arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۸۷۲
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۱
بهمنی هفته قبل: در فکر دلار 1500 تومانی هستیم!

رکورد دلار در بازار ایران: 2445 تومان! / بهمنی: نمي‌توانیم مرتب ارز را پايين بياوریم ولي کنترلش می کنیم! / رشد اقتصادي ما نسبت به ميانگين جهاني افزايش يافته

نرخ دلار در معاملات روز يکشنبه رکورد تازه ای بر جای گذاشت و به ۲۴۰۰ تومان رسيد. نرخ يورو در همين روز از مرز سه هزار و ۱۰۰ تومان گذشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


نرخ دلار در معاملات روز يکشنبه رکورد تازه ای بر جای گذاشت و به ۲۴۰۰ تومان رسيد. نرخ يورو در همين روز از مرز سه هزار و ۱۰۰ تومان گذشت.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب» ؛ قيمت هر دلار در معاملات صبح اين روز ۲۳۰۰ تومان فروخته شد ولی ساعاتی بعد قيمت دلار با جهشی صد تومانی به ۲۴۰۰ تومان رسيد.

این در حالی است که لحظاتی پیش، قیمت دلار به 2378 تمان کاهش یافت و مجدداً از مرز 2400 گذشته و  2445 تومان خرید و فروش شد.

نرخ دلار در معاملات روز شنبه حدود دو هزار و ۲۲۸ تومان بود که تنها ده تومان اختلاف قيمت بين معاملات صبح و عصر مشاهده می شد.

(برای مشاهده قیمت لحظه به لحظه طلا و ارز، به صفحه اول سایت مراجع کنید)

افزايش جديد قیمت دلار نشان می دهد که تفاوت نرخ رسمی آن با نرخ آزاد هم اکنون به ۱۲۰۰ تومان افزايش پيدا کرده است.

براساس این گزارش، در معاملات روز يکشنبه، قيمت هر يورو نیز به سه هزار و ۱۳۰ تومان رسيد که بيانگر ۱۷۲ تومان افزايش ظرف يک روز است. هر پوند انگليس نيز سه هزار و ۷۶۰ تومان فروخته شد که ۱۰۰ تومان افزايش نشان می دهد.

در معاملات بازار طلا نيز هر سکه طرح قديم و طرح جديد با قيمت يکسان ۹۴۰ هزار تومان فروخته شده که به ترتيب هر کدام ۲۵ هزار و ۳۰ هزار تومان افزايش ظرف يک روز را نشان می دهند.

در همين حال، هر گرم طلای ۱۸ عيار نيز به رقم بی سابقه يکصد هزار تومان رسيد.

تلاطم اخير در بازار آزاد طلا و سکه ايران پس از آن رخ داد که دولت کانادا روز شنبه اعلام کرد که سفارت خود را در تهران تعطيل کرده است و پنج روز به ديپلمات های ايران در اتاوا دستور داد تا خاک اين کشور را ترک کنند.

نرخ انواع ارز در بازار آزاد ايران در حالی روز به روز افزايش می يابد که محمود بهمنی، رييس کل بانک مرکزی ايران، روز يکشنبه- ۱۲ شهريورماه- گفته بود که نرخ دلار به زودی به ۱۵۰۰ تومان کاهش خواهد يافت.

با اين حال، بهمنی در همايش «بانکداری اسلامی» گفت که بانک مرکزی نمی تواند مرتبا قيمت ارز را پايين بياورد ولی ما سعی کرديم آن را کنترل کنيم.

وی با اعلام اينکه ميزان ذخاير ارزی ايران در چند سال اخير ۲۱۱ درصد افزايش داشته است در عين حال خبر داد که نقدينگی در کشور در تيرماه سال جاری به سه هزار و ۸۷۵ هزار ميليارد ريال رسيد.

