arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۳۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
قطع همکاری کیک بوکسینگ واکو با فدراسیون انجمن های ورزشی

نصیری: آقایان بگویند بودجه ما را کجا خرج کردند / فدراسیون رزمی، بنگاه تجاری است

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو به دلیل مشکلات فراوان و حمایت نشدن، از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن های ورزشی انصراف داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو به دلیل مشکلات فراوان و حمایت نشدن، از ادامه همکاری با فدراسیون انجمن های ورزشی انصراف داد.

به گزارش انتخاب، ناصر نصیری رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو که عصر امروز در یک نشست خبری شرکت کرده بود، با اعلام این خبر عنوان داشت: انجمن کیک بوکسینگ واکو عضو نهادهای رسمی بین المللی از جمله «گایسف» می‌باشد و تنها مرجع قانونی «کیک بوکسینگ» در ایران است که سال‌ها قبل پس از احذ مجوزهای لازم به صورت قانونی در ایران فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه آقایان نه تنها حمایت نمی‌کنند، در مباحث داخلی و فنی ما نیز دخالت می‌کنند، به همین دلیل به صورت رسمی از همکاری با فدراسیون انجمن‌های ورزشی انصراف می‌دهیم و چون گذشته به صورت مستقل فعالیت می‌کنیم.

انجمن کیک بوکسینگ سال‌ها است که مشکلات زیادی دارد. ما تنها انجمنی هستیم که در مسابقات بین‌المللی تحت حمایت کمیته ملی المپیک آسیا هستیم. طی این سال‌ها نیز تلاش زیادی کردیم تا به مسئولان اطلاع‌رسانی کنیم که جایگاه این انجمن کجاست. فدراسیون انجمن‌های ورزشی یک بنگاه تجاری شده است. از زمانی که ریاست این فدراسیون برعهده حضرتی بود، درب این فدراسیون باید بسته می‌شد، سالهاست هر کسی می‌خواست در انتخابات‌های مختلف رأی بیاورد، از این فدراسیون سوءاستفاده می‌کرد. به نظرم این فدراسیون باید تعطیل شود.

نصیری با انتقاد از تعدد سبک‌های مرتبط با کیک بوکسینگ اظهار داشت: مگر می‌شود یک رشته را با یک پسوند یا پیشوند تغییر داد؟ چرا باید در فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی سبک‌های متعدد کیک بوکسینگ فعال است؟ متولی اصلی کیک بوکسینگ در ایران انجمن ماست. در دنیا هم این رشته را به اسم ما می‌شناسند، همان طور که در دنیا فدراسیون کاراته، جودو، تکواندو، بوکس و… داریم و دیگر هیچ فدراسیونی موازی با این فدراسیون‌ها نداریم، کیک بوکسینگ واکو هم دقیقاً به همین شکل است. هیچ متولی دیگری ندارد. انجمن ما هم در ۶ رشته مبارزه‌ای علاقمندان فعالیت می‌کنند. سه رشته آن مبارزه‌ای است و در رینگ ورزشکاران فعالیت می‌کنند، فول کنتاکت، لوکیک و کی‌وان و سه رشته پوینت، لایت کنتاکت و کیک لایت که روی تاتامی انجام می‌شود. رشته دیگری هم داریم به نام موزیکال فرم، به غیر از این ما هیچ رشته دیگری تحت عنوان کیک بوکسینگ نداریم.

