arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۱

قرائتی: دختر و پسر را در دانشگاه قاطي كرديد، به حجاب دختر در گورستان گير مي دهيد؟ / محال است كه با اين كارها درست شود

وي خطاب به مديران سازمان گفت: نمي خواهد انقلاب را صادر كنيد، ظهر كه شد، نماز برويد، در جايي كه هزار نفر براي تبليغ اسلام جمع شدند، هنوز در الفباي اسلام مانده اند! ديدم كه زكات از حج مهم تر است و در قرآن بيشتر بر زكات تاكيد شده است تا حج، خدمت مقام معظم رهبري رفتم و گفتم: من در مسلماني خود شك دارم...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الاسلام والسملمين محسن قرائتي رييس ستاد اقامه نماز و رييس بنياد فرهنگي مهدي موعود(عج) ، گفت: محال است که حجاب با این کارها درست شود

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" ؛ وي در ابتداي سخنان خود با اشاره به سخن معروف امام خميني (ره) «جمهوري اسلامي نه يك كلمه بيشتر و نه يك كلمه كمتر»، اظهار داشت: هر كجا فردي موضوعي را ميان 2 كلمه قرار داد، يك سوي آن دروغ است، مثلاً كسي بگويد: آقاي فلاني من فقط تو را دوست دارم، اين سخن دروغ است.

حجت الاسلام قرائتي با بيان اينكه در قرآن نيز از عبارت فقط استفاده شده است، به تشريح اين موضوع پرداخت و ابراز داشت: حال در اينجا يا بايد بگوييم نغوذ بالله خداوند دروغگو است، به طوري كه در آيه قرآن آمده است: «لا اَسئَلُكُم عليهِ اَجراً اِلاّ المَوَدَةَ في القُربي»، پيامبر مطرح مي كند، من چيزي جز مودت و محبت با خويشاوندانم را از شما نمي خواهم، در اينجا معلوم مي شود كه راه رسيدن به خدا فقط از طريق محبت و دوستي با اهل بيت ميسر است.

وي با تاكيد بر اينكه راه اهل بيت (ع) تنها مسير صحيح رسيدن به خداست، در خصوص برخي از اعمال اسلام، افزود: در اسلام مي گويد كه اذان را بر پشت بام خانه ها بگوييد، در كجاي اسلام است كه اذان را در بالاي مناره 90 متري بگويند؟ در نهج البلاغه ويژگي محراب را بيان مي كند كه ساده باشد، حال كجا محراب هاي ما ساده است!؟

رييس ستاد اقامه نماز بيان داشت: اينكه از طريق موسيقي مي خواهند به خدا برسند، كجا اسلام اين را مي گويد! در كشور ما 20 سال است كه قاريان بين المللي را دعوت و مسابقه برگزار مي كنند، در حالي كه در قرآن تدبر را در كنار تلاوت بيان مي كند، حال با اين همه بودجه اي كه صرف برگزاري آن شده است، چه مقدار صرف تدبر قرآن شده است؟!

وي با اشاره به اينكه در نمايشگاه بين المللي قرآن انواع و اقسام قرآن ها با خط هاي مختلف وجود دارد، ادامه داد: اينكه كسي آية الكرسي را روي دانه برنج مي نويسد، يا اينكه كسي ديگر قرآن 40 تُني را نوشته است، در كجاي اسلام است؟ آيا واقعا اين كار دعوت و تدبر به قرآن است!؟

حجت الاسلام قرائتي با بيان اينكه در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نماز ميان كارمندان آن اهميت داده نمي شود، خاطرنشان كرد: در شكل خوشبينانه 200 نفر از هزار كارمند سازمان به نماز اول وقت و جماعت اهميت مي دهند و 800 نفر باقيمانده نسبت به اذان اذان بي اعتنا هستند، در اين حال كه شما به نماز اهميت نمي دهيد، چگونه مي خواهيد اسلام را در جهان صادر كنيد!؟

وي با تاكيد بر اينكه نبايد پول بيت المال صرف امور بيهوده شود، ضمن گلايه از نحوه هزينه كرد اعتبارات در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، افزود: نبايد اوقات ارزشمند را بيهوده صرف كرد. در روز قيامت از وقت و پول هزينه شده، سوال خواهد شد، اگر روزي يك برنج دور ريخته شود و آن را در 70 ميليون نفر ضرب كنيم، طي يك سال چه مقدار برنج در ايران به هدر خواهد رفت! اكثر شما مقلد امام هستيد، امام خميني در فتواي خود مي فرمايد: دور ريختن نصف ليوان آب، اسراف است، اسراف گناه كبير است و گناه كبيره، عدل را فاسد مي كند، پس اگر امام جماعتي بيش از نصف آب ليوان وضو گرفت، نماز او اشكال دارد، چون از عدالت خارج شده است.

