arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۱۳۴
تعداد نظرات: ۱۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

نمایش چهره ی حضرت علی (ع) در سریال پر هزینه ی "عمر بن خطاب"/ حضور چهره پرداز مشهور ایرانی در این سریال + تصاویر

سریال تلویزیونی عمر بن خطاب که قرار است در ماه رمضان از شبکه ی MBC پخش شود با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.بر اساس این گزارش، در کنار نمایش چهره های عمر و ابوبکر در این سریال، چهره ی مبارک حضرت علی (ع) نشان داده می شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سریال تلویزیونی «عمر بن خطاب» که قرار است در ماه رمضان از شبکه ی MBC پخش شود با مخالفت های گسترده ای مواجه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.ir ، این سریال توسط شبکه ی MBC که متعلق به «ولید بن ابراهیم ال ابراهیم» و موسسه «بنیاد قطر» است، تهیه شده است.

به گفته ی سخنگوی گروه شبکه های MBC، این سریال یکی از بزرگترین تولیدات در طول تاریخ تلویزیون در جهان عرب است.

پخش این فیلم با مخالفت هایی از سوی مفتی اعظم عربستان سعودی و الازهر مواجه شده است.



الازهر نمایش چهره ی اهل بیت پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان را ممنوع اعلام کرده است.

از سوی دیگر شیخ عبد الحزیر عبدالله الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی انتقادات تندی از این سریال کرده است.

وی در نماز جمعه خطاب به نمازگزاران گفت:  عاملان ساخت عمر فاروق مرتکب گناه بزرگی شده اند.



وی اضافه کرد: به نمایش کشیدن خلفای اسلام و نزدیکان پیامبر اشتباه است و این امر باعث انتقاد و توهین به انان می شود.

هایک سخنگوی شبکه های MBC گفت: این سریال به چندین زبان ترجمه و فروخته شده است.

وی افزود: در پی مذاکره با کمپانی های انگلیسی، فرانسوی، اندونزیایی و مالزیایی برای نمایش این سریال به مراحل خوبی رسیده ایم.



بر اساس این گزارش، در کنار نمایش چهره های جناب ابوبکر و عمر در این سریال،  چهره ی مبارک حضرت علی (ع) نشان داده می شود!

این در حالی است که نمایش چهره پیامبر (ص) و ائمه اطهار از سوی مراجع تقلید شیعه ممنوع اعلام شده است. پیش از این نمایش احتمالی چهره حضرت عباس (ع) در سریال تاریخی «مختارنامه» با واکنش مراجع تقلید مواجه شده بود.

به گزارش «انتخاب» ؛ نمایش چهره حضرت علی (ع) در این سریال، نیازمند واکنش علما و جهان تشیع است، چرا که شکستن قبح چنین اقدامی، باعث تدوام این اعمال و ساخت سریال های مشابه و نمایش دیگر چهره های مقدس تشیع و جهان اسلام می شود.


گلف نیوز چهره پرداز حاضر در عکس را «اسکندرانی» معرفی کرده است

ناگفته نماند که براساس تصویری که "گلف نیوز" منتشر کرده است، عبدالله اسکندری یکی از بهترین چهره پردازان ایران در ساخت این سریال شرکت داشته است.

