arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۷۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۱

واکنش بازیگران "یوسف پیامبر" به اظهارات اخیر سلحشور: باورمان نمی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرج‌الله سلحشور که این روزها با اظهارنظرهای عجیب و غریبش در خصوص سینما و بازیگرانش شهرت یافته است در جدیدترین اظهارنظرش، بازیگران سریال خودش، یعنی یوسف پیامبر را نشانه گرفته است. وی درباره این بازیگران گفته که خودش آن ها را آدم کرده است. بازیگرانی که اکثر آن‌ها شناسنامه کاری مشخصی دارند و تازه‌کار نبوده‌اند. از جمله این بازیگران می‌توان به  مصطفی زمانی، محمود پاک‌نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، رحیم نوروزی، جهانبخش سلطانی، علا محسنی، کوروش زارعی و زهرا سعیدی اشاره کرد.

در پی انتشار این خبر، قانون با دو تن از بازیگران بنام سریال یوسف گفت‌و‌گویی انجام داده است. محمود پاک‌نیت در خصوص این اظهارنظر اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «خبر را ندیدم. اما ایشان حتما خیر و صلاحی دیده که این صحبت را کرده است.»

وی با بیان اینکه مطمئن است که روی سخن سلحشور با او نبوده است گفت: «ایشان حتما شخص خاصی مورد نظرشان بوده است و شاید نخواستند که اسمی برده شود؛ اما منظورشان این بوده که آن شخص خاص بفهمد که احتمالا هم فهمیده است.»

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم قاطی این بحث‌ها بشوم؛ چون هر کسی نظر خودش را دارد گفت: « دلیلی ندارد خودم را درگیر مقتضیات فکری ایشان بکنم. اصلا نمی‌خواهم درگیر این مسائل بشوم؛ چون این قبیل اظهار نظرها پشتوانه منطقی خاصی ندارد.»

وی در پایان با تاکید بر نادرست‌بودن جو رسانه‌ای که اخیرا پیرامون سینما و بازیگران آن به وجود آمده است، گفت: «رسانه‌ها هم بی‌خود این قبیل حرف‌ها را گنده می‌کنند. چهار نفر آدم را به جان هم می‌اندازند. ایشان اگر هم بخواهد نمی‌توانند پرونده حرفه‌ای بازیگری امثال ما را زیر سوال ببرد. اگر نام برده بودند حتما طور دیگری پاسخ می‌دادم، اما حالا که نام نبرده‌اند راه اظهار نظر را از من گرفته شده است.»

جعفر دهقان، دیگر بازیگر سریال «یوسف پیامبر» نیز در واکنش به این خبر ضمن اظهار ناباوری، گفت: «من وقت نکردم خود خبر را ببینم؛ ولی از دیگر دوستان بازیگر شنیدم که ایشان این سخن را گفته‌اند. من اصلا باور نمی‌کنم که چنین حرفی از دهن آقای سلحشور درآمده باشد. امکان ندارد که این گزاره را در مورد بازیگران خودش روا بداند.»

دهقان که خودش را شاگرد سلحشور هم می‌داند، ادامه داد: «چون 35 سال است که ایشان را می‌شناسم فکر نمی‌کنم این حرف را در مورد ما زده باشد؛ چون پرونده بازیگری امثال من و آقای پاک‌نیت برای مثال اینقدر قابل دفاع هست که نیازی نبوده است که ایشان ما را آدم کنند.»

وی در مقابل این سوال خبرنگار قانون که پنج روز از زمان انتشار این خبر می‌گذرد و چون تکذیبیه‌ای از جانب ایشان صادر نشده به این معنی است که این حرف را واقعا زده است، گفت: «من فکر نمی‌کنم این اجازه را به خودشان داده باشند که در مورد بازیگران، خصوصا بازیگران سریال یوسف این حرف‌ها را بزند. به فرض محال هم اگر گفته باشد حتما منظورش چیز دیگری بوده است.»

وی در ادامه در خصوص بردن اسم بازیگران زن و انتساب صفت‌های منفی به آن‌ها آن هم در رسانه‌های عمومی توسط آقای سلحشور گفت: «به جان بچه‌ام من حتی خواندن این اظهار نظرها را درست نمی‌دانم. حتی نمی‌دانم این حرف‌ها را واقعا آقای سلحشور گفته است یا نه.  ولی در کل خود من این حرف و حدیث‌های اخیری که در مورد بازیگران سینما و تلویزیون زده می‌شود را نمی‌پذیرم خصوصا اینکه طرف حساب بازیگران زن باشند که احترام عفت و آبروی آن‌ها واجب است. انگ‌زدن به نظر من خلاف شرع است.»

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص جوی که اخیرا در مورد جو سینما خصوصا بازیگران زن به وجود آمده است، گفت: «این حرف‌ها را اینقدر بد می‌دانم که حتی اگر چشمم بخورد نمی‌خوانم. مشابه این حرف‌ها مثل آن فیلم‌هایی است که از زندگی خصوص مراسم عقد، ازدواج و ...بازیگران برای تخریب چهره آن‌ها دست به دست می شود. من آن‌ها را هم نمی‌بینم و به شدت تقبیح می‌‌کنم.»

وی در پایان در واکنش به این سوال قانون که پرسید خود آقای سلحشور اینکه این حرف‌ها را زده‌اند تایید کرده‌اند و خیلی محکم سر حرفشان هم ایستاده‌اند گفت: «اگر هم این حرف‌ها زده باشد هیچ کسی از لحاظ اخلاقی، انسانی و اسلامی نمی پذیرد. درست نیست که به هم‌دین و هم‌وطن خودمان انگ بزنیم. از لحاظ اخلاقی درست نیست. من نمی‌دانم آیا واقعا اقای سلحشور حرف‌هایی در خصوص خانم آهنگرانی یا دیگر خانم‌ها زده است یا نه. اما به هر حال باید بدانیم که تحت چه شرایطی این حرف را گفته است.»

وی در پایان با ذکر این نکته که فضای سینما مخدوش شده است گفت: «من از قرارگرفتن در حاشیه و رویارویی با آقای سلحشور امتناع می‌کنم. این را از بازیگران دیگر بپرسید. دامنه‌دارشدن این اظهار نظرها برای من که چند پروژه با ایشان همکاری کردم حاشیه‌های زیادی به وجود می‌آورد. یک سری مسائل هست که بهتر است وارد آن‌ها نشویم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۸
فراز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
4
69
قابل توجه مدعیان شرع و اخلاق ! بیاموزند نحوه برخورد و اظهار نظر را از کسانی که هیچ ادعایی ندارند !!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
5
34
هدف وسيله را توجيه مي كند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
11
53
خیلی محافظه کارانه جواب دادند فکر کنم از ترس بیکاری و خانه نشینی باشه
اسدي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
2
50
ابروي مومن ازحرمت كعبه بالاتراست ترابه مقدسات قسم باهرچيزي بازي نكنيد
سار و وادقان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
3
41
معلوم میشه در قصه آدم کردن تیرش به سنگ خورده!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
2
27
بالاخره بدشون اومده یا خوششون اومده یا بی تفاوتن؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
32
44
خیلی جالبه همشون میترسن جواب آقای سلحشور عزیز رو بدن...خوردشون کرده...به روی خودشون نمیارن...چی شد الان همه اینترنت پر سرعت دارند تو خوونه...خبر رو ندیدند...آقای پاک نیت از شما بعیده...سلطان تئاتر ایران زنده یاد سمندریان اینقدر خودشو بالا نگرفت که این آقا خودشو بالا میگیره...
نظرات بینندگان