وی همچنین دیروز گفته که ایران در «شرايط جنگ تمام عيار اقتصادی» به سر می برد و اظهار داشت: «ما با دنيا از نظر اقتصادی در حال مبارزه هستيم و در اين شرايط بايد کالاها را از دنيا تامين کرده و با توجه به تحريم بانک‌ها از جمله بانک مرکزی نقل و انتقال پول و مراودات اقتصادی را انجام دهيم.»

اظهارات حدید بهمنی: همه چیز عالی است ، فقط ارز را نمی توانیم پایین آوریم!

محمود بهمني ـ رييس كل بانك مركزي ـ در بيست‌وسومين همايش بانكداري اسلامي با بيان اين‌كه از چهار سال قبل بر روي قانون بانكداري اصلاحاتي انجام داديم و در پايان سال گذشته به دولت داديم كه بتوانيم قانون جديد را با اصلاحاتي جديد داشته باشيم. بنابراين نيازمند تغيير در قانون و دستورات بوديم كه در نهايت بحث آموزش ضمن خدمت و آشنايي با قوانين جديد بانكداري از ضرورياتي بود كه به آن توجه شد.

بهمني گفت: ما در سال جاري براساس فرمايش مقام معظم رهبري كه سال توليد و حمايت از كار و سرمايه است اين موضوع را مبناي كار خودمان قرار داديم و سياست‌گذاري‌ها را براساس حمايت بيشتر از توليد قرار داديم.

وي گفت: 37 درصد از افزايش منابع‌مان را به صنعت و معدن اختصاص داديم، 25 درصد به توليد مسكن، 20 درصد توليد و كشاورزي و هشت درصد را به بخش صادرات و 10درصد را به خدمات و بازرگاني اختصاص داديم.

بهمني با بيان اين‌كه گرايش مابه بخش توليد بود و از همكاران اين انتظار را داريم در پايان سال حداقل 37 درصد را در بخش صنعت و توليد خواهيم داشت، گفت: در پايان سال 90، 29.9 درصد به صنعت اختصاص يافت و در سه ماهه‌ي اول سال اين ميزان به 31.2 درصد رسيد يعني روند ما در اين زمينه و در راستاي حمايت از صنعت به 31.2 درصد افزايش يافت.

وي گفت: در پايان تيرماه امسال كل تسهيلات ريالي و ارزي ما سه هزار و 916 ميليارد ريال است مفهوم‌اش اين است كه تا پايان سال رشد قابل توجهي خواهد داشت.

وي با بيان اين‌كه در پايان سال گذشته متوجه شديم با نقدينگي بسيار بالايي در جامعه مواجه‌ايم گفت: بنابراين تصميم گرفتيم نرخ سود را بالا برده و به 20 درصد افزايش دهيم.

وي تاكيد كرد: وقتي تورم بيشتر از نرخ سود باشد نبايد انتظار داشته باشيم مردم پول‌شان را پيش ما بگذارند چون يكي از وظايف ما حفظ ارزش پول مردم است.بنابراين بلافاصله بعد از افزايش نرخ سود‌ها 113 هزار ميليارد ريال اوراق ما افزايش فروش داشت و سپرده‌هاي مدت‌دار افزايش يافت و با فروش سكه‌ها 57 هزار و 600 ميليارد ريال منابع جمع كرديم و اين موجب شد كه نقدينگي ما كه در پايان سال 89، 25.2 درصد بود، تا پايان سال 90 به 19.4 درصد رسيد، يعني 5.8 درصد نقدينگي ما كاهش يافت كه اگر ما مي‌توانستيم اين نقدينگي را مهار كنيم بالاي 30 درصد تورم را داشتيم.

بهمني با تاكيد بر اين‌كه امسال بايد نقدينگي را به خوبي كنترل كنيم تا مجبور شويم در پايان سال برنامه‌‌اي بريزيم گفت: خوشبختانه نسبت مصارف منابع ما از 110.6 درصد به 105 درصد رسيده، يعني ما بايد بين منابع و مصارفمان تعادل و توازن برقرار كنيم.