اسکندری طراح سریال های مهمی چون امام علی (ع) و همچنین مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر بوده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۸
در انتظار بررسی: ۱۸۷
غیر قابل انتشار: ۳۰
1350
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
250
544
به نظر من مسلمان هیچ مسلمانی نباید در این باره عکس العمل منفی نشان دهد. چرا که به هر حال سازندگان این فیلم که خود عرب هستند درباره این افراد تحقیق کرده اند و بر اساس منابع تاریخی به چهره پردازی درباره آنان اقدام می کنند. همان طور که در ایران درباره حضرت یوسف اقدام شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دوست عزیزم از نظر شیعه، تنها 14 نفر معصوم در دنیا زیسته که حضرت یوسف شامل آن نمی شود اما حضرت علی (ع) شامل آن می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
هیچ آیه یا روایتی مبنی بر حرمت به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران نداریم
شیر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اقای ناشناس چیزی را که برای خود و دینت میپسندی برای دیگران هم......انتخاب نه توهین کردم نه بی احترامی چاپ کن
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
معصوم یعنی کسی که از خطا و اشتباه مبراست. چرا باید به تصویر کشیدن چهره فرضی شان خطا باشه. دلیل و سندی برای این حکم در منابع فقهی دیده نشده
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
ناشناس عزیزم خودتان می فرمایید از نظر شیعه ! شما نباید توقع داشته باشید همه دنیا اعتقادات شما را رعایت کنند و شما همه را باطل بدانید
حسین
| Armenia |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
برادر عزیز! به نظر شیعه کلیه پیامبران از جمله حضرت یوسف، معصوم هستند و عصمت منحصر در 14 معصوم نیست.
بهزاد س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دوست ناشناس! پيامبران الهي همگي معصوم بودند، لطفا بدون اطلاع صحبت نكنين
هاشم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
پس چطور علمای خود انها نیز اعتراض کرده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این نظرها اثبات قطعی ندارد-
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
حضرت یوسف جز پیامبران علی العظم نیست ، شاید بهمین خاطر باشه ، در مورد امامان هم سوای اینکه جز اعتقادات ما میباشد ، درجه امام از پیامبری بیشتر است ، ( البته غیر علی العظم ) ، همانطور که به حضرت ابراهیم بعد از پیامبری مقام امامی داده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دوست ناشناس ظاهرا پیامبران نیز تا مدتی قبل دارای عصمت بوده اند .
حمید رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
سلام از نظر شیعه که از نظر قران استفاده میکند تمامی انبیا الهی وامامان معصومند.دقت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دوست عزیز ! از نظر شیعه تمامی انبیا معصوم هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
متاسفم که شما چه کسی رو با چه کسی مقایسه میکنید...
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
14 معصوم که بیشتر نداریم
در ضمن به احترام اهل تسنن چهره ی خلفا نیز نباید دیده شود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
انتخاب وقتی اسم خلفای راشدین را مینویسی موظفی با احترام باشد همانگونه که در مورد حضرت علی نوشته ای در مورد حضرت ابوبکر و حضرت عمر هم بنویسی.این کمترین و کوچکترین کار برای احترام به آنان است.
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
طبق اعتقاد شیعه هر 124000 پیامبر معصومند
Mehdi arsenali
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
چه ربطی داشت آخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
ناشناس عزیز من در عجبم از زکاوت و هوش شما. کجای شیعه نوشته پیامبران معصوم نیستند؟
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
دوست عزيز نبايد گذاشت هر كاري دوست دارند بكنند. در مورد مختارنامه هم اگه واكنش به موقع مراجع و مردم نبود احتمالا چهره حضرت عباس رو نشون داده بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
نظرخوبی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
آقای ناشناس؛ به نظر شیعه علاوه بر 14 معصوم، همه پیامبران الهی از جمله حضرت یوسف علیه السلام، معصوم هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
بالاخره یکی یک روز این تابو را میشکست . من خودم از سادات هستم ای کاش به جای جنگیدن در مورد به تصویر کشیدن چهره مولا و جدم در مورد سیره و رفتار و سلوک ان بزرگوار عکس العمل به خرج داده میشد تا هر کذابی نتواند به نام او و با استفاده از شریعت او به مردم ظلم کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
خیلی بانمک بود، خب به نظرت اگه غیر از 14 معصوم، معصوم دیگری در تفکر شیعی هست، چرا اسم 14 نفر رو گذشاتن 14 معصوم، خب می گذاشتن 124 و هزار 14 معصوم!!!

