arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

"استیضاح بهبهانی لغو نخواهد شد"

يكي از طراحان استيضاح وزير راه و ترابري گفت كه متاسفانه امروز در مورد استيضاح وزير راه عده‌اي براي شكستن حرمت و قداست مجلس شوراي اسلامي جلوتر از همه حركت مي‌كنند و اين مسئله به هيچ وجه پذيرفتني نبوده و در شان نمايندگان هم نيست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: يكي از طراحان استيضاح وزير راه و ترابري گفت كه متاسفانه امروز در مورد استيضاح وزير راه عده‌اي براي شكستن حرمت و قداست مجلس شوراي اسلامي جلوتر از همه حركت مي‌كنند و اين مسئله به هيچ وجه پذيرفتني نبوده و در شان نمايندگان هم نيست.

جواد جهانگيرزاده نماينده مردم اروميه و يكي از طراحان استيضاح وزير راه و ترابري با اشاره به اخبار منتشره در خصوص احتمال لغو استيضاح وزير راه و ترابري، گفت: استيضاح به هيچ وجه لغو نخواهد شد و قطعا فردا در صحن علني بهبهاني را استيضاح خواهيم كرد البته بنده پس گرفته‌شدن 15 امضا را هم تاييد نمي‌كنم.

وي افزود: برخي از آقاياني كه تا ديروز با عنوان دفاع از حقوق مردم و در اعتراض بر عملكرد وزير جلوتر از همه براي استيضاح بهبهاني فعاليت‌ مي‌كردند، امروز معلوم نيست كه چه اتفاقي رخ داده كه برعكس آنچه كه اعلام مي‌كردند، عمل مي‌كنند.

"متاسفانه امروز در مورد استيضاح وزير راه عده‌اي براي شكستن حرمت و قداست مجلس شوراي اسلامي جلوتر از همه حركت مي‌كنند و اين مسئله به هيچ وجه پذيرفتني نبوده و در شان نمايندگان هم نيست ".

نماينده مردم اروميه در مجلس با بيان اينكه پس از برگزاري جلسه استيضاح وزير، حرف‌هاي بسياري دارم كه آنها را با مردم در ميان خواهيم گذاشت، تصريح كرد: فعلا تعداد امضاهاي اين طرح از حد نصاب خارج نشده و قطعا فردا وزير راه براي پاسخگويي در مورد عملكرد خود و بركناري در جلسه علني حاضر خواهد شد.

جهانگيرزاده ادامه داد: علي‌رغم حضور غيرقابل توجيه و رفتارهايي كه به هيچ وجه در شان دولت دهم نبود، ولي متاسفانه از سوي وزارت راه و عوامل اين وزارتخانه مشاهده كرديم، فردا وزير راه و ترابري استيضاح خواهد شد.

وي خاطرنشان كرد: اينكه عده‌اي‌ امضاهاي خود را پس گرفته‌اند، صحت دارد اما تعداد اين افراد 15 نفر نيست؛ استيضاح به قوت خود باقي است و اگر هم پس گرفتن امضا 15 نفر از امضا كنندگان صحت داشته باشد، چون مجموعا 29 تن طرح استيضاح را امضا كرده‌اند، باز هم تعداد امضاهاي باقي مانده براي استيضاح وزير كفايت مي‌كند.

نماينده مردم اروميه در مجلس اضافه كرد: با توجه به ميزان رايي كه نمايندگان به وزير خارجه دادند و روندي كه وزات راه در روزهاي اخير پيش گرفته، احتمال تاثيرگذاري منفي بيشتر روي نظر نمايندگان وجود دارد.

جهانگيرزاده همه تلاش‌هاي وزير راه و اطرافيانش را در جهت عدم پاسخگويي به مردم و نمايندگان آنها دانست و اظهار داشت: وزير راه بايد از اين فرصت تاريخي استفاده كرده و به مردمي كه عزيزان خود را از دست داده‌اند پاسخ مي‌داد و براي ارتقا اين وزارتخانه تلاش مي‌كرد اما متاسفانه با رفتارهايي كه برازنده نيروهاي انقلاب نيست، هم اكنون اقداماتي در حال انجام است كه نمايندگان مجلس را در دادن راي عدم اعتماد به بهبهاني جدي‌تر مي‌كند.

پس از سقوط يك فروند هواپيماي مسافربري بوئينگ 727 با بيش از 100 مسافر در حوالي اروميه، جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با امضا طرحي خواستار استيضاح و بركناري وزير راه و ترابري شده بودند كه اين طرح با 29 امضا اخيرا به هيئت رئيسه تقديم و قرار است كه صبح فردا با حضور وزير راه اين استيضاح در مجلس انجام شود.
نظرات بینندگان