از شیر است و حتی فکر نکردند که پلنگ های خفته و بیدار در این بیشه هستند و از کیان کشور و ملت و اسلام در مقابل توطئه های جدید دشمن در لباس های پر فریب جوانفکر و امثال آنها، که امروز در عرصه سیاست کلان کشور جولان می دهند، دفاع خواهند کرد. جانم فدای رهبر، درود بر هاشمی و سلام بر روشنفکران متعهد و واقعی جامعه. بی شک مردم کشورمان در طول این هفت سال بسیاری از این نوکیسه گان را شناختند و خوب می دانند که چگونه جریان روشن فکری پایمال جریان جوان فکری گردید. به امید سربلندی بیشتر کشور.
سید الطبا طبایی
|
United States of America
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
31
سلام علیکم جناب آقای مصطفی فقیهی از شما هما نی انتظار است که از کوزه معروف طراوتی جزء این به شخصه ندارم پیشنهاد می کنم بازگشایی صفحه ای بعنوان پاورقی ویاداشت سیاسی از باب نمونه های فوق نسبت به شخصیت آقای هاشمی دراین شرایط لازم وحتی واجب است که جوانان نسبت به جفایی که به وی وبعضا ناروا وکذب بوده نیاز جامعه است گرچه پرهزینه است اما کارهرکسی نیست وبنده حاضرم دراین راستا هرکمکی بتوانم دریغ نخواهم کرد فارغ از اینکه دردوران مدیریتی وی همانگونه که بدان اشاره نمودید خالی از نقص واشکال نبوده ومعصومیت مختص ذات پروردگارومعصومین است سلام گرم مرا به پدر محترمتان حاج مهدی برسانید
مدیر پایگاه دوست عزیز، ضمن تشکر از محبت شما، "انتخاب" چونان گذشته، دست مخاطبان فهیم و گرانقدری چون جنابعالی را برای همکاری، به گرمی می فشارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
47
الحق نهضت زنده هست تاهاشمی زنده هست
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
39
هميشه درطول تاريخ ميرزا آقا خانهايي حضوردارند كه براي رسيدن به مقاصد دنيايي خود بزرگان اين مرزوبوم رابه نشانه رفته اند
;کلک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
21
تاريکي شب را نمي توان ديد!
lمرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
41
بخدا قسم انهایی که امروز تهمت به هاشمی میزنند روزی یا بشیمان میشوند یا ازسر شرمساری و روسیاهی سر به صندوق خواهند برد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
6
24
رهبر معظم انقلاب و آقای هاشمی دو عزیزی هستند که از لیست ترور دشمنان اسلام و انقلاب به سلامت گذشتند تا خاری شوند در چشمان دشمن .تخریب هاشمی تخریب رهبراست.با دشمنان باید با تدبیر برخورد کرد.و هاشمی مدبری توانمند است و اگر روزی با امریکا به مذاکره نشیند.ذره ای به آنان امتیاز نخواهد داد و با کاستن از فشارهای دشمن، در فضایی آرام، رشد وتوسعه کشور با شتاب بیشتری پیش می رود.هاشمی با این کار دشمن را خلع سلاح می کند به شرطی که ابوموسی اشعری سر میز مذاکره نرود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
32
واقعا جای تاسف است برای افراد تازه بدوران رسیده اینطور شخصیتهای بزرگ انقلاب را تخریب میکنند. امیدواریم هرچه زودتر این افراد که کاری جز ایجاد تفرقه در جامعه ندارند از صحنه سیاسی کشور جارو شوند. البته اینها هم از جانب کسانیکه نمی توانند مشکلات جامعه را مرتفع نمایند تحریک میشوند که چهره های زحمت کش و قدیمی انقلاب را تضعیف کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
3
63
کیهان=شیطان
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
آقا با این حرفا برای انتخاب مشکل پیش میاد همه اینو میدونن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
10
23
همانطور که دوران هاشمی و اصلاح طلبان تمام شده دوران فعلی هم به پایان میرسد به فکر آبادانی ایران باشید نه به فکر افراد .
پاسخ ها
نیازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
علی آقا ..لطفا سفسطه نکن
--- اول با نوشتن دوران هاشمی و اصلاح طلبان تمام شده به علاقه یک ملت توهین میکنی ..
--- سپس آنرا با « به فکر آبادانی ایران باشید »مخلوط میکنی که چه بشود؟
افکار مهمند .
ملت هاشمی را دوست دارند همانگونه که امام(ره) را گرامی میداشتند امثال شما چرا نمی خواهید متوجه شوید؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
6
41
درود بر هاشمی مظلوم.