چرا وقتی نمی دونید حرف می زنید، از نظر شیعه فقط 12 معصوم هست، ولاغیر....حضرت یوسف هم معصوم نبودند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
620
264
بی جا میکنن همچین کاری رو بکنن...دیگه دارن شورشو درمیارن غلط اضافیه...این میخوان مقدسات رو کم ارزش کنن...
پاسخ ها
علی
| China |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
عزیز برادر حضرت عباس که امام نبود ولی مخالفت شد کلا ما مخالفیم
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
چرا منفی؟ هم شیعه هم سنی مخالف این سریال هستند. عرب ها هم که دارن میسازن(اگه نژادپرستانه فکر می کنید) این کارشون مثل اینه کعبه رو خراب کنند یه جا دیگه بسازند اونوقت هم به نظرتون کارشون بد نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
تو مقدسات نگفتن با ادب و بااخلاق صحبت کنین؟
فراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آرام باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
حرف شما درسته، اما متاسفانه خود ما هم در کم ارزش کردن مقدسات نقش زیادی داریم!
w
| Netherlands |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مثل اینکه حال شما خوب نیست . میگن ساختن شما میگی غلط میکنن بسازن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
میشه بفرمایید چرا سنی ها بیشتر از شیعه ها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
کردار ما مقدسات رو کم ارزش میکنه نه گفتار ما!
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
من هم عاشق ایمه اطهار هستم اما بهتره اجازه بدیم ببینیم داستان این فیلم چیه بعد قضاوت کنیم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
368
69
در خصو ص این مساله و خیلی از مسایل دیگر به صحنه امدن و فدایی شدن برای حفظ ارزشهای اسلامی از طرف علما احساس می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
من که نفهمیدم چی می خواستی بگی
خودت هم یه باربخون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
143
97
الازهر نمایش چهره ی اهل بیت پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان را ممنوع اعلام کرده است نزدیکان منظور عشره مبشره است شامل 10 نفر هستند. خلفای راشدین جز این 10 نفر هستند که وعده بهشت به آنها داده شده است امیدوارم واقیت ها رو به نمایش در آورده باشه بدون هرگونه افراط و تفریطی امیدوارم که پخش این فیلم باعث ایجاد نقاط اشتراک بیشتری بین عموم مسلمانان به خصوص شیعه و سنی بشه در ضمن کتاب محمد پیغمبری که باید از نو شناخت ترجمه ذبیح الله منصوری رو به دوستان پیشنهاد می کنم کتاب زیباییه در ایام رمضان خوندنش خالی از لطف نیست تو نمایشگاه کتاب خریدمش 6 یا 8 هزارتومن
پاسخ ها
شیر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دلیل منفی چیه ؟اها حتما وحدت رو قبول ندارید
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
من خوندم ولی اون نسخه که من دارم غیر مجاز بود. حالا مجاز شده؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اینایی که منفی میدن یک مشت بیسوادن کدومشون کتاب میخونه اخه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
باریکللا گل گفتی
مرادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
91
518
لطفاً حتماً درج بفرمایید.
واقعاً آدم از شما تعجب می کند! وقتی کسی مانند عمربن خطاب در بین مردم زندگی می کرده و همه نیز چهره او را می دیده اند، لابد امام علی(ع) هم در بین مردم می زیسته و همه چهره اش را می دیده اند! این دیگر چه بحثی است؟! چه اشکال دارد که چهره امام نشان داده شود؟! اتفاقاً سنی ها با این کارهایشان، یعنی نشان دادن چهره خلفا در سریالهای تلویزیونی، آنان را از آسمان به به زمین آورده اند و برای مردم قابل لمس و باور نموده اند. زیرا مخاطب درک نموده که فلان خلیفه نیز مانند مردم زندگی می کرده است. به همین دلیل هرجا اسلام توسعه پیدا کرد، مذهب تسنن بسیار بیشتر از شیعه گسترش یافته است. متاسفانه ما شیعیان به خاطر همین دیدگاهها نتوانسته ایم مانند اهل تسنن خودمان را به دنیا معرفی کنیم. تا کی می خواهید به این کارها ادامه دهید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
بابا چشات رو باز کن ببین علمای سنی نیز اعتراض کردند ، همینطوری برای خودت تحلیل نکن برادرم
ناشناس
| Italy |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
زیبا گفتید
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
ممنون خیلی جالب گفتی
komeil
| United States of America |
۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
مرادیان عزیز،مثل اینکه شما از رسانه و مشتقاتش و اثراتش بر مخاطب چیزی نمی دونی.من فقط به یه آفتش اشاره میکنم.اومدیم این سریال چهره حضرت علی (ع) رو نشون داد.مسلما شما با دیدن این چهره از این به بعد تا اسم امیر المومنین آورده بشه تصویری که تو فیلم دیدی یادت میاد.حالا میشه بگی اگه بازیگر نقش حضرت بعد از این سریال یا فیلم بره تو یه فیلم سخیف و نقش یه شخصیت کثیفو بازی کنه به تو چه حسی دست میده؟بخوای نخوای تو نا خود آگاهت اثر منفی میذاره.این شخصیتها تو تخیات به هم پیوند میخورند و این باعث هزار جور شبهه و در تهایت جسارت نسبت به مقام عصمت اهل بیت میشه.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
تو که عمری چشمات رو بستی بهتر جشمهات را باز کنی. خدا به انسان عقل داده . شده فکر کنی یکبار چرا ؟؟؟ دلیل قانع کننده ای برای این اعتراض (که علمای سنی هم کرده اند ) وجود داره یا نه
