arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۰۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۱

مشایی : خدمات دولت همانند دُر، تلألو داشته

"به جاي تقدير و تشويق دولت، هجمه‌هاي وسيع عليه دولت صورت مي‌گيرد، چرا كه كساني كه در خدمات مشاركت ندارند، تصور مي‌كنند اگر رييس‌جمهور و يا دولت را بخاطر خدماتشان تشويق كنند، اين تشويق ها شامل حال آنها نمي‌شود."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس‌ دفتر رييس جمهور با اشاره به برجسته و روشن بودن خدمات دولت و اذعان عمومي به اين‌كه اين خدمات در كشور بي‌سابقه بوده و چندين برابر دوران مشابه كار صورت گرفته است، گفت: به جاي تقدير و تشويق دولت، هجمه‌هاي وسيع عليه دولت صورت مي‌گيرد، چرا كه كساني كه در خدمات مشاركت ندارند، تصور مي‌كنند اگر رييس‌جمهور و يا دولت را بخاطر خدماتشان تشويق كنند، اين تشويق ها شامل حال آنها نمي‌شود.

مهندس اسفنديار رحيم مشايي ظهر امروز (‌شنبه) در مراسم تقدير از بازنشستگان دفتر رييس‌جمهور، افزود:، در حالي كه خدمات دولت، متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خداست.

وي با بيان اين‌كه وظيفه‌شناسي اقتضا مي‌كند، قدردان خدمات انسان‌هاي شايسته و خدومي باشيم كه پيش و يا هم زمان با ما مشغول به ارائه خدمات بودند و در اين راستا بايد رنج و سختي هاي افراد در مسير ارائه خدماتشان لحاظ شود، گفت: هر چند كه خدمات هر يك از ما در طول دوران خدمت جزئي و ناچيز است، اما بايد به جزئي ترين كارها و خدمات نيز اهميت داده و آنها را مورد تكريم قرار دهيم.

مشاور ارشد رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه نظام اداري در كشور با مشكلات فراواني مواجه است و خدمت در اين نظام مطمئناً با دشواري‌هايي نيز همراه خواهد بود، اظهار داشت: اصولاً زندگي اين جهاني همراه با رنج و سختي است و انجام كارهاي مختلف و ارائه خدمات همواره با رنج آميخته است.

مشايي ادامه داد: رنج‌ها و سختي‌هايي كه در مسير كار كردن وجود دارند، نبايد مانع عمل كساني كه تصميم به انجام كار و خدمت دارند، باشد و نبايد در مقابل مشكلات و سختي‌ها از انجام مسئوليت كوتاه آمد و يا از انجام آن بازماند.

رييس‌ دفتر رييس جمهور با بيان اين‌كه بازنشستگي در حقيقت پايان دوره‌اي از كار و تلاش و ورود به دوره‌اي جديد است، تصريح كرد: ارزش‌گذاري به رنج و كار خدمتگزاران موجب مي‌شود، تا نگاه افراد جديدي كه به محيط كار وارد مي‌شوند، به مجموعه كاري خود نگاه مثبتي باشد و در اين راستا هركس زحمت بيشتري كشيده و به ظرائف و دقائق وظايف خود توجه داشته و در سخت ترين شرايط مسئوليت خود را به نحو احسن انجام مي دهد، شايسته كرامت و ارزش‌گذاري بيشتر است.

مشاور ارشد رييس‌جمهور با اشاره به اين‌كه البته ارزش‌گذاري واقعي خدمات هرگز آن چيزي نيست كه توسط انسان‌ها صورت مي‌گيرد، بلكه بايد خداوند ارزش اصلي اعمال انسان را مورد محاسبه قرار دهد، گفت: عده‌اي هستند كه به دليل جاه‌طلبي، فرصت‌طلبي و دنياطلبي شانه‌هاي خود را زير بار مسئوليت‌هاي سنگين مي‌برند كه انجام آنها هيچ ارزش و اجري نزد پروردگار نخواهد داشت.

