arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

اعلام رسانه ای کالاهای بی کیفیت

ارائه نظرهای مشورتی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی برای اجرای موثر مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان از وظایف و اختیارات این تشکل‌هاست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
انجمن ‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کالاهای غیرکیفی و فاقد استاندارد و خدمات مناسب را از طریق رسانه‌های گروهی معرفی خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور نظارت‌های غیردولتی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان با اشاره به تشکیل نخستین انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در شهرستان زنجان گفت : تشکیل این انجمن‌ها ، نقطه عطفی برای کمک به پیشرفت صنایع خواهد بود و تشکل‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده با نظارت بر تولید ، انگیزه را برای حرکت در مسیر تولید کیفی ایجاد می‌کنند.

فرشید صیامی با بیان اینکه از این پس انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان به یکی از بخش‌های مورد مشاوره دولت تبدیل می‌شود ، اظهار داشت: ارائه نظرهای مشورتی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی برای اجرای موثر مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان از وظایف و اختیارات این تشکل‌هاست.

مدیرکل دفتر امور نظارت‌های غیردولتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: از این پس همه مصوبه ها در بخش‌های استاندارد کالا و خدمات، بهداشت و ایمنی و خدمات باید به تایید انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برسد.

صیامی، شفاف‌سازی در عملکرد بازار را یکی دیگر از مزایای تشکیل این انجمن‌ها دانست و گفت: این قبیل تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند فهرست و نام کالاهای غیرکیفی و فاقد استاندارد و خدمات مناسب را از طریق رسانه‌های گروهی اعلام کنند که گام بزرگی در معرفی واحدهای تضییع‌کننده حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی‌، با بیان اینکه وزارت بازرگانی در حوزه‌های مختلف از نهادهای مردمی استفاده می‌کند، افزود : 25 هزار نفر در کشور عضو سازمانهای مردم نهاد هستند و دو هزار نفر نیز به عنوان هیات مدیره در این سازمانها فعالیت می‌کنند.
نظرات بینندگان