آبدارچي سياسي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
يعني شما ميگيي تسنن با اختراع تلويزيون گسترش پيدا كرد ؟
اتفاقا در فيلم امام علي (ع) چهره ايشان قابل لمس است يك بار نگاه كن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اولا همه علمای سنی اعتراض نکردند بلکه یکی دو تا از علمای تندروی سنی اعتراض کردن
در ثانی مطمن باش این یکی و دو نفر علمای تندروی سنی هم نگران دکان بازار خودشون هستند.!
پس شمام همینطوری برای خودت تحلیل نکن برادرم
اقاقی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آقای تحلیل نکن ناشناس . شماهم یه نگاهی به مثبتها بنداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
چی میگی بابا!
اگه اهل تشن بیشترن چون زمان کشورگشایی حاکمان اسلامی سنی بودن!
بهار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
باکمال تواضع جناب مرایان باید عرض کنم تحلیل شما در زمینه توسعه مذهب تسنن کاملا اشتباهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
خيلي متاسفم از اين تحليل سطحي.يعني تسنن بخاطر اين فيلمها در جهان گسترش يافته يا بخاطر اينكه حكومت در اكثر دوران تاريخ اسلام دست كساني بوده كه با تشيع مخالف بودن اند و به شدت آن را سركوب كرده اند.مرحوم مصطفي عقاد كه يك سني بود هم در فيلم "محمدرسول الله" چهره ابوبكر را نشان داد ولي چهره حضرت علي را نشان نداد چون همان موقع هم علماي الازهر مخالف بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
آفرين.آفرين.آفرين.
سمانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
قربان زبانت برادر. گل گفتی. خداوند به شما اجر بدهد. شاید زمانی شبیه سازی چهره امام جالب نبود. ولی در عصر حاضر که نیاز است شخصیتهای صدر اسلام قابل لمس باشند، لازم است که چهره آنها و سبک و سیاق زندگی شان به نمایش درآید. در عقلانیت امروز پذیرفته نیست که شخصیت صدر اسلام با یک نور در فیلم راه برود.
ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
این که همه جا شیه ها بیشتر از سنی هان یه مثال بارزش ایرانه!!!!!
ناشناس
| China |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
یک بررسی در جهان اسلام انجام دهید. جوامع شیعی نسبت به جوامع سنی پیشرفته تر هستند
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
برادرم
هرچند اهل تسنن هم اعتراض كرده اند ولي اگه تحليل شما هم درست باشه بايد بدونيد كه خلفا غير از اميرالمومنين واقعا مثل مردم عادي بودند و چيز خاصي نداشتند. تو آسمون هم نبودند كه آورده باشندشون رو زمين. ولي امامان معصوم عليهم السلام طبق روايات نقل شده از سني و شيعه ، از همه نظر تافته هاي جدا بافته بودند. امام زمان عليه السلام هم در غيبت است تا مردم با نديدن ايشان به خودشون بيايند و بفهمند كه حقيقت امام چيزي جداست
حسين
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
با نظر دوست ناشناسمون موافقم.
بهتر بود اول متن خبر رو کامل مي‌خوندي ، بعد تحليل مي‌کردي.
البته اين دوستان زيادي هم که به نظر شما + دادند ، مثل شما دوست عزيز سطحي نگر هستند.
بعضيا انگار کلاً مخالف هستند...!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
حرف دل خيلي ها رو زدي جناب مراديان! در زمان حيات اين بزرگواران و سروران، تمام مردم اعم از مومن ، متدين، پيروان ساير اديان، گناهكاران ، بزهكاران ، دوست و دشمن ، بزرگ و كوچك به راحتي ميتوانستند چهره مبارك ايشان را زيارت كنند و در نزديكترين حالت ديدار، همزيستي، مراوده،مفاصحه و مكالمه داشته باشند! حال اين موضوع براي حاضرين اين عصر چرا بايد ممنوع باشد، قابل درك و هضم نيست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
در مورد نشان دادن عکس خلفا باید گفت که ما باید ببینیم که مثلا امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در نزد ما چقدر تقدس و ارزش داره . اگه این شخصیت واقعا برای شما بزرگ بود هیچ وقت نمیگفتی که باید چهره آن حضرت نشان داده شود . در فکر حضرتعالی امیرالمومنین مانند بقیه مردم هست و یا یه کم بالاتر . بله اگر شخصیت حضرت را اینجوری ببینیم همین است که شما گفتید . اگه این شخصیت رو طوری ببینیم که علم اول آخر در سینه او باشد اون موقع این حرف شما به نظر قابل قبول نمی آید . قضاوت با خودتون .
ذکر دلم بی عدد شاه نجف ، هو مدد
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
25
399
وما هم باید متوجه باشیم که به بزرگان دیگران حتی اگه اونها راقبول نداریم توهین نکنیم این سفارش قرآن است
پاسخ ها
شیر ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
دمت گرم ناشناس ...انتخاب شرم داره من کاری به عرب و غیر عرب ندارم ولی تو همین ایران خودمون سنی داریم چرا مثلا نوشتی عمر و ابوبکر ولی امام علی رو نوشتی ؟میدونم چاپ نمیکنی ولی بزار عرض کنم شما چقدر به امام علی احترام میزارید سنی ها بیشتر نباشه کمتر نیست ....حالا اختیار دسته خودته میتونی چاپ کنی یا نه ....ولی اگه چاپ نکنی معلومه تو هم زد وحدت مسلمونایی .خدا قوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اون دوستانی که منفی دادند منظورشون این بوده که واجبه به بزرگان دیگران توهین کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
اولا میشه بفرمایید ما به کدام پیامبر توهین کردیم
ثانیا این بزرگانی که میگی کیا هستند حتما مفتی های وهابی و خاخام های صهیونیستی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
