arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۸۹

خودسوزی رئیس جمهور یمن/عکس

یک پایگاه خبری یمنی ، عکسی از خودسوزی رئیس‌جمهور این کشور و درخواست او برای تغییر ملت تحت سلطه‌اش را منتشر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک پایگاه خبری یمنی در اقدامی نمادین و طنزآمیز، عکسی از خودسوزی رئیس‌جمهور این کشور و درخواست او برای تغییر ملت تحت سلطه‌اش را منتشر کرد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس، پایگاه خبری یمنی "صدی عدن " در یک اقدام نمادین، انتقادی و طنزآمیز عکسی از خودسوزی "" رئیس‌جمهور یمن که در اعتراض به درخواستهای پیاپی مردم برای داشتن آزادی صورت گرفته است روی خروج سایت خود گذاشت.

در این عکس نشان داده می‌شود که شبکه خبری الجزیره که این روزها به خوبی اخبار مربوط به قیام ملتهای عرب علیه رژیم‌های دیکتاتوری در منطقه را پوشش می‌دهد، در یک خبر فوری و به طور زنده اعلام می‌کند که «رئیس‌جمهور یمن امروز در صنعاء با هدف تغییر ملتی که خواستار آزادی هستند، خود را سوزاند».


بنا بر این گزارش، سپس عکسی فتوشاپی از خودسوزی علی عبدالله صالح را نشان می‌دهد و در زیرنویس این عکس در الجزیره نیز آمده است که: مردم یمن آگاه شده‌اند و می‌دانند که چه کسی طی 33 سال به آنها ظلم کرده است.

انقلاب تونس که آغاز خروش ملتهای عربی علیه رژیم‌های دیکتاتور منطقه بود، با خودسوزی یک جوان تونسی در اعتراض به بیکاری صورت گرفت و موج این خودسوزی به کشورهایی چون مصر،اردن، موریتانی، یمن، عربستان و برخی کشورهای دیگر نیز رسید و تعدادی در این کشورها با الگو گرفتن از این جوان تونسی و خودسوزی خواستار قیام مردمی و سرنگونی رژیم‌های دیکتاتور شدند.
نظرات بینندگان