arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۱

تراژدی مسلمانان میانمار/کشتار مسلمانان میانمار را متوقف کنید +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تراژدی نسل کشی مسلمانان در میانمار به دست اکثریت بودائیان حاکم بر این کشور در سایه سکوت مجامع حقوق بشری، دولت‌های جهانی و برنده میانماری جایزه صلح نوبل ادامه دارد.

کشور برمه یا میانمار فعلی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از شمال با چین، جنوب با خلیج بنگال و تایلند و از شرق با چین و جمهوری لائوس و تایلند و از غرب خیلج بنگال و بنگلادش محصور شده است.

در سال 1824 برمه توسط بریتانیا اشغال و ضمیمه حکومت هند، مستعمره بریتانیا شد. در سال 1937 بریتانیا برمه را به همراه منطقه "آراکان" مستعمره ای جدا از حکومت هند خواند و آن را برمه بریتانیا نام نهاد. تا اینکه در سال 1948 بریتانیا اجازه داد تا برمه استقلال یابد و از آن زمان به میانمار تغییر نام یافت.

میانمار دارای 55 میلیون نفر جمعیت است که حدود یک میلیون نفر از آنها را مسلمانان روهینگا تشکیل می‌دهند.

اسلام از قرن اول هجری به وسیله تجار عرب به این کشور وارد شد، هنگامی که این کشور در سال 1824 در اشغال بریتانیا بود. اوضاع مسلمانان در این کشور از زمان انقلاب نظامی به رهبری "نی وین" در سال 1962 بحرانی و نابسامان شد به طوری که مسلمانان از کارهای حکومتی، نظامی و ارتش طرد شدند.

مسلمانان میانمار که به روهینگیا معروف هستند در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمرکز می باشند. دولت میانمار این اقلیت را به رسمیت نمی شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می داند. این درحالیست که سازمان ملل مسلمانان میانماری را یکی از بیشترین اقلیت‌هایی توصیف کرده است که حقوق بشر در مورد آنها رعایت نمی‌شود. مسلمانان روهینگیا در میانمار از فقیرترین افراد ساکن در این کشور بودائی هستند.

بحران جدید مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از کشته شدن 11 مسلمان بیگناه توسط ارتش این کشور در ماه مه 2012 و حمله یک گروه بودائیان به اتوبوس حامل مسلمانان و کشته شدن یک بودائی در پاسخ به این حمله آغاز شد.

به دنبال آغاز درگیری‌ها درغرب میانمار، بودایی‌ها با حمله به مناطق مسلمان نشین بیش از 2000 منزل مسکونی متعلق به مسلمانان را به آتش کشیدند و بیش از یک صد هزار نفر را آواره و بی خانمان کردند.

اغلب آوارگان مسلمان به مرزهای میانمار و بنگلادش پناه بردند و اکنون در شرایط بسیار اسف باری به سر می‌برند. آنها نیاز به غذا دارند و به علت بارش باران‌های موسمی و نداشتن سرپناه سلامت و زندگی آنها در خطر است.

این درحالیست که دولت میانمار با تامل نیروهای امنیتی خود را در منطقه افزایش داد و بعد از یک هفته در ایالت راخین وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به آتش کشیده شدن منازل مسکونی مسلمان به دست بودائیان در آغاز بحران
با افزایش درگیری‌ها و نگرانی ها در غرب میانمار، "ویجی نامبیار" مشاور ویژه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به عنوان نماینده این سازمان در اوایل شروع بحران وارد میانمار شد تا درباره درگیری‌های طایفه‌ای جاری در این کشور در استان مرزی "راخین" با بنگلادش میانجی گری کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از دولت میانمار خواست تا سریع‌تر خشونت‌ها را متوقف کند و از اقلیت مسلمانان در این کشور دفاع کند اما دولت میانمار که از سال گذشته اصلاحات زیادی را در زمینه سیاسی آغاز کرده است و بسیاری از مخالفان خود را از زندان آزاد کرد بدون توجه به هشدارهای بین المللی مانع از خشونت و نسل کشی مسلمانان به دست بودائیان نشد.

این درحالیست که در سایه سکوت جامعه بین المللی و مدعیان حقوق بشری، منابع خبری از میانمار گزارش داده‌اند که کشتار مسلمانان همچنان ادامه دارد و پلیس ضد شورش این کشور موفق به کنترل خشونت‌های سازمان یافته توسط بودائی‌ها علیه مسلمانان نشده است.

"آنگ سان سوچی" مدعی حقوق بشری و رهبر مخالفان دولت میانمار که برنده جایزه صلح نوبل است و اخیرا بعد از 24 سال از حبس خانگی آزاد شد نیز تاکنون هیچ موضع‌گیری و اظهار نظری درباره کشتار فجیع مسلمانان به دست هم کیشان خود نکرده است. این درحالیست که سان سوچی اخیرا در سفر به اروپا از سوی رهبران غربی بسیار مورد تمجید قرار گرفت و جایزه نوبل خود را بعد از 24 سال دریافت کرد.

سکوت آنگ سان سوچی مدعی حقوق بشر و برنده میانماری جایزه صلح نوبل در برابر کشتار مسلمانان

در بخشی از گزارشی که در وردپرس منتشر شده نیز آمده است؛ آمارها و تصاویر جدید از کشته شدن هزاران مسلمان طی دو ماه گذشته به دست بودائیان به طرزی فجیع، تجاوز به زنان و دختران مسلمان، بازداشت و زندانی شدن بیش از 5000 هزار نفر در غرب میانمار حکایت دارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
امير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
33
حيف اسم انسان كه رو اين آدما بذارن. خدايا انسانست كجاست تو دادرسي به داد همه برس
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
1
24
هر کس صدای مسلمانل که او را به کمک می خواند بشنود و کمک نکند مسلمان نیست. کاش میدانستم چه کاری از من بر می آید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
2
78
یاحضرت زهرا خودت به دادشون یرس واقعا من نمی تونم یک ثانیه خودمو بزارم جای اونا خیلی مظلومند .پس چرا صدا سیما چیزی از این فاجعه نمی گه اگه سربازان اسرائیل یه فلسطینی رو زخمی کرده بودند روزی صد بار میگفت مگه مظلوم با مظلوم فرق داره نکنه از میانمار هم میترسند پس چرا مراجع تا حالا چیزی نگفتنن من به خدا گیج شدم
نظرات بینندگان