arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۰۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۱

لپ تاپ‌تان را از تب نجات دهید+4 روش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وسایل الکترونیکی و مخصوصا لپ تاپ ها بعد از مدتی استفاده دچار مشکلات متعددی می شوند که برای رفع آن باید به تعمیرکار مراجعه کرد اما گاهی می توان از این مشکلات پیشگیری نیز کرد.

یکی از اصلی ترین مشکل هایی که برای لپ تاپ ها به وجود می آید داغ کردن و یا همان گرم شدن بیش از اندازه است. این مشکل در طولانی مدت می تواند به لپ تاپ شما آسیب های جدی وارد کند و بهتر است تا با پیشگیری از بروز آن جلوگیری کنید.

قبل از اینکه لپ تاپی را خریداری کنید حتما در مورد آن تحقیق کنید چرا که برخی از برندهای لپ تاپ به داغ شدن بسیار زیاد معروف هستند و عقل حکم می کند که آنها را خریداری نکنید. در هنگام خرید نیز به فن های داخلی و هواکش هایی که بر روی لپ تاپ وجود دارد دقت کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشند.



نرم افزارهای متفاوتی هستند که می توانند به شما در میزان دمای داخلی لپ تاپ استفاده کنید. این نرم افزارهای میزان دمای خطرناک و همچنین مناسب را برای لپ تاپ نشان می دهند. دمای نرمال برای هسته لپ تاپ باید میان 35 تا 40 درجه سانتی گراد باشد و بیشتر از این دما می تواند خطرهای بسیار زیادی برای کامپیوتر شما داشته باشد.

از لپ تاپ خودتان زیاد کار نکشید و به آن استراحت بدهید. متصل کردن یو اس بی دیسک و هاردهای جانبی باعث وارد شدن فشار زیاد به سیستم می شود و در ادامه داغی بی اندازه سیستم شما را به همراه خواهد داشت. در این مواقع تنها دستگاه های جانبی را از سیستم های خودتان جدا کنید.



به محض اینکه باطری شارژ شد، دو شاخه را از پریز خارج کنید. اشتباه رایجی که اکثر افراد انجام می دهند این است که کامپیوتر خود را دائماً متصل به برق ، رها می کنند. این کار منبع مقاومت الکتریکی باطری را داغ کرده و باعث ایجاد گرمای بیش از حد در سیستم می شود.

مراقب تمیزی فن های داخلی لپ تاپتان باشید. بهتر است سالی یک بار اجزای داخلی آن را باز کنید و فن ها را به دقت تمیز کنید. این کار باعث می شود تا فن ها بهتر عمل کنند و هوای لازم به اجزای داخلی سیستم برسد.

* مشرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الهام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
1
1
اين چيزها همه درست اما می شود از راه بهتری هم استفاده کرد و آن تهيه يک فن و قرار دادن آن زير لپ تاپ می باشد حتی به تازگی يک صفحاتی هم آمده اند که سعی می کنند مانند تب بر عمل کرده و جلوی داغ شدن لپ تاپ را بگيرند اگر دقت کنيد در اين تبليغاتی که در بعضی از سايت ها می شود با تبليغ اين صفحات بر خواهيد خورد
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
1
3
آقا لطفا نظر من را قرار بدید !!

ببنید دوستان من با دوستم دو مدل لپ تاپ با هم خریدیم حدود دو سال پیش
دوستم هی وقتی باطریش شارژ می شد سری دوشاخه را بیرون میکشید که به قوله خودش سولفاته نشه !!

ولی الان باطریش 5 ثانیه هم برق دیگه نگه نمی داره !!

ولی واسه من هنوز 4 ساعت برق را نگه می داره !!
واسه من همیشه تو برقه !!!

نکته که هست اینه که حتما خواننده محترم حواستون باشه شارژر لپتاپ شما دارای قدرت قطع کن باشه !!
یعنی اگه باطری شما شارژ شده بود دگه هی نخواهذ باطری را شارژ کند تا اون خراب شه !! و فقط مستقیم برق را به لپتاپ برساند !!!
نظرات بینندگان