ياور از مراغه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
33
متاسفانه از اول انقلاب بطور ناشيانه كار ما پياده كردن از قطار انقلاب است، خدا قوت دهد. هاشمي اگر كانديداي رياست جمهوري شود راي چشم گيري ميآورد اين هم جواب آقاي جوانفكر و دوستانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
مثل كروبي؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
48
اگر اقای هاشمی مسن وتاریخ گذشته است پس مسن تر از ایشان نیز وجود دارد که میبایست سالها پیش بازنشسته می شدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
نه اون شخص که می فرمایید،نیازاست که باشد تا وقایع زمان آفرینش وعبرتهای نوح و... رابرایمان روایت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
4
45
هاشمی مثل فولاد آب دیده است
به قول امام تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است
حمید
|
Australia
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
61
4
نکنه قرار آقای فقیهی هم بره لندن و دل آقا مهدی خان جهت رتق و فتق امور دانشگاه نازه آزاد شده
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
28
هاشمی چابلوس نیست بلکه خدمتگذار واقعی ملت ورهبراست درود برهاشمی
محسن لک
|
Netherlands
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
17
سلام جناب فقیهی عزیز
در این وانفسای بی تقوایی نقدها خصوصا به سیاستمدار عاشق ایران و اسلام واقعا کار شایسته ای کردید هرچند کمی دیر اما باز هم سپاس فراوان که کشور سازندگیش را مدیون این بزرگمرد است هر چند بقول شما حتی ایشان هم باید نقد شود
اما ذکر یک مطلب را ضروری دیدم این که بزرگان وریش سفیدان کار را به میانسالان بسپارند واقعا لازم است
و چه لزومی دارد حتی شده با ویلچر بر سر کار بمانند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
21
2
جوانکی بیست و چند ساله چه راحت به آقای جوانفکر توهین کرده، این محل بحث است آقای فقیهی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
إ؟اون موقع که شماهایی که دهنتون بوی شیر میده به حجت الاسلام رفسنجانی توهین میکنین محل بحث نیست؟جوانفکر که ناخن انگشت کوچیکه ایشون هم نمیشه!
صفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
2
32
هاشمی از معدود چهره های بعد از انقلاب که از او به عنوان امیر کبیر بعد از انقلاب و مفزمتفکر عرضه سیاست با لخصوص اقتصاد یاد کرد . راهش پررهرو باد
حسین
|
Japan
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
13
برو درب نوشابه برای مشایی باز کن نماد چاپلوسی وسالوس در دولت!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
13
دوستی خواسته که ازآقای خاتمی یاد کنیم چشم
سلام برخاتمی چهره محبوب سالها وبلکه تاریخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
10
درود بر اقای فقیهی.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
14
راستی آقای جوانفکر دوران انقلاب وجنگ از ترس کجا قایم شده بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای جوانفکر بهتر نیست در کلاس اخلاق شرکت کنند واخلاق بیاموزند؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای جوانفکر باپدر وجدشون هم اینگونه سخن میگند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای جوانفکر ،درفرهنگ لغات شخصی شما تربیت یعنی چی؟ادب ونزاکت یعنی چی؟ووو..................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
پيش مهدي هاشمي بلژيك نبوده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
پسرش بلژیک بوده خودش چی؟دهنت بو شیر میده سنت به اون جاها قد نمیده که بدونی ایشون کجای جنگ بودن!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
12
آقای هاشمی خاری بر چشم دشمنان نظام است.درود بر هاشمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
11
واقعا عالی بود. دست نویسنده درد نکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
13
آقاي جوانفكر. از بزرگترين .... اختلاسها .. بيشترين بيكاريها و گرانيها و تورم و چكهاي برگشتي و... در دولت محبوب جنابعالي چه خبر؟ آيا اميدي هست؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
12
ممنون آقای فقیهی عزیز
محمدی
|
Kazakhstan
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
11
من به آقای فقیهی فقط می گویم احسنت !!!!!
ساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
1
11
چرا خفاشان از نور گریزانند! سلام بر هاشمی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
4
5
هاشمی اشتباهات زیادی داشته و کوتاهیها و سکوتهای بی دلیلی کرده در تمامی دوران و سیاستمدار اتفاقا زرنگی نیست چون جنگو تمام کرد همه گفتن او ادامه داد-اصلاح طلبانو پرورش داد و پیروز انتخابات76 کرد و مجلس6ام هم ازشون حمایت کرد ولی زیرابشو زدن-سال84 کاندید شد سکه روی آب شد 88هم از اصلاح طلبان حمایت کرد و نماز جمعه اش آبروشو دو طرف بردن ولی تنها سیاستمداریست که معرفت داره و نمیگه و منت نمیذاره (مثل قضیه پالیز دار که ازش شکایت نکردو...)چه خدماتی کرده و نیز انتقامم نمیگیره.اگر آدم عوضی بود همه بهش نمیپریدن.مردم یه ذره مطالعشونو رو هاشمی زیاد کنن نظرشون راجع بهش عوض میشه.ان شاءالله!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
نظرات شما در مورد آقای هاشمی دو پهلو است.نمی دانم شما در زمان هاشمی بوده اید یا اطلاعاتتان را از نوشته های مختلف به دست آورده اید.فقط در مورد مسئله جنگ تحمیلی مطمئن باشیداگر ایشان فرد موفقی نبودند امام"ره"ایشان را در سال پایانی جنگ به عنوان جانشین فرمانده کل قوا تعیین نمی کردند.البته شاید کاستی هایی هم در زمان ایشان وجود داسته واین دلیل بر عدم شناخت از هاشمی نمی باشد.