رييس بنياد فرهنگي مهدي موعود با اشاره به اينكه بايد توجه داشت كه بيت المال را در كجا خرج كرد، خطاب به مديران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اظهار داشت: دلتان را به بودجه خوش نكنيد، اينكه بودجه صرف نمايشگاه قرآن يا فلان كاشي كاري كه خط آن را هيچ جنّي نمي تواند بخواند، چه بهر ه اي براي اسلام دارد؟!

وي با بيان اينكه مديران نبايد در انجام امر الهي، خود را مقيد به برخي از امور دنيايي كنند، افزود: من خودم را مثال مي زنم تا به كسي بر نخورد، اگر قرار باشد به نماز جماعتي بروم و در اين حين عمامه ام در جوب بيفتد، فوري شما را زنگ مي زنيد كه مشكلي براي تان پيش افتاده و نمي توانيد به نماز جماعت برويد! مگر اين نيم كيلو پنبه چه ارزشي دارد كه نماز جماعت را كنسل مي كنيد!

حجت الاسلام قرائتي با ابراز تاسف از اهميت ندادن به جايگاه نماز در سازمان مزبور، بيان داشت: اگر در اينجا پسر من حضور داشت و 6 بار من او را صدا بزنم كه آقازاده با شما هستم و او در اين 6 بار جواب من را ندهد، شما نمي گوييد، چه پسر بي ادبي! حال اگر كسي كه صداي اذان را بشنود، دو بار «حي علي الصلوٍة»، دو بار ديگر «حي علي الفلاح» و بار ديگر «حي علي خير العمل» به او گفته شود و همچنان نسبت به اقامه نماز بي اهميت باشد، اين شخص بي ادب نيست!؟

وي خطاب به مديران سازمان گفت: نمي خواهد انقلاب را صادر كنيد، ظهر كه شد، نماز برويد، در جايي كه هزار نفر براي تبليغ اسلام جمع شدند، هنوز در الفباي اسلام مانده اند! ديدم كه زكات از حج مهم تر است و در قرآن بيشتر بر زكات تاكيد شده است تا حج، خدمت مقام معظم رهبري رفتم و گفتم: من در مسلماني خود شك دارم، اينكه 30 حج واجب و عمره رفته ام، فرداي قيامت از من بپرسند كه اين 30 حج را انجام دادي، چرا به جاي آن براي زكات كاري نكردي! چه جوابي دهم، آقا گفتند: اگر اين طوري مي گوييد، خيلي ها بايد به مسلمان بودن خود شك كنند.

رييس ستاد اقامه نماز به طرح اسلامي كردن دانشگاه ها اشاره كرد و ادامه داد: من كاري به قانون ندارم، اينكه در دوره ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان دختر و پسرها مجزا درس مي خوانند و ناگهان اين 4 ميليون و 700 هزار نفر دختر و پسر را با هم قاطي مي كنيم، حال كميسيون اسلامي كردن دانشگاه را توليد كرديم و وزير و چند تا رييس دور هم جمع مي شوند، به كجا مي رويم!؟

وي افزود: دختري در قبرستان بالاي سر قبر پدرش گريه مي كند، در اينجا مي گوييم كه دختر جان حجابت را درست كن! شما دختر و پسر را در دانشگاه قاطي كرديد، به حجاب دختر در گورستان گير مي دهيد! محال است كه با اين كارها درست شود.

حجت الاسلام قرائتي با اشاره به اينكه طرح تفكيك جنسيتي در دانشگاه الزهرا، مترو و حرم امام رضا(ع) اجرا شده است، پس مي توان اين كار را كرد، بيان داشت: برنامه درس هايي از قرآن 32 سال است كه پربيننده ترين برنامه مذهبي تلويزيون است، براي هفت سال ديگر هم برنامه پخش نشده مطلب آماده دارم، اين كار را از خانم ها ياد گرفتم كه سبزي خرد مي كنند تا براي 6 ماه ديگر داشته باشند!

وي با انتقاد از اينكه رياست سازمان تبليغات اسلامي و رياست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي كه حتي يك بار براي مشورت با او تماس نگرفته اند، افزود: به رئيس سازمان بگوييد قرائتي از سازمان ناله دارد، اين حرف ها اتمام حجت است!
نظرات بینندگان