وي با اشاره و تاكيد بر اصول مطالبات و تشكيل كميته‌اي در اين زمينه اظهار كرد: بايد به اشتغال و ظرفيت‌هاي توليدي نيز توجه كرده و برنامه‌ريزي كنيم.

بهمني با بيان اين‌كه در سه سال گذشته منابع قرض‌الحسنه 39 درصد مصرف شده بود و امسال 101 درصد منابع قرض‌الحسنه جهت نياز‌هاي خدماتي و اشتغال به مصرف رسيد، گفت: رشد اقتصادي كشور در پايان سال 89، 5.8 درصد بود كه در شش ماهه‌ي سال 90 به 4.2 درصد رسيد و با توجه به ميانگين رشد اقتصاد جهاني كه بين 3.5 تا 3.9 درصد بود، بنابراين مي‌توانيم نتيجه بگيريم كه در دو سال گذشته خوشبختانه رشد اقتصادي كشور ما نسبت به ميانگين جهاني افزايش يافته است ولي اين را كافي نمي‌دانيم.

وي با بيان اين‌كه افزايش بعضي از اقلام و قيمت آنها اجتناب‌ناپذير بود، گفت: بانك مركزي نمي‌تواند مرتبا قيمت ارز را پايين بياورد ولي سعي كرديم آن را كنترل كنيم. نقدينگي ما در تيرماه سال جاري سه هزار و 875 هزار ميليارد ريال بود.

بهمني در بخشي ديگر از سخنان خود درباره ماندگاري سپرده‌ها گفت: در پايان سال 90، 30.9 درصد ماندگاري سپرده‌ها در بانك‌ها بود كه اين رقم در تيرماه سال 91 به 29.9 درصد كاهش يافت و مطالبات معوق ما كه 15.1 درصد در پايان سال 90 بود به 17.3 درصد در تيرماه سال جاري رسيد.

رييس كل بانك مركزي هم‌چنين در بخشي از سخنان خود با بيان اين‌كه براي پويايي نظام بانكي بايد مديريت بانك‌ها را كاملا فني و تخصصي كنيم تا مديران از خلاقيت بانكداري برخوردار باشند بر ضرورت آموزش‌هاي ضمن خدمت و گزينش شايسته‌ترين تاكيد كرد.

بهمني با اشاره به ورشكستگي برخي از موسسات مالي و اعتباري گفت: ما ابايي از اين موضوع نداريم و هرجا كه اين موسسات نتوانند فعاليت كنند كنار مي‌روند و نبايد چيزي را كه از بين مي‌رود با دادن عصا سر پا نگه داريم. بانك‌ها هم مثل انسان هستند كه زماني كارشان تمام مي‌شود و بايد از دور خارج شوند.

