arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

وعده ی احمدی نژاد: با آغاز فروردین‌ماه كاهش قیمت‌ها آغاز می‌شود

رییس جمهور گفت: از ابتدای فرودین سال آتی، برکات طرح هدفمندی که کاهش قیمت بخشی از آن است، آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جمهور گفت: از ابتدای فرودین سال آتی، برکات طرح هدفمندی که کاهش قیمت بخشی از آن است، آغاز می شود.

به گزارش  خبرگزاری انتخاب؛ محمود احمدی‌نژاد  امروز صبح به منظور دفاع از علی‌اكبر صالحی وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه در صحن علنی مجلس حاضر شده بود،  با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها گفت: هدفمند كردن یارانه‌های كار مشترك دولت و مجلس و یك كار بزرگ است، اتفاقی كه شاید 30 سال جزء آرزوهای ملت ایران و همه دلسوزان ملت بود.

وی ادامه داد: این طرح بالاخره با همت شما و هدایت‌های الهی و به فضل خدا كه آینده ما و همه روابط اقتصادی ما را تضمین می‌كند، به خوبی آغاز و ادامه پیدا كرده است و انشاءالله در آینده بهتر از امروز خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: به طور متوسط بیش از پیش‌بینی یعنی بیش از 20 درصد در همین گام اول در بخش‌های گوناگون انرژی با صرفه‌جویی ملی مواجه هستیم كه این یك اتفاق بزرگ است.

وی با بیان اینكه البته بعضی‌ها طی مقالاتی فقر و بحران را به مردم وعده می‌دهند، تصریح كرد: این مطلب اشتباه است و واقعیت ندارد؛ شما می‌دانید ملت ایران هم بدانند كه یك موقعی می‌گفتند این طرح اولش بد است و بعد خوب می‌شود، اما اكنون كه اولش خیلی خوب شده است می‌گویند اولش خوب شد و آخرش بد می‌شود.

رئیس جمهور تاكید كرد: من این اطمینان را به شما می‌دهم، البته شما این اطمینان را داریم كه به فضل الهی هر روز كه بگذرد وضع بهتر خواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه با اجرای این طرح تازه كاهش قیمت‌ها شروع می‌شود، افزود: سال كه تمام بشود، یعنی با آغاز فروردین‌ماه كاهش قیمت‌ها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: از فروردین‌ ماه بركات این طرح خودش را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره صندوق توسعه ملی نیز گفت: این از آن كارهای بزرگی است كه شما پایه‌گذار آن هستید و اتفاق بزرگی است كه درحال رخ دادن است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: شما می‌دانید كه 40 سال شعار اقتصاددان‌ها و دلسوزان ما به خصوص در دوره انقلاب اسلامی این بوده كه ما درآمدهای نفت را ببریم در سرمایه‌گذاری‌های ملی و ماندگار و هر بار در قانون بودجه و برنامه تلاش و زحمت كشیده می‌شد و دولت و نمایندگان حرص می‌خوردند اما بالاخره درآمدهای نفت كلش هزینه می‌شد و می‌رفت.

وی با بیان اینكه برای اولین بار این طرح كلید خورد كه در مصوبه بودجه 20 درصد درآمد نفت بلوكه شد، اظهار داشت: دولت از این طرح استقبال و همراهی كرد و بنا شده است كه ظرف 5 سال این 20 به 35 درصد برسد كه این یك انقلاب اقتصادی در ایران است.

رئیس جمهور تاكید كرد: این یك كار ماندگار است كه از شما و این دولت به فضل الهی خواهد ماند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه مصوبه خوبی را تنظیم كرده‌اید، گفت: یك نكته‌ای در آن دارد كه من آن را با شما درمیان می‌گذارم و شما خودتان ببینید كه چطور می‌شود این نكته را اصلاح كرد.

وی گفت: تبصره‌ای در این مجموعه مواد مربوط به صندوق است كه می‌گوید تسهیلات این صندوق فقط هزینه ارزی بشود؛ این شاید از یك نگرانی بوده است، نگرانی اینكه دولت نتواند ارز را بفروشد.

رئیس‌جمهور در پایان سخنان خود از همكاری نمایندگان مجلس برای رأی‌اعتماد به گزینه پیشنهادی تصدی وزارت امور خارجه تقدیر و تشكر كرد.

نظرات بینندگان