arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

یار مغضوب دولت، به سپاه پیوست

به گفته ی منابع مطلع، پس از آنکه بذرپاش مورد غضب مقامات ارشد دولتی واقع و مجبور به استعفا شد، انتصابش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معانی مختلفی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهرداد بذرپاش قائم مقام بنیاد تعاون سپاه شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری انتخاب، سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی حکمی مهرداد بذرپاش را بعنوان قائم مقام بنیاد تعاون منصوب کرد.


این حکم پس از گذشت زمان اندکی از استعفای ناگهانی بذرپاش از سازمان ملی جوانان، نوشته شده است. استعفایی که بسیاری از  کارشناسان سیاسی، از آن با عنوان "درگیری تازه ی عضو ارشد دولت با مشایی" یاد کردند که  بذرپاش از آنچه "دخالت های رییس دفتر رییس جمهور" خوانده شده، رنجیده خاطر بوده است، هر چند خود بذرپاش ضمن رد این ادعاها گفته که از مشاغل دولتی خسته شده و می خواهد به دانشگاه و پزوهش خود بازگردد.

به گفته ی منابع مطلع، پس از آنکه بذرپاش مورد غضب مقامات ارشد دولتی واقع و مجبور به استعفا شد، انتصابش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معانی مختلفی دارد.

گفتنی است مهرداد بذرپاش مهندسی صنایع خود را از دانشگاه شریف و همچنین کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی خود را از دانشگاه علامه طباطبایی اخذ کرده است. وی در دولت نهم بعنوان مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا و مدیرعامل شرکت پارس خودرو بود و در دولت دهم نیز بعنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان منصوب شده بود.

همچنین لازم به ذکر است که سید پرویز فتاح در دوره اول ریاست‌جمهوری دکترمحمود احمدی‌نژاد مسئولیت ‬وزارت نیرو را برعهده داشت و پس از آنکه در ترکیب کابینه دهم قرار نگرفت، سال گذشته توسط سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران، به عنوان جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

بنیاد تعاون سپاه از مهمترین مجموعه‌های اقتصادی کشور است که فعالیتهای متنوعی را در بخش های مختلف اقتصادی انجام می دهد. مدیرعامل سابق بنیاد تعاون سپاه سردار احمد وحید دستجردی بود که به عنوان جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب شده است.
نظرات بینندگان