هم‌چنين رييس كل بانك مركزي در پايان بر ضرورت خارج‌كردن بانك‌ها از شعبه محوري تاكيد كرد و افزود: افزايش كيفيت، بازرسي‌هاي مستمر و كنترل‌هاي داخلي و مواردي از اين قبيل است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۰
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
470
به نظر شما با رئیس بانک مرکزی که توانایی کنترل قیمت دلار رو نداره و قیمت دلار داره به اقتصاد و حتی امنیت ملی کشور اسیب میرسونه باید چه برخوردی کرد؟؟؟
حداقل حداقلش برکناری است.
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
378
بهمنی ممنونیم واقعا ازت
دلار رو خیلی آوردی پائین
Amir
|
CROATIA
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
18
277
بهمنی دوست داریم!بهمنی دوست داریم!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
(از طرف دلالان سکه و دلار)
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
شوخیش هم قشنگ نیست
پارسگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
321
خدایی هرکی دیگه جای این آقا بود تا الان استعفا داده بود.واقعا چرا به فکر یک فرد آگاه تر نیستند تا بازار ارز به این شکل در بیاد؟بسه به خدا
پاسخ ها
مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
فرد اگاهتر؟؟؟؟!!!!!!
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
405
9
ما که سروکاری با طلا وارز نداریم هر چی می خواد بره بالا بعدم بهتر کشورهایی مثل چین زور میزنن ارزش پول کشورشون از دلار کمتر بشه تا صادراتشون بیشتر و وارداتشون کمتر بشه این کار خودشونه ربطی به تحریم نداره ماله این هدفمندیه یارانه هاست و اوضاع دنیا وگرنه این همه ساله تحریمیم اونها اگه عرضه دارن نذارن نفت بره بالا یا بحران اقتصادی خودشونو حل کنن تو ایران کسی از گشنگی نمرده
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
چرا چرت میگی؟واقعا باید کسی تو ایران از گشنگی بمیره تا کک جنابعالی بگزه؟!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
دانشمند!
اول باید قدرت صادرات افزایش و میزان وابستگی به واردات کاهش داده شود بعد مثل چین میشه ارزش پول ملی در مقابل ارز رو پایین آورد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
شما با طلا و ارز کاری نداری و اینا شاخص هایی هستند که میگن اقتصاد کلان در چه حاله و اقتصاد کلان با جیب شما کار داره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
دوست عزیز بنده دکترای اقتصاد هستم،برای کشوری مثل ایران که 79 الی 80 درصد وارداتش کالاهای سرمایه ای و مواد اولیه تولید قانون فوق برقرار نیست، تضعیف ارزش پول ملی یعنی ورشکستگی صنعت ایران.
یک بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
439
28
افزایش قیمت دلار و ارزهای بیگانه چند مزیت دارد:
1 جلوگیری از واردات بی رویه اجناس خارجی و توقیت روحیه ملی برای افراش کمیت و کیفیت تولید داخلی.

2 افزایش قیمت های کالاهای پر مصرف و کمک به صرفه جویی در مصرف کالاهای پر هزینه ماهان خانوار

3- کاهش سطح درآمد خانواره ها و مبارزه با تجمل گرایی و راهی به سوی ساده زیستی

4 - اجبار به استفاده از پول ملی در مبادلات و کاهش ارتباط با پول های کشورهای کفر و نفاق

5- افرایش درآمد دولت خدمتگذار از طریق فروش دلار حاصل از فروش نفت در بازارهای داخلی به قیمت های بالا و صرف ریال حاصله در جهت ساخت پروژه های عمرانی و عام المنفعه
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
بنده خدا کجای کاری تا دان مرغ از خارج وارد میشه
ناشناس
| GERMANY |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
‫واردات مرسدس بنز فوق لوکس و پورشه و امثال آن برای از ما بهتران.
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آقا ما قرن 21 زندگی می کنیم
نه قبل از میلاد
چرا مردم نباید اسایش داشته باشند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ببین اقای ××××× شما گویا تو هوا سیر میکنی.
وقتی دلار گرون بشه فشار رو عده ای بیشتر میشه و اینقرد فهم نداری که دلار تو ایران 2450 تومنه جاهای دیگه نرخش ثابته . ساده بگم برات شما چند سال پیش 10000 ریال میدادی یک دلار میگرفتی الان باید 24500 ریال بدی که 1 دلار بگیری پس این ضربه به اقتصاد ماست و نشون میده که ارز داخلی یا همین پول خودمون ریال ارزشش کم شده و ضربه شدید تری به خودمون می خوره نه خارجی ها.
یک حهان سومی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
از اسمت هم معلومه به شما خوب رسیدگی میشه .
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
اجازه هست من سرم رو بکوبم به میز!!!؟
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
این آقای دانشمندو بذارین رئیس بانک مرکزی.چقدر نظرات صائب وعلمی ارائه داده!!!!!!!
عقل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
شنیدی میگن اگه بخوای حقیقتی رو خراب کنی خوب بهش حمله نکن بد ازش دفاع کن..
حالا میای با اسم بسیجی اینجور کامنت میذاری که مثلا....
در حالی که کمی زیادی ابلهانه بود
برو خودتو مسخره کن!
رویا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ببین داداش!!!
به این کار میگن " نارنجک تو بغل خودی ترکوندن"
ناشناس
| UNITED KINGDOM |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
براوو
شما مدرک فوق دکترا ندارید ؟!
آرمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
امروز رفتم يك خمير دندان خريدم توليد داخل كه قبلا 3000 تومن بود امروز شده 5650 تومن.پرسيدم چرا اينقدر گرون گفتن دلار رفته بالا....
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
همه اینهایی که گفتی درست. ولی باید بهش افزایش شکاف طبقاتی و پولدار شدن هر چه بیشتر دلال ها و زندگی سخت تر برای کسانی که فقط دغدغه رزق حلال و طیب دارند را باید اضافه می کردی
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
مرغ که سهل است حتی نهال درخت هم از خارج وارد می شود
منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
152
ایشان در فکر دلار 1500تومانی هست یعنی دلار 1500تومانی درفکرشان هست نه در واقعیت !