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
16
شیر،نشسته وپیرش هم کفتاران را میترساند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
شير نشسته از كفتار ايستاده هميشه بلندتر است .
م.ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۱
0
16
متاسفانه دیگه مملکت ما شده همش از این بد اخلاقی ها و توهین ها,وتمام خدمتگزاران واقعی رو نشونه گرفته.این رفتار زشت رو همه میدونن از کی آغاز شد و توسط چه کسی.دیگه بعد اون همه به خودشون اجازه توهین دادند.آقای جوانفکر هم یکیش
غزل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
1
20
خانواده من کیهان را می خرند چون شیشه با کیهان انصافا خیلی تمیز می شود هه هه هه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
شما ندونسته مرتكب گناه ميشوي
اسماء الهي و نامهاي ائمه معصومين معمولا در روزنامه ها هر روز نوشته ميشوند و شما با اين كارتان بدون اينكه متوجه بشي گناه ميكني
پس با هيچ روزنامه اي شيشه پاك نكن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
حالا تو این گرونی کاغذ سفید ورداریم باهاش شیشه پاک کنیم؟حرفی میزنیا!ولی واقعا من برام سوال شده این همه روزنامه و کارت دعوتی مکه و ... که اسمهای خدا و آیات قرآن توش چاپ شده رو چه جوری باید جمع آوری کرد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
2
5
عالی بود.ممنون
رحیمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
8
این زمستان است که میرود و روسیاهیش به زغالی خواهد ماند که افسوس تنها راهش خواهد بود .
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
13
1
تا امثال فقیهی از هاشمی حمایت می کنند، مملکت در بدختی خود ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
حالا نه که امثال شماها دارید هر روز بهش توهین میکنین ما در خوشبختی غوطه وریم!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
6
آقای هاشمی، معلوم است آنچه نوشتی از دل برآمده و لاجرم بر دل نشسته
سرباز انقلاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
7
جناب آقای جوانفکر... این نیز بگذرد.
حضرتعالی اگر فکر پخته ای داشتی از تاریخ دور و نزدیک عبرت میگرفتی.
خانواده شاه فراری را ببین . نیم پهلوی ها از ترس ایرانی و ایرانیانی که در همه گیتی حضور دارند ، نود درصد دارائی به یغما برده را خرج محافظین خویش میکنند.
این نیز بگذرد ... اما بدان ملت از سر تقصیر کسانی که از آنان زخم خورده باشنذ هرگز نخواهند گذشت .
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۲
0
8
جناب ناشناس که در تمام موارد نظرات منفی و نسبتا" توهین آمیز از جنس جوانفکر بی فکر ارائه می دهید لطفا" به ما هم بگویید حضرت عالی چطور وارد سایت رادیو فردا شدید چون هر بار که روی یکایتی کلیک می کنیم فورا" به سایت پیوندها ارجاع می شویم نا خلف نکند شما و جوانفکر دسترسی آزاد به همه سایت ها دارید که حتما" اینطور است وگرنه چرا بنده نمی توانم وارد این سایت هاشوم کلک!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
2
7
آقای فقیهی عزیز کمی احتیاط کنید.اگر سایت شمام بسته شه کار ما چه خواهد شد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
1
5
از جفای روزگار همین بس که امثال جوانفکرها رودرروی هاشمی می ایستند. هاشمی نابغه ای بزرگ، سیاستمداری زیرک، ایده آلیستی واقع بین، بزرگی با گذشت و روحانیی روشن بین و کوهی استوار است که با همه خطاهایش او را تحسین می کنم. اگر من جای او بودم از شدت ناراحتی از جفاهایی که در حقم شده، سال ها پیش منفجر می شدم.
سیاست این مرد را فقط در یکی از نامه هایش به صدام ببینید، اگر دوست و دشمن ایرادی بر آن داشتند، قطعا امروز آن را علم می کردند. نخبه کشی در جامعه ما ریشه در عوام زدگیمان دارد و این تازگی ندارد.
cocxemgh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
0
0
20
نظرات بینندگان