احسنت از نظرتون خیلی خوشم اومد
golbARG
|
United States of America
|
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
9
41
donya kojast va ma kojayeeem!!!!
محامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
36
18
از نظر اصول علمی و دینی و پایبندی به مسائل اخلاقی و مذهبی هرگونه نمایش چهره و صدای معصومین و ائمه و عشره آنها و عشره عشره آنها حرام میباشد
میلاد آبادانی
|
Germany
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
11
46
با سلام
چرا ما مسلمانان این گونه فکر میکنیم. در عجب هستم. نشان دادن چهره پیامبران ایرادی ندارد. مگه پیامبران هم انسان نبودن. اگر نقش پیامبران در این گونه فیلم ها، نقش بدی باشد باید اعتراض کرد. نه اینکه فقط برای چهره هایشان. ترو خدا یکم دیدتونو باز کنید. اینقدر کور کورانه فکر نکنید. ارزش پیامبران به خاطر اعمال و رفتارشان مورد احترام خالق هستی و مردم بوده اند و نه به خاطر چهره هایشان.
ممنون
قدير
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
23
15
كاش قبل از عربها خودمان اين كار را مي كرديم و به بهترين شكل درحد توانمان چهره مبارك ائمه و خصوصيات اخلاقي ايشان را به تصوير مي كشديم . البته آقاي ميرباقري تا اندازي اي به اين مهم دست يافت كه متاسفانه با واكنشهاي متفاوتي روبرو شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
67
21
خلفاي راشدين رو فقط بعنوان خليفه قبول دارن ولي علي
(ع) امام ما شيعيان است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
19
54
آخه حضرت علی هم انسان بوده از اینکه معصوم بوده شکی نیست بلاخره صورت وچهره که داشته روح که نبوده چرا این همه خرافات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
129
33
دیدن این فیلم را شیعه باید حرام کند . شان و عظمت حضرت علی ع چیزی نیست که سنی ها بتوانند به تصویر بکشند . این مردمان دیر زمانیست که در خواب غفلتنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
75
18
برای اقای اسکندرانی هم متاسفم.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
31
25
آقا من آنونس تبليغش رو ديدم به نطر من بايد اعتراض كرد اونم از نوع شديدش البته نه به خاطر چهره نشون دادن كه در اون مورد من نميدونم خوبه يا بد بايد علما و فقها نظر بدهند اما بايد واسه توهين هايي كه ميكنه اعتراض كرد . اون سريالي پارساليشون كه اسمش حسن حسين معاويه بود رو من كامل ديدم و ديدم كه در كل سريال اونجور نشون ميداد كه امام حسن و امام حسين مانع اتحاد مسلمانان ميشند و خيلي مسائل ديگر كه به اين بزرگواران نسبت ميداد اما حالا امسال تو اين سريال فقط و فقط هدفشون توهين به ما ايرانيها هست از اون تبليغ پنج دقيقه اي كاملا معلومه . و چقدر هم هزينه و خرج كردند كه در اين مورد من بهشون غبطه ميخورم كه اينقدرخرج كردند و به چند زبان دوبله كردند كه بزرگان خودشون رو به دنيا معرفي كنند ولي ما چي ؟ عوض اينكه بيايم كوروش بسازيم مختار ميسازيم اي بابا مسئولين عزيز فيلم شماره دو سيصد هم اومد و شما هنوز در خواب و در ادعا......
انتخاب جان ما هر چي نظر داديم چاپ نكردي خواهش ميكنم ابنو چاپ كن توهين كه نداره
Reza
|
Singapore
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
125
20
باید روحانیت شیعه فتوا بدهند، همانطور که برای کشتن اون خواننده فتوا دادند
دوستدار اهل بیت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
99
92
سلام دوست عزیز شیعه ام یعنی از نظر شیعه فقط 14 معصوم داریم اونم امامان هستند چه ادعای دور از ذهنی
یعنی مقام و منزلت امامان از پیامبران هم بالاتره؟!!!!!!!!!!!!!!
چه ادعایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برادر عزیز اینطور نیست به شما بد القا کردند
این پیامبرانند که معصومند نه امامان
جواد
|
Kazakhstan
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
16
17
اگر فردا امام عصر (عج)ظهور کند از وسایل ارتباط جمعی برای تبلیغ شعائر دین مبین و مکتب اهل بیت استفاده نمی کند ؟ اگر تصویری یا فیلمی یا قصه ای مکتوب از پیامبر یا ائمه اطهار حاوی پیام الهی باشد و با توجه به رسالت آن بزرگواران هیچ وهن و نکته منفی نداشته باشد چرا نشان دادنش گناه است؟اکنون شرطه ها در مکه و مدینه هم مانع فیلم برداری می شوند چرا ؟ تصویر ائمه و پیامبر درجاتی به مراتب بالا تر از تصویرخانه خدا دارد اما از همان جنس است مسلمین هم بهتر است در تفکراتشان تجدید نظر کنند پیامبر فرمود انابشرٌٍ مثلکم اگر نشان دادن چهره یک رهبر مذهبی توهینی به ایشان تلقی شود پیامبر راضی خواهد بود ؟ اگر خیر پس برای خود پیامبر هم به طریق اولی همین استنتاج برقرار است اگر غیر از اینست یکی از روحانیون خوشفکر مثل آقای حائری ما را هدایت کند
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
44
14
واقعا برای آقای اسکندری متأسفم
mahmoud
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
18
39
خوب نمايش بدن مگه چي ميشه ؟؟؟ مسلمانيه كسي ميره زير سوال ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
8
21
علماي الازهر تا به حال چندين مرتبه به نمايش چهره حضرت محمد (ص) در سريال آقاي مجيد مجيدي اعتراض كردند ولي نه پاسخي به اين اعتراضات داده شد و با توجه به عدم پاسخ، ظاهرا موضوع مورد توجه قرار گرفته است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
19
54
