arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱

فیروزآبادی: حمایت ما از سوریه فکری بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما هم از نظر فکری و معنوی از سوریه حمایت کردیم و در تصمیمات مثبتی که دولت سوریه گرفته نقش داشتیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه همایش امنیت پایدار که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مکتب امام امروز به امنیت کشور نمره بسیار خوبی می‌دهم زیرا مرزهای ما و کشور ما امن و فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی ما در آرامش و امنیت اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص کنفرانس 1+5 و نتایج آن گفت: اجلاس 1+5 برابر تصمیم همه مقامات نظام بر عهده آقای جلیلی و معاون ایشان است و آنها در این خصوص صحبت می‌کنند.

فیروزآبادی در پاسخ به سؤالی در خصوص مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از این مجلس و مجلس هشتم راضی هستیم. خوشبختانه مجلس ما نگاهش به امنیت ملی و مسائل داخلی خوب است.

وی ادامه داد:‌انتظار ما از مجلس امروز این است که بیشتر با مردم ارتباط داشته باشند و نیازها و درد و دل مردم را بشنود و در جهت حل آن و سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری قانونگذاری کند. این اصلی است که امنیت ملی را ایجاد می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر تعامل هر چه بیشتر قوای سه گانه گفت: سطح سه قوه بالاست و مقام معظم رهبری که فرمودند سران سه قوه  با هم تعامل داشته باشند سطح‌شان از همه آنها بالاتر است و من به عنوان یک سرباز کوچک فقط می‌توانم مثل بقیه مردم بگویم که سران سه قوه به حرف‌های مقام معظم رهبری گوش و عمل کنند و تعاملاتشان را از صورت تشریفاتی جلوی دوربین‌های تلویزیون به جلسات میان خودشان برده و عمیقا راجع به مسائل میان قوا بحث و گفت‌وگو کنند.

فیروز‌آبادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای دخالت ایران در سوریه از سوی غرب گفت: غرب با ایران دشمن است و به دنبال این می‌گردد که هر چیز را به ایران نسبت دهد و مسئله سوریه و حمایت ما از امت سوریه به حضور در مکتب امام و اسلام ناب برمی‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از اصول اندیشه دفاعی امنیتی امام و اسلام مسئله فلسطین است. خداوند فرموده نگذارید کافران بر مسلمانان مسلط شوند. حال صهیونیست‌های خونخوار توسط آمریکا و اروپا به فلسطین فرستاده شدند و زمین‌های آنها را غصب کردند و آنها را می‌کشند. خب این بر ما واجب است که از مسلمانان حمایت کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سوریه تنها کشوری است که طی 40 سال گذشته و حتی بعد از آن در برابر این تهاجمات صهیونیست‌ها به فلسطین ایستاده و مقاومت کرده و این را ایستادگی سوریه بر اجرای حکم قرآن می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم. هر چیزی که در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد از او حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اما اینکه در سوریه به آن معنا که غرب می‌گوید دخالت داریم درست نیست. ما که دشمن مردم سوریه نیستیم. سوریه کشور دوست و خط مقدم مقاومت است و ما هم از نظر فکری و معنوی از آنها حمایت می‌کنیم. و در تصمیمات مثبتی که دولت سوریه گرفته جمهوری اسلامی نقش داشته. تصمیمات درستی که آقای بشار اسد در قبال مردم خود گرفته و اینها بر اساس همین مبانی امنیت پایدار است. ما می‌خواهیم سوریه امنیت داشته باشد و کمک خواهیم کرد که امنیت سوریه پایدار شود که تا حدود زیادی به دست آمده است.

فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: جنایتکارانی که می‌روند مردم یک کشور را به دلیل عدم همکاری می‌کشند در سوریه دخالت دارند کشور های اسلامی که سلاح‌های اسرائیلی را می‌گیرند و به دست مزدوران اعزامی استکبار جهانی به سوریه می‌رسانند و مردم سوریه را می‌کشند اینها دخالت کرده‌اند.

 

نظرات بینندگان