مشايي با بيان اين‌كه بسيار مناسب است كه انسان‌ها، بخاطر نقص‌هايي كه در كارهاي خود نسبت به هم داشته‌اند از يكديگر عذرخواهي كرده و حلاليت بطلبند، خاطرنشان كرد: بسياري از ما ممكن است در مواقعي اشتباه كرده و در تصميمي نادرست مشاركت داشته و يا از آن حمايت كرده و يا در برابر تصميمات درست و به حق از خود مقاومت نشان داده باشيم كه بايد در ازاي آنها حلاليت بطلبيم.

رييس‌ دفتر رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تأكيد كرد: امروز با وجود اين‌كه خدمات دولت همانند دُر، تلألو داشته و بسيار برجسته و روشن بوده و همگان اذعان دارند كه اين خدمات در كشور بي‌سابقه بوده و چندين برابر دوران مشابه كار صورت گرفته است، هجمه‌هاي وسيع و توهين‌هاي بسياري عليه دولت صورت مي‌گيرد، چرا كه بسياري از كساني كه در خدمات مشاركت ندارند، تصور مي‌كنند اگر رييس‌جمهور و يا دولت را بخاطر خدماتشان تشويق كنند، اين تشويق ها شامل حال آنها نمي‌شود، در حالي كه خدماتي كه انجام مي‌شود متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.

مشاور ارشد رييس‌جمهور با بيان اين‌كه جامعه اي كه خود را متعلق به خدا بداند، اما عملكردي نداشته باشد، خدايي نيست، گفت: امروز افتخار ما اين است كه دولت شعارهاي امام و انقلاب را زنده و به تعبير مقام معظم رهبري قطار خارج شده از ريل را به ريل اصلي خود بازگرداند و بر ارزش‌ها ايستادگي کرد، بيشترين خدمات را ارائه نمود و در داخل و خارج از كشور عزت كسب كرد.

مشايي با بيان اين‌كه اجراي عدالت در جامعه همواره مشكلاتي را به دنبال دارد، اظهار داشت: شنيدن سخن حق و عمل كردن به آن كاري سخت و دشوار است و اين در حالي است كه هيچ كس نمي‌داند، چه ميزان فرصت در اختيار دارد و لذا نبايد انجام كارها را به آينده واگذار كرد.

رييس‌ دفتر رييس جمهور ضمن تقدير از خدمات بازنشستگان دفتر رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد تا از خدمات و فعاليت‌هاي آنها در بخش‌هاي مختلف بهره‌گيري شود.

مشايي در بخشي ديگر از سخنان خود بالاترين اجر انسان در مقام تقرب الهي را شناخت خدا دانست و آن را در گرو شناخت انسان از خودش عنوان کرد و گفت: با شناخت الهي همه شناخت ها امكان پذير بوده و اگر خداوند خودش را به ما نشان ندهد، نمي توانيم پيامبر و امامان را بشناسيم؛ اين امر مستلزم رابطه اي دو طرفه است.

وي با بيان اين‌که بعد از شناخت خدا و پيامبر هر انساني بايد امام زمان خود را بشناسد و اگر انساني بدون شناخت امام زمان خود از دنيا برود، به مرگ جاهليت مرده است، اظهار داشت: شناخت و معرفت نسبت به خدا، پيامبر و امام عصر(عج) همان چيزي است كه انسان را از مرگ جاهلي نجات مي دهد و ماه رمضان فرصت مناسبي براي رسيدن به درجات والاي معنويت در زندگي، از جمله شناخت امامان در اختيارانسان قرار مي دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
1
21
اره والله... ! مردم به وضوح دارن پول نفت را سر سفره خود احساس میکنن .....
محسن
|
Denmark
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
1
21
خب چند تا از این خدمات بی سایقه این دولت (خدمتگذذذذار ! ) را بشمارند تا من نا آگاه هم متوجه شوم ! شاید فرق دولت خدمتگزار شهید رجایی و دولت خدمتگذار فعلی مشخص شود.
نظرات بینندگان