هنوز شما اون کینه ساختگی خود را نسبت به خلفای راشدین {حضرت ابوبکر و حضرت عمر ابن خطاب }را در دل تیره اتان می پرورانید و بعد می خواهید با دنیای اسلام که 90 درصد آنها اهل سنت هستند رابطه بر قرار کنید .بسیار خنده آور است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
28
12
خوشبختانه عربها استعداد ندارند که یک سریال خوب بسازند نمونه اش سریال امام حسن و امام حسین. اما نباید قراموش کرد در تلویزیون مدعی اسلامیت خودمان در 20-15 سال قبل فیلمی تلویزیونی پخش شد که چهره یکی از امامان را نشان میداد.
پيام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
23
23
خيلي وقت بود نظر نذاشته بودم ولي الان واجبه كه نظرات داده بشه . حضرت محمد فرمود من هم انساني هستم مثل شما . حضرت محمد با بت پرستي مبارزه كردند با خرافه پرستي مبارزه كردند و ... ما همه مسلمونيم شيعه و سني هم فرقي ندارده دو تا وجه مشترك داريم اول انسانيم دوم دينمون اسلامه . خدا به انسان عقل و قدرت تعقل و فكر كردن داده ، پس اگه يكذره بدور از تعصبات ديني فكر كنيم مطمئنا خواهيم ديد كه با نشان دادن چهره انبيا هيچ خللي به اونها وارد نميشه . خدا وكيلي همين فيلم مختارنامه خودمون چقدر روشنگري كرد ، كي ميتونه مدعي باشه قبل از اين فيلم اين همه اطلاعات در مورد حوادثه قبل و بعد عاشورا داشته ، حالا اگه چهره حضرت عباس را هم نشون ميدادند چه اتفاقي مي افتاد غير از اينكه ايشون عزيز تر مي شد ما نبايد بت پرستي كنيم و انبيا و نزديكانشون را بت و دست نيافتني كنيم حالا يه عده پيدا شدن وقايع تاريخ اسلام را به تصوير ميكشن نبايد اذيتشون كرد بايد نقاط خوب مثبتش را ديد ...
اميرفا
|
Germany
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
5
5
اين چهره نشون ندادن ها بيشتر به سود دينه يا بيشتر به ضررشه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
26
8
اگر به عمق مسئله دقت شود هم برای ما و هم برای آنها خوب نیست
امیر حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
11
40
همینطور که ما شیعیان دوست داریم به امامان و مقدسات ما،کسی توهین نکنه بنابر این، ما هم بر خود باید واجب بدانیم (بنا به وظیفه یک مسلمان واقعی)که به اعتقادات دیگران احترام بگذاریم با توجه به این سه بزرگوار از نزدیکان پیامبر (ص) بوده اند.
وبد نیست خدماتی این سه عزیز برای مسلمانان انجام داده اند را به یاد آوریم.
سیدمصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
5
19
باید به سیره و خصال آنها توجه کنیم و عامل به عمل کردار و رفتار و گفتار آنها مخصوصا بزرگان شیعه و اهل بیت باشیم !!! با نشان دادن و نشان ندادن چهره ها چیزی عوض نمیشود!!! تمثال پیامبر معظم اسلام (ص) دارد دست بدست میچرخد در دست مردم شیعه و سنی و دیگر ادیان و حظ میکنند و کیفور میشوند !!! باید درب این دکانها را بست و به اصل و حقیقت ها پیوست !!! و آن این است که بچسبیم به خصال نیکوی آنها و فتوت و بزرگواریو سرمشق کنیم آنهارا در اعمال و رفتار خود و از دروغ و غلو بپرهیزیم که بدترین اعمال است !!!
برادری
|
Netherlands
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
11
47
من پشت صحنه شو تو ی کانال mbc4دیدم واقعا جالبه خالی از لطف نیست که نبینی چشم ها رو شست باید طوری دیگر نگریست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
23
14
فیلم های آخر زمان.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
19
11
به دور از هرگونه تعصب در جواب کسی که میگه با نشون دادن قیافه ی امام مذهب شیعه رو بیشتر میشه گسترش داد نه اینطور نیست با معرفی شخصیت امام خیلی بیشتر میشه این کارو کرد.در ضمن حالا اونا میخوان چهره نشون بدن اشکالی نداره اما آیا در معرفی امام مثل معاویه عمل نمیکنن؟ آیا عمر رو اونطوری که بود معرفی میکنن؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
17
35
مسيحيان نيز به راحتي چهره مسيح را نشان مي دهند.
مقدس سازي بي مورد نكنيم.
پيامبران و امامان نيز انسانهايي قابل احترام اما زميني بودند نه آسماني و مقدس.
انا بشر مثلكم....
داروساز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
14
37
اگه چهره ای که نشون میدن خوب باشه چه ایرادی داره؟
بهتر از اینه که همیشه یه چهره خیالی تو ذهنمون باشه.
مثل حضرت یوسف که هر وقت اسمشو بشنویم یاد چهره معصوم مصطفی زمانی می افتیم!!
Awat
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
5
23
سلام خواهشا درج کنید..
من به عنوان یک سنی از نظرات خوانندگان خیلی خوشحال شدم ..
فقط انتخاب جان در این فیلم چهره هیچکدام از خلفا نشان داده نمی وشد..
پارسال هم در سریال امام حسن وامام حسین چههره حضرت علی نشان داده نشد..
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
2
8
اي بابا اي بابا ديدي انتخاب نظر منو چاپ نكردي
آخه مسلمون بيا جواب بده ديگه بگو چرا نظراتم رو چاپ نميكني
جون هر كي دوست داري بيا چاپ كن و بذار به نظر مردم كه آيا اين توهيني توش داره ببين مردم چي ميگند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
6
18
مجید مجیدی ،کارگردان ایرانی سریالی می سازد از کودکی و جوانی پیامبر (ص) که در آن چهره را نشان می دهد. آیا به نظر مخالفان این کار از قداست پیامبر عزیزمان چه چیزی را کم می کند. پیامبر هم مثل همه ما انسانی با چهره ای مثل بقیه بوده و جسم او تفاوتی با ما نداشته بلکه این اخلاقیات و انسانیت والای ایشان است که وی را برتر و گرامی تر کرده. اتفاقا این امر نشان می دهد که انسان می تواند از مقام فرشته ها هم بالاتر برود و پیامبران فرشته نبودند بلکه با اعمال و کردارشان به مقام و کمال رسیدند. بیایید افکار کهنه و تعصبهای اشتباه را کنار بگذاریم. مسلمان کسی نیست جز انسانی که تسلیم پروردگارش است و بس
