arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۸ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۱

انتخاب بهترین فیلمهای تاریخ سینما/ تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : منتقدان مجله سایت اند ساوند در نظرسنجی سال 2012 خود، فیلم «سرگیجه» آلفرد هیچکاک را به عنوان بهترین فیلم همه دوران‌ها انتخاب کردند.

نظرسنجی منتقدان این مجله مهم سینمایی هر ده سال یک‌بار انجام می‌شود. در این نظرسنجی 846 منتقد و 358 کارگردان نظرات خودشان را درباره بهترین فیلم‌های تاریخ سینما اعلام کرده‌اند. در آخرین نظرسنجی مجله سایت اند ساوند که سال 2002 صورت گرفته بود، فیلم «همشهری کین» اورسن ولز، همانند دوره‌های پیش از آن، به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده بود. در حقیقت بعد از 50 سال، یعنی از سال 1952 به بعد، این اولین بار است که فیلمی توانسته صدر جدول بهترین‌های تاریخ سینما را در نظرسنجی سایت اند ساوند از «همشهری کین» بگیرد. تصاویر و فهرست فیلم‌های برگزیده را در کافه سینما ببینید و منتظر مطالب بعدی ما در این باره باشید.

امسال شاهکار آلفرد هیچکاک محصول 1958 توانست یک پله صعود کند و «همشهری کین» رتبه دوم نظرسنجی را کسب کرد. این یکی از معدود جابه جایی‌های مهمی است که در طول این سال‌ها در فهرست بهترین‌های سایت اند ساوند اتفاق افتاده است. دیوید ادلشتاین(منتقد ارشد مجله نیویورک) با اشاره به این موضوع نوشته: «در هر نظرسنجی مجله این تعلیق وجود دارد که ببینیم باز هم «همشهری کین» اول است یا نه!می‌توانم حدس بزنم که چرا منتقدان روشنفکر «سرگیجه» را به عنوان بهترین فیلم و از میان فیلم‌های هیچکاک انتخاب کرده‌اند. آنها عاشق زندگی در پرسپکتیوهای غیرمعمول هستند. فیلم مورد علاقه خود من از هیچکاک «بدنام» است که فرسنگ‌ها با بهترین‌های این فهرست فاصله دارد. در مورد بقیه فهرست هم باید گفت که فیلم‌های خوب امنی هستند.

به گزارش کافه سینما این وسط تنها مورد تعجب برانگیزشان فیلم «مردی با دوربین فیلمبرداری» بود.نمی‌توانم بگویم که دیدن همه فیلم‌های این فهرست مرا ارضا می‌کنند اما قطعا همه‌شان را باید ببینید. به هر حال به ورتوف و هیچکاک تبریک می‌گویم. خود من تلخ‌تر از این هستم که در نظرسنجی‌ها شرکت کنم و راستش برای ده سال آینده تصمیم دارم هزاران فیلم دیگر ببینم و از اینجا تا ابدیت فهرست بهترین‌هایم را ردیف کنم.» واقعیت این است که فهرست بهترین‌های نظرسنجی مجله در طول این سال‌ها به ندرت تغییر خاصی داشته است.

مجله سایت اند ساوند در 29 کشور جهان به فروش می‌رسد و در 60 کشور هم مشترک دارد و یکی از پرمخاطب‌ترین مجلات سینمایی دنیاست. برخی از دیگر فیلم‌های بزرگ و مهم تاریخ سینما مانند قسمت اول و دوم فیلم «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کوپولا کاملا از فهرست ده تایی بهترین‌ها بیرون گذاشته شدند. فهرست کامل بهترین‌های تاریخ سینما به روایت سایت اند ساوند را مشاهده کنید:

بهترین فیلم‌های همه دوران‌ها به انتخاب منتقدان:

1)سرگیجه(آلفرد هیچکاک)

df

2)همشهری کین(اورسن ولز)

34

3)داستان توکیو(یاسوجیرو ازو)

l

4)قاعده بازی(ژان رنوار)

renoir

5)طلوع(فردریش مورنائو)

g

6)2001: ادیسه فضایی (استنلی کوبریک)

2001

7)جویندگان(جان فورد)

dd

8)مردی با دوربین فیلمبرداری(ژیگا ورتوف)

vertov

9)مصائب ژاندارک(کارل تئودور درایر)

gh

10)هشت و نیم (فدریکو فلینی)

8

بهترین‌های سایت اند ساوند به انتخاب کارگردانان:

(کارگردانانی چون وودی آلن، گیلرمو دل تورو، میشل هازاناویسیوس، آکی کوریسماکی، کوئنتین تارانتینو، مایک لی، والتر سالس، میشاییل هانکه و مارتین اسکورسیزی در این نظرسنجی شرکت داشته‌اند):

1) داستان توکیو

2) 2001: ادیسه فضایی

3) همشهری کین

4) هشت و نیم

5) راننده تاکسی(مارتین اسکورسیزی)

6) و اینک آخرالزمان(فرانسیس فورد کوپولا)

7) پدرخوانده(فرانسیس فورد کوپولا)

8) سرگیجه

9) آینه(آندری تارکوفسکی)

10)دزدان دوچرخه(ویتوریو دسیکا)


نظرات بینندگان