arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

علامه و خواجه نصیر در تهران می مانند

سازمان سنجش به کرج و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی به ساوه منتقل خواهد شد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : بحث خروج هیچ یک از دانشگاه های علامه و خواجه نصیر از تهران مطرح نیست .
علی اکبر متکان در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه تجمیع هر یک ازاین دانشگاه ها ادامه دارد ، افزود : این دانشگاه ها دارای ساختمان ها و مراکز پراکنده و زیادی هستند و تجمیع ساختمان های هر دانشگاه در یک مرکز، کاری زمان بر است.

وی گفت : این کار با توجه به هزینه های بالا و نوع مدیریت حاکم بر مراکز پراکنده آنها ، با مشکلاتی مواجه است که باید حل شود.

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : امیدواریم مطابق قول رئیس دانشگاه خواجه نصیر ، تجمیع این دانشگاه در قالب یک مرکز تا تابستان آینده به سرانجام برسد .

متکان همچنین درباره معافیت عوارضی دانشگاه ها گفت : برای دریافت معافیت عوارض دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی زیرنظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز دولت امسال لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است .

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شهرداری ها مسئول ارائه خدمات در داخل دانشگاه ها نیستند و این کار هزینه های فراوانی برای دانشگاه ها دارد ، افزود :‌ امیدواریم دانشگاه ها نیز مانند آموزش و پرورش ، از پرداخت عوارض معاف شوند.


معاونت دانشجویی منتقل نمی شود


معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : بحث انتقال معاونت دانشجویی این وزارتخانه مطرح نیست.

علی اکبر متکان افزود : این معاونت با توجه به تعداد زیاد ارباب رجوع و وابستگی به ستاد مرکزی ، نمی تواند از این ستاد جدا شود.

وی گفت : پس از مشخص شدن نتیجه نهایی ایجاد شدن یا نشدن سازمان دانشجویی ، و درواقع تبدیل شدن معاونت دانشجویی به این سازمان ، درباره انتقال آن تصمیم گیری می شود.

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین از تصمیم گیری برای انتقال برخی از بخش های دیگر زیرنظر این وزارتخانه نیز سخن گفت .

متکان با بیان اینکه سازمان سنجش به کرج و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی به ساوه منتقل خواهد شد ، افزود : انتقال این بخش ها نیز منوط به تأمین امکانات مورد نیاز هر سازمان در استان یا شهر مقصد است .

وی همچنین از تجدید نظر در انتقال پژوهشگاه ها خبرداد .

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : برخی از پژوهشگا ها باید براساس سنخیت و آمایش سرزمینی به شهرستان ها منتقل و برخی دیگر باتوجه به نیاز دانشگاه ها جانمایی شود.

متکان افزود : برخی پژوهشگاه ها نیز متعلق به سایر دستگاه های اجرایی است و درحال بررسی هستیم تا اختیار آنها برای ساماندهی به ما واگذار شود.

وی گفت : کمیته هایی تشکیل شده است تا مشخص کنند چه مراکزی باید از تهران بروند و هر مرکز باید به کجا برود.

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : بند ( ج ) ماده 24 قانون برنامه توسعه پنج ساله پنجم، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را ملزم به رعایت مقررات حاکم بر دستگاه های عمومی نکرده و دراین مورد فقط مواردی استثنا قرار داده است .

متکان افزود :‌ این بند همچنین مقرر کرده است اعتبارات اختصاص یافته از منابع دولتی به دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی ، کمک تلقی و برای حل مشکلات دانشگاه ها بیشتر تلاش شود .

معاون اداری مالی و منابع انسانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری همچنین از تشکیل چهارکمیته برای تدوین آئین نامه ها و دستورالعمل های مورد نیازآنها تا پایان سال خبرداد .

 

نظرات بینندگان