صداي مخلف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
16
25
هيچ اشكالي نداره كه چره نمايش داده بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
36
15
نمایش چهره حضرت علی (ع) در این سریال، نیازمند واکنش علما و جهان تشیع است، چرا که شکستن قبح چنین اقدامی،.... كدام قبح و كدام اشكال . از خودتون حرف در ميارين .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
7
18
فکر کنم پارسال ماه رمضان هم همین بحث بود . پارسال امام حسن(ع) و امام حسین(ع) رو نمایش دادن .
دیدید که مخالفت ها هم ثمری نداشت. اونا دارن کار خودشون رو میکنن.
sunrise
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
66
24
حضرت علی (ع)
چهره ظاهری و باطنی ایشون رو هیچ انسانی حتی نمیتونه با چند گرم مغزش تجسم کنه چه برسه که بخواند اونو به نمایش بزارند ...
خلاصه اینکه شیعه هستیم و افتخار ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
3
29
اگر میشد به بعضی پاسخ ها پاسخ بدهیم چه خوب می شد!
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
70
17
دوستان مقام 14معصوم به جز پیامبر اکرم از تمامی پیامبران بالا تر است ، حواسمون باشه دور نخوریم ،
مرادیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
8
20
قابل توجه جناب ناشناس که فرموده اند: «بابا چشات رو باز کن ببین علمای سنی نیز اعتراض کردند ...» ممکن است از جنابعالی بپرسم از کی تا به حال علمای سنی مرجع شما شده اند؟ چرا در چیزهای دیگر به آنها استناد نمی کنید؟ حرف من بر سر این است که نباید با نشان دادن چهره شخصیتهای صدر اسلام مخالفت کرد. فلان سنی هم که مخالفت می کند، به نظر من تعصب خاص خودش را دارد. از نظر من اعتراض علمای سنی و شیعه به همان دلایلی که عرض کردم، پسندیده نیست. هر کسی می خواهد باشد. علمای شیعه و سنی هم ندارد.
ولی نظر جنابعالی این است که چون علمای سنی هم اعتراض کرده اند، پس ما باید سکوت کنیم. من با زبان عربی آشنایی دارم و تا کنون بارها و بارها در سریالهای عربی چهره خلفا را نشان داده اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
3
16
معشوق چون نقاب ز رخ در نمی کشد
هر کس حکایتی به تصور چرا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
14
24
چرا نشان دادن چهره گناهه ؟
حسینی
|
United States of America
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
86
13
هدف سریال فقظ کوبیدن ایران است
آرش هخامنشی
|
Netherlands
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
89
20
یادتان باشد به فرمانده ای چه کسی به ایران حمله شد؟؟و کشتار کردند و زنان و کودکان ایرانی را به به کنیزی و غلامی گرفتند و چه کسی دستور سوزاند کتابخانه ها را داد...آری اگر پیامبر (ص) بود برای تبلیغ دین به مانند وصی بر حقش علی (ع) با نامه و تبلیغ این کار را دعوت می نمودند نه با ...
مسعود
|
United States of America
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
18
30
من به عنوان یک شیعه‌ی اثناعشری به رغم مخالفت‌های گسترده‌‌ای که سال گذشته با سریال الحسن و الحسین شد، تمام قسمت‌های آن را دیدم. طبیعی است که به لحاظ محتوا این سریال‌ها با روایت اهل سنت ساخته شود و مورد قبول ما نباشند. اما سیمای معصومانه‌ و زیبا و اخلاق والا و دلنشینی که بازیگران آن دو امام همام (ع) از خود نشان دادند و به ویژه چهره‌ی زیبا و معصوم حضرت زینب (س) نه‌تنها تأثیر منفی بر مخاطب نمی‌گذاشت بلکه محبت اهل بیت را در دل او دوچندان می‌کرد. من که بعد از دیدن این سریال عشقم به خاندان نبوت دوچندان شد!
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
25
16
انتخاب اینهمه نظرات مثبتدرقبال این کار از کجا آمده ،یعنی این همه فرد می خواهند چهره حضرت علی نمایش داده شود،بعید میدانم ، چون این نه دیگر چپی ونه دیگر راستی این حرف را نمی زند،انتخاب مشکوک می زنی ، نظر منو هم نگذاشته بودی
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
8
24
«الازهر نمایش چهره ی اهل بیت پیامبر(ص) و نزدیکان ایشان را ممنوع اعلام کرده است.» راستی این الازهر با اون الازهری کی با ساخت حسینیه در مصر مخالفت کرده بود چه فرقی دارد؟
«شیخ عبد الحزیر عبدالله الشیخ مفتی اعظم عربستان سعودی» تا دیروز که وهابی بود حالا؟
آوات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
17
13
نظرم را درج کن انتخاب!!
چهره حضرت علی نمایش داده نمی شود! این یک شایعه است!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۹
14
92
هزاران حدیث و روایات غلط به امام علی و فرزندانش نسبت بدن ایراد نیست اما نمایش چهره اونها ایرادی داره ؟؟؟؟؟
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
84
68
با سلام واحترام به همه دوستان نظر بنده در این مورد این است که شخصیت ائمه اطهار خصوصا حضرت علی (ع) بسیار بالاتر آز آن است که بتوانیم آن را به نمایش بگذاریم چون هیچ بشری نه از لحاظ گفتار ونه از لحاظ رفتار با این شخصیت آسمانی شباهتی ندارد وطبعآ نمی تواند نقش ایشان را حتی در موارد سطحی درست به نمایش بگذارد واگر هم بتواند تا حدودی این نقش را درست ایفا کند آنگاه این مطللب باب خواهد شد وهر کارگردانی با توجه به اطلاعات تاریخی که در بعض از موارد با هم تناقض دارداز این شخصیتها نمایشهای متفاوتی ارائه دهد واین موجب اهانت به این بزرگان خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