ما هم در فکر بدست اوردن 100میلون دلار هستیم !
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
136
برید بازار و ببنید واقعا رشد اقتصادی داریم یا رشد گرونی؟ یه گوشی ساده پارسال همین موقع 25000 تومان بو ولی الان 50000 تومان به این میگن پیشرفت.....................
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
219
بابا یکی جلوی حرف زدن این یارو رو بگیره !!!!
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ناشناس محترم کار از این حرفا گذشته یکی باید جلوی مدیریت هوشمندانه ایشون رو بگیره!!!!!!!!
آراس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
دهنت باید طلا گرفت با این جمله طلایی که زدی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
168
واقعا اعتماد به نفس ايشون مثال زدنيه!!!!! آدم ميمونه چي بگه!! جالبه كه هيچ كس هم از مسئولان بالادستي هيچ حركتي عليه آقاي بهمني نميتونن انجام بدن و ايشون تخت گاز مي تازه!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
181
به نظر می رسه همه چیز خوبه و فقط ملت فهیم ایران هستند که نمی فهمند !!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
4
147
یک خدا قوت و خسته نباشید جانانه باید به همه مسئولین گفت !
taha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
116
من میخوام بدونم تعریف رشد اقتصادی از نظر آقای بهمنی چیه؟؟؟؟
پاسخ ها
حامد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آقاطاها منظور ایشون رشد اقتصادی نیست رشد بعضی چیزها در اقتصاده مثل تورم گرونی بیکاری و.....
میلاد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
72
این قیمت دلار در ایران ناشی از فشار تقاضا برای تبدیل پول ملی به اوراق بهادار میباشد از جمله طلا و ارز های متداول بازار و به نوعی تورم انتظاری میباشد
پاسخ ها
علی
| CANADA |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
امان از این فشارررررر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
94
اگر آقای بهمنی نبودچی میشد واخ واخ
فرزاد
|
UNITED STATES
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
116
دلم برای این بنده خدا میسوزه هر روز میفرستنش جلو خبرنگارا میگن اینای که ما بهت میگیم رو باید بگی ــ استقلال بانک مرکزی هم که دیگه جوک شده
سهراب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
101
ایشان میگن بازار ارز رو کنترل کردند و این شده !!وای به روزی که کنترل نمیکردند!!!!! ولی من خواهش میکنم کنترل نکنند چون مطمئن هستم از این بدتر نمیشد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
73
به به
تحریم ها دنیا را مچاله کرده وبه قول آقای هم ساده له له شدند
کانادا بترس ازاین که پولت بی اعتباربشه وهرروز قیمتش مثل دلارتغییرکنه
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
68
دمت گرم راست میگه ها،آقا بهتون تبریک میگم همه چیز عالی است ، فقط ارز ، قیمت مرغ، گوشت، پیاز ،اتومبیل، اجراه و... را نمی توانیم پایین آوریم . در عوض ما رییس بانک مرکزی هستیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
89
بهمنی باید استعفا بدهد
پاسخ ها
یک...........
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ههههههههههههههههههههههههههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
72
استعفا
مرادی
|
ROMANIA
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
72
واقعا دیگه گندشو در آوردن.مگه پول ملی یک کشور بازیچه یک دولت یا یک مسووله که هرکاری بخوان میکنن وهیچکس هم هیچی نمیگه.پول ملی یک کشور سمبل اقتدار یک کشور ومردمه.این چه بساطیه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
74
من دیروز یک قطعه کوچیک برای ماشین خریدم در حد یک پیچ (فشنگی هیدرولیک206) 30 هزار تومان، اونوقت می گه فقط همه چیز عالیه ما قیمت دلار را نتونستیم کنترل کنیم !!! یکی نیست جواب بده منظورت از اینکه همه چیز عالیه چیه؟!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
18
33
متاسفانه سایت انتخاب از دادن گزارش های کارشناسی عاجزه

