arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

قطعي شدن حکم 15 نفر از مجرمان فتنه 88

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی قوه قضائیه، از قطعی شدن حکم 15 نفر از مجرمان فتنه پارسال در دادگاه تجدیدنظر خبر داد و گفت: حکم این افراد، به اجرای احکام ارسال شده است. محسنی اژه ای در نشست خبری افزود: برای این افراد از شش ماه تا چهار سال حبس، شلاق و محرومیت هایی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اعدام یکی از اشرار ایلام به جرم آدم ربایی و تجاوز به عنف، کشته شدن یکی از اشرار مسلح کرمان و دستگیری چهار نفر از مرتبطانش را از اقدامات یک ماه گذشته دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: قوه قضاییه برای برخورد قاطع با کسانی که مزاحم مردم می شوند و امنیت آنان را به مخاطره می اندازند، مصمم است. محسنی اژه ای همچنین افزود: رسیدگی به پرونده اشرار شهرکرد، قزوین، تهران و استان های دیگر در دست بررسی است و به زودی به نتیجه نهایی خواهد رسید و پس از قطعی شدن احکام آنان اجرا می شود.

دادستان کل کشور همچنین به اجرای حکم اعدام یکی از اشرار کرج که در هفته گذشته در ملاء عام اجرا شد، اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کسانی با جعل عنوان یا دستخط برخی مسئولان سعی می کنند از مردم اخاذی و کلاهبرداری کنند که از مردم می خواهیم در این زمینه هوشیار باشند. سخنگوی قوه قضائیه افزود: هیچ مسئولی و یا بستگان آنان، برای کمک گرفتن به کسی مراجعه نمی کنند و مردم در صورت مشاهده اینگونه افراد، مطمئن باشند که افراد شیاد و کلاهبرداری هستند.

محسنی اژه ای گفت: فردی که با جعل دستخط مسئولان از افراد حقیقی و برخی شرکت ها کلاهبرداری کرده بود، به 12 سال زندان و 80 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد. وی افزود: فرد دیگری با این شیوه در یکی از شهرستان های استان اصفهان سعی در ایجاد نفوذ در بخش قضایی را داشت که با هوشیاری دادستان شناسایی و دستگیر شد. محسنی اژه ای با بیان اینکه هفته گذشته نیز فردی سعی در جعل دستخط وی را داشته است، گفت: این فرد می خواسته است، پرونده قضایی یک نفر را با جعل امضاء دادستان از شهرستان منتقل کند که دستگیر شد.
نظرات بینندگان