arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۱

واکنش "بازتاب" به فحاشی "کیهان"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : بازتاب نوشت:

روزنامه باتقوای! کیهان در واکنش به انتقاد سایت بازتاب از عکس دروغینی که در صفحه نخست این روزنامه چاپ شده بود، به فحاشی و اتهام زنی به سایت بازتاب پرداخته  و این سایت را همسو با سیا و موساد دانست!

 

به گزارش خبرنگار «بازتاب»،  روزنامه کیهان روز سه شنبه هفته گذشته با چاپ عکسی در صفحه اول خود با تیتر

 

سند دیگری از جنایت مزدوران آمریکا
تروریست ها در سوریه کودک 3 ساله را به دار آویختند

 

مدعی شد "تروریست های سوریه پس از کشتار اعضای یک خانواده شیعه عراقی، تنها بازمانده این خانواده که یک کودک سه ساله بود را دار زدند." این درحالی بود که تصویر منتشر شده از سوی این روزنامه متعلق به یک جنایت جنسی در حلب سوریه و مربوط به چندین ماه قبل از آغاز درگیری ها در این کشور در دوسال قبل می باشد.

 

سایت «بازتاب» در گزارشی ضمن تاکید بر جنایتکار بودن تروریست های سلفی و وهابی، با انتقاد از انتشار این دروغ که در صفحه اول این روزنامه منتشر شده بود، از حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان خواست دست کم به دلیل مناسبت زمانی روز خبرنگار و شب قدر، این دروغ خود را اصلاح کرده و از مخاطبان خود عذرخواهی کند.

 

به ویژه که متاسفانه بسیاری از خوانندگان کیهان بدون مراجعه به منابع دیگر خبری، این گزارش را باور کردند، از جمله سید احمد خاتمی، امام جمعه تهران که این خبر را در مراسم شب قدر حرم حضرت معصومه(س) نقل کرد و از شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی برای میلیونها نفر منتشر شد.

 

 

اکنون پس از سه روز تلاش که نویسندگان و مسئولان کیهان نتوانسته اند هیچ توجیهی برای این دروغ آشکار پیدا کنند، با فحاشی و زدن تهمت به سایت بازتاب، این سایت را حق العمل کار و اجاره ای دانسته و ضمن تحریف گزارش بازتاب، این سایت را مزدور سیا و موساد ازریابی کرده اند.

 

گرچه احتمالا در دین برادر حسین، جبران گفتن دروغ به جای عذرخواهی، با تهمت زدن و فحاشی انجام می شود و این فعال رسانه ای در آستانه شب قدر در تلاش بوده کم کاری خود در روزهای اخیر را با تهمت زدن و دروغ گفتن جبران کند، اما جهت اطلاع ایشان توضیحات ذیل در ادامه می آید:

 

1- روزنامه کیهان در تاریخ 17 مرداد ،‌ خبر و عکس مذکور را به نقل از هیچ منبعی منتشر نکرده است و بنابراین منبع آن از نظر حقوقی و حرفه ای، خود این روزنامه محسوب می شود. کسانی که مطمئن نیستند می توانند به تصویر صفحه اول و متن خبر مذکور در سایت روزنامه کیهان مراجعه کنند.

 

2- منبعی که امروز روزنامه کیهان به عنوان مرجع خود معرفی کرده است، سایت عراقی قانون302 می‌باشد و نکته جالب اینجاست که این سایت عکس کیهان را هم منتشر نکرده و در خبری بدون ذکر منبع و جزئیات در یک سطر نوشته است:

قال نشطاء عراقیون أن المجامیع المسلحة فی سوریا قامت بإعدام طفلاً عراقیاً ینتمی لعائلة شیعیة تسکن فی منطقة السیدة زینب بریف دمشق, مضیفة أن هذا الطفل أعدم بعد ان قامت تلک المجامیع المسلحة بقتل عائلة الطفل.

 

نکته جالب تر اینکه در خبر سایت مذکور و نیز رسانه های متعدد فارسی که ترجمه آن را پوشش دادند،  بدون ذکر هیچ منبعی  وبه نقل از فعالان عراقی ادعای اعدام یک کودک مطرح شده است، اما  از آنجا که روزنامه کیهان فرق می کند، این روزنامه سن کودک را هم از خودش نوشته و او را طفل سه ساله نامیده است!