قیمت واقعی دلار چنده؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
78
يكي نيست به ايشون بگه استعفا بده ملت رو از دست خودت نجات بده بابا دروغ گفتن هم حدي داره يادم اقاي احمدي نژاد موقعي كه دلار 980 تومن بود تو تلويزيون گفت دلار بايد بيشتر از 500 تومن نباشه اقايان ما 500 تومن نخواستيم لطفا اجازه بديد حدافل قيمت ارز 1ماه ثابت بمونه
naser
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
4
83
متاسفانه در این جریانات اقای بهمنی چندان کاره ای نیست کاهش درامد نفتی کشور به دلیل تحریم ها و در کنار ان کاهش تدریجی ذخایر ارزی کشور قیمت دلار را در ماههای اینده به شدت بالا خواهد برد و نتیجه ان تورم شدید و بحران تامین مایحتاج اولیه برای قشر محرم و مستضعف خواهد بود
مسوولیت این مسایل با کسانی است که با توهم مطلق کشور را به خاطر یک مساله بی ارزش از دایره اقتصاد و سیاست جهانی جدا کردند و صد افسوس که هنوز به جای استعفا بر درستی راه خود اسمان و ریسمان می کنند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
67
بله کاملا اقتصاد ما رو به رشد هست
یعنی آمریکا که دلارش 2045 برابر کمتر از واحد پولی ماست اقتصاد نداره!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
106
10
دلار گران تیریست بر قلب استکبار.ب
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
این نظریه رو میشه توضیح هم بدی؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
69
خودکرده را تدبیر نیست.
از اهالی سار کاشان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
113
عاقبت رای به یک دولت بی تجربه بهتر از این نمیشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
64
دوستان ايشان از خود اختيارى ندارد ايراد ايشان اين است كه در اين پست حساس بدون داشتن اختيار مانده و دستورات مقامات ناوارد بالا را اجرا ميكند. البته همين خطاى ايشان خطاى بسيار بزرگى است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
94
خدا وکیلی فکر میکنن پشت گوشای مردم مخملیه؟
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
96
آقای بهمنی مردم را جیگرفرض کرده اند
ناميد از انتخاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
76
آفرين به بهمني واقعا كه بهمني وهمه چيز را به هم ريختي
ناشناس
|
FRANCE
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
62
دمت گرم راست میگه ها،آقا بهتون تبریک میگم همه چیز عالی است ، فقط ارز ، قیمت مرغ، گوشت، پیاز ،اتومبیل، اجراه و... را نمی توانیم پایین آوریم . در عوض ما رییس بانک مرکزی هستیم
بشنو از نی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
104
ملت ما حقش همینه!!!!!!!!!
ملت مشکل دارن ندارن به مسئولین چه ؟؟؟هر شب تو خونه شون برو بیا دارن فت و فراون دلار دارن !!
قدیما می گفتن امریکا هیچ غلطی نمی کنه اما معلوم شد اگه امریکا غلطی بکنه ما نمی تونیم هیچ غلطی بکنیم.بهمنی زمان تو و امثال تو ما رو به یاد زمان فتح علی شاه و عقدنامه های ننگینش می ندازه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
78
این یعنی یک نفر با یک میلیون تومان حقوق، معادل 416 دلار دریافتی دارد. ایول
ناشناس
|
MALAYSIA
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
99
