arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

مصرف میوه را در هنگام سحر فراموش نکنید

مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشكل یبوست نیز می شود. میوه ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشكل یبوست نیز می شود.

به گزارش ايسنا، صدیقه پیروان کارشناس نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با بيان اين مطلب و با اشاره به روزه داری و رفع تشنگی گفت: نوشیدن آب همراه با غذای سحر به خصوص مابین غذا نه تنها عطش را رفع نمی‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم غذا می شود.

وی ادامه داد: روزه داران باید در ماه مبارك رمضان سدی در بدن خود بسازند كه بتوانند آب و مواد غذایی را كه در سحر مصرف شده است، به صورت یكنواخت و دائم در طول روز به قسمت های مختلف بدن برسانند که این امر تنها با مصرف موادغذایی غنی از فیبر شامل سبزیجات و میوه ها، امكان پذیر است

وی افزود: مصرف میوه هنگام سحر، علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، باعث رفع مشكل یبوست نیز می شود. میوه ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی كند.

مهندس پیروان بیان کرد: مصرف سالاد كاهو نیز به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و برای كاهش احساس تشنگی بسیار موثر است. مصرف هندوانه و شربت خاک شیر هم به میزان زیادی از تشنگی جلو گیری میکند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزه داران باید به اندازه كافی چای كم رنگ، شیر و آب میوه مصرف كنند تا در طول روز دچار كم آبی نشوند. 
برچسب ها: میوه ، سحر ، روزه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
2
این عنوانین تحریک کننده رو چرا می زنید. شاید یکی پول نداشته باشه بخره!!!!!!!! (مثل مرغ)
نظرات بینندگان