 

البته طبق بررسی های خبرنگار «بازتاب»، سایت مذکور که همزمان با انتخابات عراق و در دفاع از ائتلاف دولت قانون و طیف مالکی فعالیت می کند، ظاهرا توسط افرادی در آمریکا به روزرسانی می شود و پیش از این مطلبی علیه رهبر انقلاب نیز منتشر کرده بود. نوری المالکی، نخست وزیر عراق هم که این سایت از وی حمایت می کند، انتساب آن به خود را رد کرده بود.

 

3- در حالی که بازتاب در خبر خود تا کید کرده بود: «در جنایات و خونریزی های نیروهای سلفی از افغانستان و عراق تا استان سیستان و بلوچستان ایران علیه شیعیان و مسلمانان هیچ تردیدی نیست» و صرفا گفته بود «این اقدامات را نمی توان با جعل خبر و دروغ های رسانه ای جبران کرد»، کیهان در یک جعل آشکار امروز تیتر زده:

 

سایت حق العمل کار: القاعده و جنایت؟! زبونتو گاز بگیر!

و نوشته است: آیا می توان انبوه جنایت گروه های تروریستی مزدور در سوریه را که بعضا به شکل جنایت های دسته جمعی و گروهی علیه شهروند ان بوده و تصاویر آن نیز مخابره شده انکار کرد؟

 

در حالی که بازتاب به هیچ روی جنایات القاعده و سلفی ها را انکار نکرده است.

 

4- اما سوال اصلی آن است که برفرض محال!، روزنامه کیهان خبر دروغ واشتباهی را منتشر کند، آیا باید بجای پذیرش اشتباه خود به فحاشی وتهمت زدن به انتقاد کنندگان بپردازد وآیا اصولا تهمت زدن رد دین برادر حسین کمترین حرمت وگناهی ندارد که به این سادگی به آندست می زند.

 

این که سایت بازتاب به صرف انتقاد از یکی از اخبار کیهان، اجاره‌ای، حق العمل کار، مزدور سیا و موساد خوانده شود، چه نتیجه ای دارد؟

 

آیا تاکنون در طول یک دهه گذشته هزاران مطلب در سایت بازتاب، آینده ینوز و بازتاب امروز علیه آمریکا و اسرائیل و القاعده منتشر نشده است و آینده نیوز به خاطر انتشار مطلب علیه موساد مورد برخورد امینتی قرار نگرفت؟

 

متن کامل‌ آنچه کیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود نوشته است:

یک سایت حق العمل کار برای چندمین بار به تبرئه و تطهیر گروهک های تروریستی القاعده و سلفی که در خدمت سازمان سیا و موساد کار می کنند، پرداخت.
سایت بازتاب با اشاره به عکس منتشره در کیهان مربوط به کودک 3 ساله شیعه ای که در سوریه توسط تروریست ها به دار آویخته شده، این عکس را جعلی توصیف کرد و آن را مربوط به 2 سال پیش دانست. بازتاب آنگاه گریزی به فتنه 88 و ماجرای کشته سازی فتنه گران زده و خواستار آن شده که چون کیهان و رسانه های مشابه از فتنه گران خواسته بودند درباره دروغ کشته شدن سعیده پورآقایی و ترانه موسوی عذرخواهی کنند، خود نیز عذرخواهی کنند.
یادآور می شود اولا منبع خبر کیهان، خبرگزاری هایی بوده اند که عکس و خبر مذکور را به نقل از سایت شیعه و عراقی قانون منتشر کرده اند و خبر صحت دارد. ثانیا آیا می توان انبوه جنایت گروه های تروریستی مزدور در سوریه را که بعضا به شکل جنایت های دسته جمعی و گروهی علیه شهروند ان بوده و تصاویر آن نیز مخابره شده انکار کرد؟ بنابراین پرسش بعدی مطرح می شود و آن اینکه گردانندگان سایت اجاره ای و حق العمل کار بازتاب کدام همسویی را با مزدوران سازمان سیا و موساد دارند که برای چندمین بار جنایت مزدوران این سرویس های جاسوسی را انکار می کنند؟


نظرات بینندگان