arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۱۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۱

تعطیلی درس اخلاق در دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ستاد اخلاق دولت از تعطیلی درس اخلاقش برای دولتی‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی درباره آخرین تحولات مربوط به تدریس اخلاق در دولت به فارس گفت: در اوائل کار دولت بنده روزهای یکشنبه‌ و چهارشنبه‌ برای اعضای کابینه درس اخلاق می‌گفتم.

* تداوم تدریس حائری شیرازی

وی افزود: پس از تصدی نمایندگی مردم تهران در مجلس به دلیل لزوم رسیدگی به امور نمایندگی روزهای چهارشنبه آیت‌الله حائری شیرازی به تدریس اخلاق پرداختند و بنده یکشنبه‌ها اخلاق می‌گفتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: در حال حاضر با اینکه آقای احمدی‌نژاد خیلی تاکید دارند که جلسات درس بنده ادامه یابد اما به دلیل تمرکز بر کار نمایندگی نمی‌توانم به دولت بروم.

* تمرکز بر کار در کمیسیون فرهنگی

استاد اخلاق دولت گفت: کمیسیون فرهنگی با حدود 85 نهاد ارتباط دارد و کار در این کمیسیون زیاد و تعداد ما اندک است و هر چه تلاش کنیم، باز هم به برخی کارها نمی رسیم.

وی افزود: باید یک برنامه چهار ساله برای کمیسیون تدوین کنیم تا کارها بر اساس برنامه پیش رود و دوست دارم بیشتر برای کارهای مجلس وقت بگذارم و لذا پیشنهاد دادم عزیز دیگری برای دولتی‌ها اخلاق بگوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که تدریس اخلاق همان 20 دقیقه که مباحث مطرح می‌شود، زمان می‌برد اما واقعا این کار تقریبا یک روز کامل وقت بنده را می‌گرفت.

* یک روز اخلاقی

وی تصریح کرد: شنبه‌ها می‌رفتم قم و از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر بعد از تحقیق و مطالعه کتب مختلف، متنی که قرار بود تدریس شود تایپ می‌کردم و ساعت یک خدمت آیت‌آلله مصباح می‌دادم تا ایشان هم نظر دهند و بعد از اعلام نظر ایشان دوباره متن را اصلاح می‌کردم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی اضافه کرد: حقیقتا علاقمند بودم اخلاقی که برای دولتی‌ها گفته‌ ‌شود در شأن رئیس جمهور و آقایان وزرا باشد و کم نمی‌گذاشتم اما الان فرصت این کار را ندارم.

* رمز موفقیت از نگاه صادق آل محمد (ص)

وی تأکید کرد: از امام صادق (ع) پرسیدند رمز موفقیت شما چیست و حضرت فرمودند «وقتی دریافتم دیگری کار مرا انجام نمی‌دهد، مجاهده کردم آن را به بهترین شکل انجام دهم» و این فرمایش حضرت برای من الگو بود.

* تدریس رساله بیستم

استاد اخلاق دولت درباره "موضوع بحث اخلاقی مطرح شده در دولت" گفت: چون بنده اخلاق می‌گفتم و دلم هم می‌ خواست که تفکر ناب را برای دوستان تبیین کنم، به تفسیر رساله بیستم صحیفه سجادیه (مکارم‌الاخلاق) پرداختم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: یک‌بار بین دوران فتنه و ایام انتخابات، حضرت آقا در نمازجمعه مطالبی در باب تفسیر این دعا فرمودند که من خیلی خوشحال شدم بحث خوبی را برای دوستان دولت انتخاب کردم.

وی ادامه داد: در این دعا حضرت خیلی زیبا ملاک سنجش حق و باطل را تبیین کرده و خط ناب را نشان می‌دهند و بنده هم مایل بودم تفکر ناب و نگاه‌های درست را مشخص کرده و مسائل اشتباه را روشن کنم.

* ریشه بروز انحرافات سیاسی

"یکی از مهم‌ترین دلایل بروز انحراف سیاسی این است که گاهی بدون اینکه خودمان هم بدانیم، شخصیت‌ها برای ما مهم می‌شوند و حرف آخر را می‌زنند در حالی که سیاست اسلامی این نیست".

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تصریح کرد: نباید شخصیت‌ها برای انسان مطرح باشند، بلکه معصوم (س) می‌فرمایند «حق را بفهمید و شخصیت‌ها و اهل حق را با آن بسنجید؛ نه این که حق را با آنها».

* تدریس اخلاق در 20 دقیقه

خبرنگار فارس ازاستاد اخلاق دولت درباره واکنش اعضای کابینه به مباحثی که مطرح می‌کرد، سؤال کرد و او پاسخ داد: برخی اوقات بعضی از دوستان وزرا سؤال می‌کردند اما معمولا چون وقت ما 20 دقیقه بیشتر نبود، فرصت برای محاجه پیش نمی‌آمد.

وی افزود: بنده هم چون خیلی اهل پر حرفی نیستم، مطالب را از قبل آماده می‌کردم و ارائه می‌دادم و اتفاقا یکی از نقدهای آیت‌الله مصباح که گاهی گوشه مطالب بنده می‌نوشتند هم این بود که مطلب خوبی است اما نمی‌توان در فرصت کم تبیین کرد.

* توصیه آیت‌الله مصباح یزدی

"نظر حضرت استاد این بود که طرح برخی مطالب متناسب با این جلسه نیست و بیان آن‌ها ایجاد سؤال و شبهه می‌کند و نمی‌توان در وقت اندک به آنها پاسخ داد و لذا بنده هم از آن موضوع صرف‌نظر می‌کردم".

* رئیس جمهور؛ بیشترین طراح اشکال در جلسات اخلاق

استاد اخلاق دولت گفت: در بین دوستان دولت، خود آقای احمدی‌نژاد بیش از همه درباره موضوعاتی که مطرح می‌کردم، مباحثه و چالش می‌‌کرد و بنده هم اگر پاسخی داشتم ارائه می‌کردم والا در جلسه بعد به سؤالات پاسخ می‌دادم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی خاطر نشان کرد: اگر واقعا مطلبی را از دوستان دولت می‌دیدم، در جلسه‌ای [خصوصی] با آقای احمدی‌نژاد بحث می‌کردم و می‌گفتم که عزیزم این نگاه یا این کار اشتباه است.

وی تصریح کرد: البته آقای احمدی‌نژاد هم اهل بحث است و اگر ابهامی درباره موضوعی وجود داشت، وظیفه می‌دانستم آن را روشن کنم و لذا با هم صحبت می‌کردیم تا موضوع به خوبی تبیین شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
خب اینکه خیلی وقته تعطیل شده. لازم نبود جناب ستاد خبر بده.
تهرانی مقدم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
1
این دولت بااخلاق ترین دولت از صدر اسلام تا بحال بود!
نظرات بینندگان