13
33
با سلام بیشتر نظرات فوق رو قبول دارم ما باید با یک دیدگاه منطقی به این قضیه نگاه کنیم این شخصیت ها مثل من و شما بوده اند دلیل بزرگی شان تقوایشان بوده باید بعد از مشاهده نظر داد !
در ضمن یوسف پیامبر که قرآن آنرا بزرگ داشته به مراتب بالاتر از خلفای راشدین و دیگر صحابه و ائمه اطهار است ...
1350
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
6
20
نظر من کامل درج نشده و سانسور شده است. متاسفم . بعد ادعا داریم مسلمانیم و ازادی بیان داریم و از این حرف ها. نه توهین بود و نه ... با این کارهای شما اسلام ضربه می خورد و خرافات جای درستی ها را خواهد گرفت.
mahan
|
Germany
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
74
26
نشان دادن صورت حضرت علی از نظر فقهای شیعه درست نیست، اما اهل سنت که به چنین حکمی اعتقاد ندارند. پس دلیلی نداره که کسی اعتراض کنه.
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
23
37
بابا یه کم یه خودتون بیاین
به قول دوست عزیزمون مرادیان مگه ایرادی داره که چهره ی معصومین نمایش داده بشه
بابا به پیر به پیغمبر همه ی امامان مث آدمای عادی زندگی میکردت با این تفاوت که گناه نکردن وهمشونم چهره های عادی داشتن مث همه ی ماها
بخدا قسم خیلی عقبیم واقعا متاسفم براتون با این تفکرات خرافی
تقدس گرایی بدترین صدمات رو به پیکره ی اسلام وارد میکنه
دوستان عزیز امام علی هم مث همه ی ماها بوده وتفاوتش با ماها اینه که او گناه نکرده
اصلا رمز ماندگاری این چهره ها درطول تاریخ مردمی بودن اوناست چرا از اونا چهره هایی فرشته گونه درست می کنین طوری که آدم فکر میکنه اونا از یه جای دیگه اومدن و با ماتفاوت دارن
افسوس که بسیاری ازماها تعصبات بی جایی دارن
به امید روزی که کمی فکر کنیم .........
ناشناس
|
China
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
19
20
متاسفانه علمای ما در حال گسترش دامنه محدودیتها از طرفی و رفع محدودیت از طرفی دیگر هستند. تاکنون تصاویر بسیاری از پیامبران و حتی پیامبران اولی الاعظم در تلویزیون ایران نمایش داده شده است و علما واکنشی نشان ندادند اما برای نمایش تصویر حضرت ابوالفضل واکنش تندی داشتند. این قبیل مواضع شیعه را در جهان اسلام بی دفاع میکند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
14
31
لعن الله جبت وطاغوت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
17
33
من نفهویدم چرا نمایش چهره توهین محسوب میشه؟
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
5
41
حضرت یوسف ازپیغمبربود،شماها هنوز فرق بین پیغمبر و امام را نمی دانید.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
4
15
تعدادی از شبکه های عرب زبان فیلمی از امام حسین (ع) پخش کرده و می کنند و ظاهرا مخالفت ها تاثیری نداشته است.
ترانه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
23
60
واقعا من هم تعجب می کنم , شما فکر کنید که تصویر خلفای صدر اسلام را نشان دادند , چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مثلا اگر حضرت علی متوجه شوند که تصویری از ایشان در یک سریال نشان داده شده است با آنهمه کرم و عزتی که حضرت دارند , ناراحت شده و این هنرمندان را نفرین خواهند کرد؟ کمی به روز باشید برادران
مش مراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
5
28
چرا نظر منو چاپ نمیکنید ، من که توهینی نکردم
فاروق اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
8
15
مواظب نظراتتون باشین بی احترامی نشه چون دنیای دیگه ای هم هست ما ها که باشیم که در مورد اصحاب پیامبر نظر بدیم عمر کرد اسلام را آشکار بیاراست گیتی چو باغ بهار از فردوسی
یا علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
2
5
سلام من که تا قسمت یازدهم دیدم حالا هم دارم قسمت های بعدی رو میبینم درباره چهره های که نشان داده شوده و چهره امام علی ص نشان داده شوده خوب شما در باره چیزی حرف میزنید که یه سنی وقتی که بیشتر به عمر ابن خطاب علاقه دارن به امام علی علاقه ندارن چون چهره عمر رو نشان میدن از انها انتظار زیاد نداریم که چهره امام را نشان ندهند ولی من در کل این فیلم رو نگاه میکنم نه برای این که چیزی دیگه برای انکه این فیلم رو نگاه میکنم ببینم که ان کسی که در خانه دخت پیامبر را اتش زد در زمان پیامبر چه رفتاری داشت و ان را هم انتظار ندارم که سنی بیاین این فیلم را ان جوری دورست کنن که همون طوری باشه که خودشون دوست ندارن خلاصه کنم من حرف های زیادی دارم میخوام دوباره وقتی فیلم رو کاملان تموم کردم بازم میام حرف میزنم
Justgod
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
2
7
من شیعه هستم.وخواهربرادران سنی ام راهم دوست دارم.این دعواهاهم همه بیهوده است.من این فیلم رو ندیدم ونمیتونم درموردش قضاوت کنم .من هم درست نمی‌دونم که چهره معصومین وازح درتلوزیون نمایش داده بشه.به نظرم درست نیست یک انسانی که غیرمعصوم است وشعونات اسلامی رو هم شاید رعایت نکنه بیاد ونقش این عزیزان رو برای ما بازی کنه و تصویری که از امامان ما در ذهن ما نقش می‌بندد تصویر یه سری بازیگرانی باشدکه در سریال های دیگر نقش هم خوابه ها و افراد فاسدرا بازی کردند.من به شخص قبول ندارم یک فردیس اخلاق بیاد نقش بزرگان مارو بازی کنه ...یعنی هیچکس رگ غیرتش به جوش نمیاد؟؟؟؟این توحین آشکاربه مقدسات ماست...
نظرات بینندگان