arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

نگرانی سعد حریری از سفر جلیلی به لبنان

سعد الحریری رئیس جریان هوادار غرب المستقبل در لبنان که از دو سال پیش در فرانسه و عربستان مستقر شده و به لبنان باز نمی گردد، در اظهاراتی خشم خود را از سفر سعید جلیلی دبیرکل شورای عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان ابراز داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جریان هوادار غرب در لبنان در همراهی با مواضع اربابان آمریکایی خود با ابراز تردید در مورد سفر سعید جلیلی به لبنان مدعی شد که این سفر نمی‌تواند جلوی سقوط بشار اسد را بگیرد.

به گزارش الانتقاد نوشت: سعد الحریری رئیس جریان هوادار غرب المستقبل در لبنان که از دو سال پیش در فرانسه و عربستان مستقر شده و به لبنان باز نمی گردد، در اظهاراتی خشم خود را از سفر سعید جلیلی دبیرکل شورای عالی امنیت ملی کشورمان به لبنان ابراز داشته و مدعی شد که این سفر در شرایط کنونی که "ملت سوریه در معرض انواع جنایت‌ها و خونریزی‌ها به دست دولت بشار اسد قرار دارند" مورد استقبال نیست.

وی که همواره از دیکته های دیپلمات های آمریکایی در لبنان و عربستان سعودی پیروی می‌کند و مواضعی همسو با کاخ سفید و تل آویو از خود نشان می دهد، مدعی شد که این سفر با منافع ملت لبنان تناقض دارد، ملتی که نمی تواند با برادران خود در سوریه همبستگی نکند و موضع عربی در مورد درخواست برای کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه را نپذیرند و ایران را از دخالت در امور کشور های عربی بویژه سوریه و لبنان باز ندارند. وی البته اشاره نکرد که منظور وی از ملت لبنان اقلیت هوادار غرب و جریان های وابسته به 14 مارس است یا اینکه اکثریت حامی مقاومت در این کشور را مد نظر قرار داده است.

سعد حریری که یکی از مهم ترین عاملان حمایت مالی از تروریست های مخالف دولت سوریه در کشتار مردم بی گناه در این کشور است، با تلاش برای ایجاد تردید در اهداف سفر سعید جلیلی به لبنان مدعی شد که تلاش های ایران نمی تواند در سقوط بشار اسد تاخیر ایجاد کند.

منبع : خبرگزاری فارس
برچسب ها: جلیلی ، حریری ، سوریه ، لبنان
نظرات بینندگان