ما چی کار کرده ایم که این جور آدم ها مسئول و سرپرست و مدیر و (....) و رئیس و ... ما شده اند و زندگیمون دست اینها افتاده؟
پاسخ ها
آرمین 23
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
یه سری به چندسال پیش بزن تا یادت بیاد چی کار کردید!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
82
نمیدونم چرا دلار یک هفته مانده به زمان واریز یاراته ها دیوونه مشه!!!!
شاکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
86
این بمب ارزی موقعی که منفجر بشه دیگه نمیشه جمعش کرد حتی اگه همه نظام هم جمع بشه نمیتونن چاره اندیشی کنن دولت ما متاسفانه وارد بازار آزاد شده و دلالی میکنه فقط برای این که بتونه جوابگوی یارانه ها باشه یا بدهی هاشو به سازمانهای مختلف پرداخت کنه که دستکاری قیمتها در بازار بخصوص ارز بسیار بسیار خطرناکه.و الان مانند بالونی شده که اگه بترکه آدمای داخلش رو نابود خواهد کرد یاد مالزی افتادم که همچین اتفاقی افتاد ولی نخست وزیر وقت اون موقع چاره اندیشی کرد.احتمالا دولت: روش چین رو در نظر گرفته که با پایین واحد پولی ش یکی از قدرت های بزگ دنیا شده ولی در نظر داشته باشید 1-چین با تمام دنیا روابط حسنه داره 2-تولید ناخالص چین بسیار بالاست3-صادرات جین بسیار بسیار بالاست4-چین در تولید منابع اصلی و اساسی کشورش خود کفاست . پس ای دولت احمدی نزاد پایه های ایران را بیش از این متزلزل نکنید . که نه امام زمان ظهور میکنه و نه در روز آخر میتونید معجزه کنید و از این موضوع نمیتونید بهربرداری انتخاباتی کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
130
رییس جمهور گفت تا اخر دوره ام هیچ فقیری نمیمونه راست گفت بنده خدا هممون تا اون موقع از گشنگی میمیریم اقایونم حالشو میبرن اینم از حکومت مستضعفین
حمیدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
132
اگر افرادی مثل بهمنی زمامدار مسائل اقتصادی آمریکا بودند، آمریکا نابود می شد
پاسخ ها
آرمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
چه ربطي به آمريكا داشت مثلا ايني كه گفتي؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
160
لعنت خدا بر کسانی که درد مردم را نمی فهمند و از روی شکم سیری حرف می زنند، به همان نسبت که دلار بالا می رود هزینه کلیه اجناس و خدمات، اعم خوراکی، دارویی، درمانی و غیره هم بالا می رود، تنها چیزی که تغییر نمی کند حقوق و درآمد ما کارمندان و کارگران است، ببینید مثلا یک کمپوت که پارسال 850 تومان بود الان شده 1700 تومان، بگویید قیمت چه چیزی حداقل دو برابر نشده؟ وضعیت واقعا دیگر غیر قابل تحمل شد..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
60
8
ارزش بول كشور را ارزش افزوده كار مردم آن كشور تعيين مي كند. خدا وكيلي ارزش كار ما چقدر است كه انتظار داريم ريال در مقابل دلار بالا باشد؟ همه اشكال از دولت و مجلس نيست. اشكال اساسي از خود ما است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
15
عقل جون كاملا باهات موافقم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
25
دمت گرم راست میگه ها،آقا بهتون تبریک میگم همه چیز عالی است ، فقط ارز ، قیمت مرغ، گوشت، پیاز ،اتومبیل، اجراه و... را نمی توانیم پایین آوریم . در عوض ما رییس بانک مرکزی هستیم
آرش 7
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
38