رئیس انجمن کیک بوکسینگ واکو که تاکید دارد از امروز به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد، گفت: فدراسیون رزمی یک بنگاه تجاری شده است. از زمانی که ریاست این فدراسیون برعهده حضرتی بود، درب این فدراسیون باید بسته می‌شد، چرا؟ برای اینکه هر کسی می‌خواست در انتخابات‌های مختلف رأی بیاورد، از این فدراسیون استفاده می‌کرد. به نظرم این فدراسیون باید تعطیل شود.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود گفت: می‌گویند ناصر نصیری سختگیر است، اما من سختگیر نیستم و می‌گویم که باید طبق قانون رعایت شود. ضمن اینکه ما به هیچ عنوان زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی نبودیم و دیگر نخواهیم بود. در آن مقطع به ما اعلام کردند باید در فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت کنیم ما هم قبول کردیم، اما از چاله به چاه افتادیم. کاش قبول نمی‌کردیم. هدف ما از ورود به فدراسیون گرفتن کمک‌های مختلف برای ورزشکاران بود که اصلا این طور نشد، آنها در کار ما دخالت می‌کنند، کارشکنی می‌کنند، در اعزام‌های ما دخالت می‌کنند، اسامی ورزشکاران ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ خط می‌زنند و در واقع استقلال را‌‌‌‌‌‌‌‌ از ما می‌گیرند و حتی کمک هم نمی‌کنند. جدایی ما از این فدراسیون باعث می‌شود ما کارهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم. حالا با کمیته ملی المپیک صحبت می‌کنم، مربی می‌آورم، همه کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌ خودمان انجام می‌دهیم و در بحث مالی هم کمیته ملی المپیک به ما کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا قبلا بودجه‌ای که برای انجمن شما تخصیص داده شده بود مستقیم به حساب انجمن واریز می‌شد یا به حساب فدراسیون، اظهار داشت: قبلا کمیته ملی المپیک بودجه ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به حساب فدراسیون انجمن‌های ورزشی واریز می‌کرد و اصلا مشخص نمی‌شد این پول کجا خرج می‌شود، اما حالا دیگر این طور نخواهد بود. هر پولی که کمیته ملی المپیک به فدراسیون بابت ما می‌داد، حالا آن سهم انجمن باید به خود انجمن تعلق بگیرد؛ چراکه در گذشته پول به حساب انجمن واریز می‌شد و گرفتن آن پول از فدراسیون ورزشی مصیبت بزرگی بود. شما حساب کنید ما در انجمن کیک بوکسینگ واکو تمام کمیته‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، اما فدراسیون به ما می‌گفت که شما حق هیچ گونه مکاتبه‌ای با هیچ کجا را‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارید. خب، این طور که نمی‌شود. در هر صورت ما تصمیم نهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ گرفتیم و از این فدراسیون جدا شدیم.

نصیری در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: چند ماه پیش جواد نصیری رئیس انجمن موی‌تای از استقلال این انجمن خبر داد. حالا هم ما این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌ کردیم. بنده مسئولیت‌های زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در کنفدراسیون آسیا دارم؛ مدیر اجرایی هستم، شما حساب کنید، نام این سازمان انجمن و یا فدراسیون است. در تمام دنیا این طور است، اگر شما یک موسسه خیریه داشته باشید حق دارند از تمام مبالغی که هزینه شده است، سؤال بپرسند که این پول کجا خرج شده است. ما سوالمان این است که پول‌های انجمن کیک بوکسینگ واکو کجا خرج شده است؟! 6 سال است می‌گوییم برای کمیته‌ انجمن‌های کیک بوکسینگ واکو استان‌ها وسایل ایمنی تهیه کنید اما تا به امروز فدراسیون حتی یک دستکش هم نخریده است. ما خودمان خریدیم، گمرکی دادیم و در مسابقات قهرمانی کشور استفاده کرده‌ایم.

جواد نصیری رئیس فدراسیون موی تای: مگر ما ایرانی نیستیم که این گونه در کارمان سنگ اندازی می کنند؟!

در ادامه نشست خبری جواد نصیری، رئیس فدراسیون موی‌تای اظهار داشت: بر اساس قانون مصوب ریاست جمهوری که رئیس جمهور و وزیر محترم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌ امضاء کرده‌اند، فدراسیون‌ها یک نهاد عمومی، غیردولتی با اختیارات نامحدود است. حرف ما این است؛ قانون را‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت کنید. اگر ما هم غیرقانونی حرف می‌زنیم به ما بگویید. آیا ما ایرانی نیستیم و از کشور دیگر آمده‌ایم؟ همه ما به دنبال بالا بردن پرچم ایران عزیز هستیم. واکو می‌خواهد اعزام شود، سنگ‌اندازی می‌کنند. پدر قهرمان جهان ما با من تماس گرفته و می‌گوید؛ آقای نصیری به موی‌تای شورای برون مرزی نمی‌دهند، حالا ما باید چه کار کنیم؟ اصلا حق با دوستان است؛ حداقل حرف ناصر نصیری و ورزشکاران ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ که مدال طلای مسابقات مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌ کسب کرده‌اند را‌‌‌‌‌‌‌‌ بشنوند. همین ورزشکارمان که امروز اینجا حضور دارد، در بازی‌های داخل سالن، دندان او شکست، بینی او شکست، با هزینه شخصی مشکلات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کرد و سه سال و نیم او بیکار بود. با دست خالی زندگی کرد. کیک بوکسینگ واکو برای ایران است، ما نوکر جامعه موی تای و کیک بوکسینگ واکو هستیم. حرف ما هم همین است، یک کلام، هرچه را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خود می‌پسندید برای کیک بوکسینگ واکو، موی‌تای و ساواته هم بپسندید.

نظرات بینندگان