خودتو کنترل کن هرچی تو دهنت میاد نگی. بابا کمرمون شکست. میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
س ش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
42
من برای این مردم متاسفم که هنوز متوجه اصل ماجرا نشده اند. ارز بالا بره به نفع کی هست؟ به واقع چه کسی از بالا رفتن ارز سود می بره؟
دلار مرجع 1226 تومان هست ولی همین رو تو بازار آزاد پخش بالای 2400 پخش میکنند.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
49
خدا وکیلی تا به حال سخنی به این «نغزی» نخوانده ام: «بهمنی: نمي‌توانیم مرتب ارز را پايين بياوریم ولي کنترلش می کنیم!» !!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
51
داداش منتظر مديريت جهانيتون هستيم.
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
39
این یعنی بی ارزش شدن روز به روز ریال و از بین رفتن اقتصاد کشور و افزایش فقر .
دکتر سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
78
مهم ترین فاجعه ای که دلار 2400 وبالاتر وحتی 2000 تومانی ایجاد میکند این هست که اکثریت مطلق صنایع وکارخانجات دیگر توان خرید و واردات مواد اولیه را برای صنایع خود ندارند چون بعبارتی دیگر با این افزایش وحشتناک بودجه وسرمایه انها نصف می شود واز طرفی دیگر هزینه تمام شده محصول انقدر بالا میرود که دیگر تولید ان منطقی وعقلانی نیست
بدین ترتیب چند فاجعه بزرگ به ترتیب رخ میدهد
1 تعطیلی پشت سر هم صنایع کوچک وبزرگ
2- بیکاری گسترده کارگران و کارمندان این صنایع
3- کمبود شدید محصولات مربوطه و افزایش قیمت فوق العاده و دور از ذهن ان
4- فشار شدید بر قشر متوسط و پایین جامعه که دیگر توانایی خریدشان را به طرز وحشتناکی از دست میدهند...
5....
به نظرم در این شرایط منطقی ترین وعاقلانه ترین رفتار اینست که فورا تا دیر نشده واسیب های جدی تر به کشور وارد نشده عقلای کشور با مذاکره منطقی وگفتگو با کشورهای مقابل بخصوص خود امریکا در عین حفظ عزت کشور مانع یک فاجعه ملی در کشور شوند
که فردا خیلی دیر ست...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
37
واقعا اعتماد به نفس ايشون مثال زدنيه!!!!! آدم ميمونه چي بگه!! جالبه كه هيچ كس هم از مسئولان بالادستي هيچ حركتي عليه آقاي بهمني نميتونن انجام بدن و ايشون تخت گاز مي تازه!!!
badbakht
|
GERMANY
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
61
جونه مادرتون بیخیال شین مگه این مردم به کی ظلم کردن
چقدر استرس چقدر فقر
مگه ما چی کار کردیم که نباید آسایش و آرامش داشته باشیم

اگه این زندگیه نباشه بهتره بخدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
2
53
عزیزم پول یارانه را که به جیبمان ریخته اند باید با این کارها از دماغمان بکشندش بیرون ، یعنی فکر کردید پول مفت قراره به ما بدهند که راحتر زندگی کنیم .
هر چی بود این آقای خوش جمال را آوردند که این کارها را انجام بدهد و برود سال بعد هم انواع ناسزا و بد وبیراه را نصیبش می کنند که تمام این بدبختی ها مال دولت آقا محمود بوده است .اون وقت اگر کسی خواست از ایشان دفاع کنه هزار وصله بهش می چسبانند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
3
60
آقای بهمنی تو رو خدا استعفا کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
5
3
اللهم عجل لولیک الفرج
نظرات بینندگان